Logga in

ABA söker Marknadskoordinator med passion för det digitala

11 juli, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

I rollen som marknadskoordinator kommer du att få arbeta med en mängd olika uppgifter inom marknadskommunikation med ett stort fokus på våra digitala kanaler och verktyg. Vi söker dig som är självgående och driven med digital vana som operationellt kommer att ansvara för innehållet på www.aba.nusamt tillhörande verktyg.

Du kommer att ansvara för att webbshopen är uppdaterad och att flödet fungerar, producera och publicera säljande och informativa texter, hantera bilder och säkerställa att webben konverterar enligt plan. Du koordinerar utvecklingen av samtliga digitala plattformar och säkerställer att ABAs varumärkesstrategi efterföljs. Uppföljning, omvärldsutveckling och konkurrentbevakning inom området är en självklar del av uppdraget. 

Rollens ansvarsområden:

  • Skapa säljdrivande och engagerande innehåll till alla marknadsföringskanaler
  • Ansvara för ABAs hemsida webbshop och företagskundernas web2print-portaler
  • Ansvara för alla flöden/verktyg kopplade till de digitala kanalerna
  • Ansvara för närvaron, strategin och kommunikationen i de sociala kanalerna
  • Sökordsoptimering
  • Grafisk produktion av både tryckt och digitalt material
  • Följa upp och analysera marknadsföringsinsatser
  • Tillsammans med VD skapa och driva igenom en marknadsstrategi

För att lyckas i rollen tror vi att du:

  • har relevant eftergymnasial utbildning och/eller erfarenhet av marknadsföring från en liknande tjänst ochbrinner lika mycket för teknik som form.
  • har erfarenhet av att jobba i CMS-verktyg, wordpress och e-handelslösningar
  • har en bred IT kunskap med ett resultatinriktat marknadstänk
  • har erfarenhet av att arbeta med sociala medier, e-postmarknadsföring och webb och kan
  • problemfritt sätta dig in i digitala verktyg och system
  • är i framkant i den digitala utvecklingen och har goda resultat från försäljning via digitala kanaler
  • har erfarenhet av SEO och Google Analytics
  • har god känsla för text och bild
  • har goda kunskaper i relevanta mjukvaror inom Adobe CC, framförallt Indesign, Illustrator och Photoshop.
  • trivs med att ha mycket eget ansvar samt driva egna projekt framåt framgångsrikt
  • har erfarenhet från att jobba både strategiskt och hands-on med olika marknadsaktiviteter

Du är van att leverera färdiga original till tryck, arbeta under tidspress och hålla deadlines. Det är viktigt att du är noggrann, kvalitetsmedveten och trivs med ett högt arbetstempo.

Som person är du nyfiken och har en vilja att utvecklas och trivs med att arbeta mot uppsatta mål med ett prestigelöst förhållningssätt. Du har stort eget driv och engagemang. Vidare är du strukturerad och med en god analytisk förmåga. Du är kommunikativ och har ett genuint intresse i kunden och dess behov.

Om ABA

Vi är ett gäng kreativa eldsjälar med olika spetskompetenser inom grafisk produktion, kommunikation och design. Vi erbjuder helhetslösningar inom grafisk kommunikation – allt från kreativa kampanj – och PopUp-lösningar till visitkort, broschyrer, affischer, tavlor till kontoret och mässmaterial. Vi guidar kunden i beslutsprocessen till rätt val av design, metod och material – från idé till färdig produkt. Besök gärna www.aba.nuför mer info.

Tillträde och ansökan

Tillträde omgående. Tjänsten är en tillsvidareanställning och kommer att ingå i sälj- och marknadsavdelningen.

Sista ansökningsdag 2019-08-18

Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Låter det här som något för dig? Välkommen med din ansökan genom att maila CV och en presentation till jobb@aba.nu snarast.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning. 

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.

Arctic Paper investerar i Polen för bredare produktportfölj

Arctic Paper har genomfört en investering på 10 miljoner euro vid sitt polska bruk i Kostrzyn. (mer…)

Clear Channel höjer priser på utomhusreklam för andra året i rad

Fler skärmar och hög efterfrågan sägs ligga bakom prishöjningarna