Stockholm

ABA söker innesäljare

Vi söker en driftig innesäljare med utpräglad servicekänsla och ett brinnande intresse för affärer, med placering i Stockholm/Bromma

Som innesäljare på ABA är du en viktig del i ett säljteam som agerar på våra kunders önskemål och hittar effektiva lösningar på olika typer av utmaningar.  Du kommer att hantera både enskilda trycksaksproduktioner till mer omfattande kundprojekt. Du ska aktivt bearbeta nya och befintliga kunder. Att ta emot och hantera produktförfrågningar, skriva offerter samt uppföljning av offerterna och prisfrågor är också en del av din vardag. 

Som innesäljare äger och ansvarar du själv för ett antal av våra mindre nyckelkunder, som är av strategisk vikt för bolaget. Vid behov ingår du också som förstärkande resurs tillsammans med en utesäljare i ett kundteam. 

Din profil

Du har erfarenhet av försäljning och du drivs av att göra affärer där du gör behovsanalyser, förstår mekanismerna i att göra en bra affär och har förhandlingsvana. Att ge god service och skapa nöjda kunder är en självklarhet för dig. Vi värdesätter personliga egenskaper högt och för att trivas i rollen så är det viktigt att du är engagerad, lösningsorienterad och en lagspelare. Du har en positiv grundsyn och du brinner för att lyckas i ditt arbete. 

Du trivs att ha många aktiviteter pågående parallellt, och är bra på att prioritera.

Har du erfarenhet från den grafiska branschen är det meriterande.

Vi erbjuder 

ABA erbjuder arbete i en spännande, utvecklande och föränderlig bransch där kunders förväntningar och behov ändras och skapar nya utmaningar och möjligheter. Vi erbjuder en positiv säljkultur där alla förutsättningar finns på plats för att lyckas i form av ett starkt varumärke och kompetenta kollegor.Välkommen med din ansökan ställd till rekrytering@arkitektkopia.se senast den 2021-11-26. Intervjuer sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Märk din ansökan med Innesäljare ABA. Vid frågor om tjänsten kontakta Anna Dahl Bagge, HR-chef på tfn 070-9937008

Om ABA

Vi är ett gäng kreativa eldsjälar med olika spetskompetenser inom grafisk produktion, kommunikation och design. Vi erbjuder helhetslösningar inom grafisk kommunikation – allt från kreativa kampanj – och PopUp-lösningar till trycksaker så som broschyrer, affischer och mässmaterial. Vi guidar kunden i beslutsprocessen till rätt val av design, metod och material – från idé till färdig produkt. Besök gärna www.aba.nu för mer info.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Lessebo expanderar inom lyxförpackningar – han ska leda satsningen

Lessebo Paper gör en strategisk satsning på den skandinaviska marknaden genom att rekrytera Christofer de la Motte som ny Key Account Manager.

Fokus kommer att ligga på att expandera Lessebo Papers marknadsandelar inom lyxförpackning i Skandinavien.

Det svenska pappersbruket producerar och säljer papper under varumärkena Scandia 2000, Lessebo Luxury Packaging, Kaskad och Colorit.

Christofer kommer närmast från OnePartnerGroup där han arbetade som försäljningschef.

”Det känns mycket bra att börja arbeta för Lessebo Paper med tanke på deras hårda arbete när det gäller miljö och har nu positionerat sig som en av de mest miljövänligaste pappersproducenterna. Det är dessutom ett attraktivt varumärke med en stark produktmix som ligger helt rätt i tiden.”

Christofer de la Motte
redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Ett lyckligt slut” säger Petter Stordalen när han lämnar bokbranschen

Norska förlaget Strawberry Publishing, som Petter Stordalen drog igång 2018, ägs nu till 83 procent av Bonnier efter att Stordalen sålt sina sista andelar till det svenska storförlaget. För ett år sedan köpte Bonnier 70 procent av aktierna och nu har man tagit över de sista delarna från Stordalen.

– Det här är bara slutet på början för ett förlag som ska fortsätta skriva historia, säger Petter Stordalen.

Nu byter man också namn till Bonnier Norsk Forlag AS. 2020 låg omsättningen på 150 miljoner norska kronor.

Ett lyckligt slut säger hotellmagnaten i pressmeddelandet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd för Arctic Papers pappersproduktion i Sverige

Arctic Paper tillsätter Kent Blom som ny vd för koncernens pappersproduktion i Sverige som omfattar de båda bruken i Grycksbo och Munkedal.

Nuvarande vd för Arctic Paper Grycksbo går i pension till sommaren 2022 och i nuläget är det koncernens finanschef som är vd för bruket i Munkedal. 

Kent Blom är 40 år och bosatt i Örebro. Han har lång erfarenhet av produktion och produktionsstyrning från ledande befattningar i Atlas Copco och Strängbetong. Senast kommer Kent Blom från rollen som vd i Meritor HVS AB, ett verkstadsbolag som är underleverantör till fordonsindustrin.

”Kent Blom har gedigen erfarenhet av industriell produktion och är väl meriterad att utveckla verksamheten vid våra svenska bruk, där hållbarhet, nya produkter och innovationer inom både grafiska papper och förpackningspapper blir än viktigare i framtiden”.

Michal Jarczyński, CEO i Arctic Paper
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arkitektkopia prisar Sveriges bästa inhousebyråer – här är alla vinnarna

Vinnarna i årets upplaga av Arkitektkopias inhousetävling har utsetts vid en gala på Berns i Stockholm.

Arkitektkopia firar 10-års-jubileum som tävlingens arrangör där man delar ut priser för reklam och kommunikation som är skapad på svenska inhousebyråer.

Kry/Livi utsågs av juryn till årets inhousebyrå..

– Arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer har förändrats de senare decennierna och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Inhousetävlingen känns mer relevant än någonsin.

Anette Fredriksson, försäljnings- och marknadschef hos Arkitektkopia

Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhousebyråer och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

– Till skillnad från många andra utmärkelser som handlar om årets bästa prestation, så hyllas här hela team av medarbetare som skapat någonting tillsammans.

Gunnar Duintjer, vd för Arkitektkopia

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

Här är alla vinnarna 2021:

Bästa Collab

  • Guld – Håll Sverige Rent, Skräpplockardagarna
  • Silver – Sveriges Radio & SVT, Musikhjälpen
  • Brons – Arla Foods, Måla med Yoggi

Bästa Digital

  • Guld – Sony Music, The Walker Excavations
  • Silver – Lagerhaus, Båten
  • Brons – Högskolan Kristianstad, Hide and Seek Challenge

Bästa DR-utskick

  • Guld – Restaurang K-Märkt, Digital lunch
  • Silver – Semcon, Lova mindre
  • Brons – Ejendals, Uniformerad personal

Bästa Expo

Folksam vann för bästa Expo.
  • Guld – Folksam, Hjärtat på Folksamskrapan
  • Silver – Ica Reklam, Handla med hänsyn
  • Brons – Arla Foods, Måla med yoggi

Bästa Print 

Göteborgs Symfoniker vann Bästa Print.
  • Guld – Göteborgs Symfoniker, En smak av Göteborgs konserthus
  • Silver – TRE Creative Agency, Tre’s bon
  • Brons – Unionen, Preppingkit 

Bästa Kampanj 

  • Guld – SBAB
  • Silver – Sony Music, The Walker Excavations
  • Brons – Coop, Trött på att nollspara?

Årets inhousebyrå 

  • Kry/Livi
redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons