ABA byter grafisk profil – ska ge bättre bild av utbud och kompetens

Stockholmstryckeriet ABA lanserar en ny grafisk profil, målet är att visa upp en bredare kompetens för både nya och gamla kunder.
Lanseringen är det sista steget i den nysatsning vilken inkluderar investeringar i både produktionsutrustning och personalstyrka som gjordes i höstas.
Målet för ABA är att visa upp att de har kompetens och kapacitet att ta fram fler produkter än de tidigare har förmedlat och förknippats med.
– Områdena vi vill belysa mer är bland annat vår projektportal för byggsektorn, vår webb-to-printlösning Printdrive där kunder kan spara trycksaker och enkelt beställa marknadsmaterial, vår storformatsproduktion och vårt digitaltryck, säger Malin Ekman, marknadskoordinator.
Under förgående år så har ABA investerat i produktionsutrustning från bland annat Canon och Ricoh. Och på personalfronten så har man anställt fyra nya medarbetare, samt en marknadskoordinator som ska ta hand om det egna varumärket och förstärka närvaron och kommunikation med kunderna.
Vidare så har ABA tagit steg framåt på miljösidan och är numera certifierade enligt ISO 14001, ISO 9001 och OHSAS 18001.
– Förstärkningen gör att vi idag kan erbjuda en unik bredd inom grafisk produktion – allt från smarta trycklösningar, utskick, val av papper och kuvert, design och kuvert till rådgivning kring stora kampanjlösningar eller skyltning i butik, avslutar Malin Ekman.