Logga in

ABA byter grafisk profil – ska ge bättre bild av utbud och kompetens

06 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Stockholmstryckeriet ABA lanserar en ny grafisk profil, målet är att visa upp en bredare kompetens för både nya och gamla kunder.

Lanseringen är det sista steget i den nysatsning vilken inkluderar investeringar i både produktionsutrustning och personalstyrka som gjordes i höstas. 

Målet för ABA är att visa upp att de har kompetens och kapacitet att ta fram fler produkter än de tidigare har förmedlat och förknippats med.

– Områdena vi vill belysa mer är bland annat vår projektportal för byggsektorn, vår webb-to-printlösning Printdrive där kunder kan spara trycksaker och enkelt beställa marknadsmaterial, vår storformatsproduktion och vårt digitaltryck, säger Malin Ekman, marknadskoordinator.

Under förgående år så har ABA investerat i produktionsutrustning från bland annat Canon och Ricoh. Och på personalfronten så har man anställt fyra nya medarbetare, samt en marknadskoordinator som ska ta hand om det egna varumärket och förstärka närvaron och kommunikation med kunderna.

Vidare så har ABA tagit steg framåt på miljösidan och är numera certifierade enligt ISO 14001, ISO 9001 och OHSAS 18001.

– Förstärkningen gör att vi idag kan erbjuda en unik bredd inom grafisk produktion – allt från smarta trycklösningar, utskick, val av papper och kuvert, design och kuvert till rådgivning kring stora kampanjlösningar eller skyltning i butik, avslutar Malin Ekman.

Göteborgare tar ”Sveriges kanske trevligaste tryckeri” till Stockholm

Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)

Service och kundlösningar i fokus när Göteborgstryckeri, med stort utbud av trycksaker och produktmedia, öppnar i Stockholm.

Karlshamns kommun tvingas göra om tryckeriupphandling – strider mot transparensprincipen

Ljungbergs tryckeri överklagade Karlshamns kommuns tryckeriupphandling tidigare i år – nu tvingas man nu göra om den efter en dom i Förvaltningsrätten. (mer…)

Världens mest hållbara sugrör görs av trä – Stora Enso teamar upp med startup-bolag

”Tillsammans med Stora Enso har vi utvecklat världens mest hållbara sugrör för produktion i industriell skala. Varje vecka produceras och konsumeras miljarder plastsugrör och vårt sugrör har potentialen att bli en riktig ”game changer”.

Driver försäljning av tryckpressar med hjälp av utbildning

(Bild: Inkish)

För Visutech är utbildning ett sätt att addera värde – det är bland annat så man hjälper sina kunder att utvecklas. (mer…)

Samsung tar över tronen – lägger mest pengar på marknadsföring av alla

Den årliga rapporten med de företag som annonserar mest har kommit och Samsung tar över första platsen från Procter & Gamble.

Årets effektivaste kampanjer utsedda – här är alla vinnarna

Nyligen korades årets effektivaste kommunikationsinsatser när tävlingen 100-wattaren avgjordes. Mest prisade annonsören blev Klarna medan byrån med mest vinster blev Åkestam Holst Noa.

(mer…)

Nilssons Tryckeri växer kraftigt med förvärv

Dataform och Häftdesign är specialiserad på block, häftisar och blanketter – nu byter de ägare. (Bilder från haftdesign.se och dataform.se)

Dataform i Kumla byter ägare när Nilssons Tryckeri förvärvar det från Taberg Media Group – ”Vi breddar oss med trading”. (mer…)

Lanserar fiberbaserad RFID-tagg – för smarta lösningar inom logistik och kommunikation

Stora Enso har lanserat en helt ny rfid-tagg baserad på fibrer. Tekniken möjliggör pappersbaserade och återvinningsbara rfid-taggar för digital autentisering av förpackningar och andra fysiska produkter.

Återvinningsbarhet av förpackningar växer i betydelse – påverkar köpbeslut i allt högre grad

Europeiska konsumenter vill se mer och bättre återvinningsbarhet hos förpackningar