Logga in

7 maj: Prata framtid med Landa och 100-tals andra företag i branschen

25 april, 2019 | Av: Ola Karlsson | Dela:

Tongivande aktörer i grafiska bransch träffas på Print Next den 7 maj i Stockholm. Det blir en högintensiv dag med massor av möjligheter!

Print Next den 7 maj har du chans att nätverka med stora delar av den svenska och nordiska grafiska branschen. Många av de tongivande aktörerna är på plats för att skapa nya relationer, göra affärer och lista ut vad framtiden i branschen har att bjuda på.

Bland deltagarna hittar du svenska tryckerier i alla storlekar men också online-jättar som Lasertryck och Onlineprinters. Från Baltikum kommer ett 15-tal tryckerier för att nätverka – Reva PrintPrintallPrinton och K-Print – för att nämna några.

Ja, det är många som kommer och hela listan kan du se på grafkom.se/printnext.

Landa nätverkar på Print Next

Bland tryckeriernas leverantörer som är anmälda kommer du bland annat kunna träffa Koen Vlieghe som är Landas representant i Norden och Benelux. Men också flera andra viktiga aktörer som ingår i den grafiska värdekedjan. Perfekt för att skapa både nya och underhålla befintliga relationer för alla parter.

5 studiebesök …

Har du missat att det också finns fem intressanta studiebesök att gå på innan själva programmet drar igång? Då är det dags att säkra en plats eftersom vissa snart är fullbokade. De fem företagen är:

  • BrandFactory
  • Realtryck
  • SDK DR Service
  • Arkitektkopia
  • Visual Art

… och 16 talare

De 16 talarna i två spår delar med sig av viktig kunskap som du kan använda när du utvecklar ditt företag. Det handlar bland annat om:

  • Pappersprisets utveckling (Peter Berg, McKinsey)
  • Digitalisering (Joakim Jardenberg)
  • Försäljning (Leonardo Johansson)
  • Företagsvärderingar (Alexander Jute, Marlaw)
  • Unga företagare (grundare Creative Promotion)
  • Jakten på talang (Erik Haglöf, Bohmans Nätverk)
  • Framtiden för tryck i Baltikum (Karol Karu och Piret NärepK-Print tillsammans med Katre Savi)
  • Digitala skyltars frammarch (Andreas Lind, Visual Art)
  • Produktmedia för 8 miljarder (Cecilia Grahn Nyd, MEC Gruppen)
  • Automatisera dina kunders marknadsföring (Per Oldeide, Papirfly)

Det är ett kompakt och högintensivt program som ger dig massor av möjligheter! Har du inte anmält dig ännu så säkra en plats redan idag. Och glöm inte visitkorten!

/Ola Karlsson – driver Branschkoll.se och är medarrangör av Print Next

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)