Logga in

7 maj: Prata framtid med Landa och 100-tals andra företag i branschen

25 april, 2019 | Av: Ola Karlsson | Dela:

Tongivande aktörer i grafiska bransch träffas på Print Next den 7 maj i Stockholm. Det blir en högintensiv dag med massor av möjligheter!

Print Next den 7 maj har du chans att nätverka med stora delar av den svenska och nordiska grafiska branschen. Många av de tongivande aktörerna är på plats för att skapa nya relationer, göra affärer och lista ut vad framtiden i branschen har att bjuda på.

Bland deltagarna hittar du svenska tryckerier i alla storlekar men också online-jättar som Lasertryck och Onlineprinters. Från Baltikum kommer ett 15-tal tryckerier för att nätverka – Reva PrintPrintallPrinton och K-Print – för att nämna några.

Ja, det är många som kommer och hela listan kan du se på grafkom.se/printnext.

Landa nätverkar på Print Next

Bland tryckeriernas leverantörer som är anmälda kommer du bland annat kunna träffa Koen Vlieghe som är Landas representant i Norden och Benelux. Men också flera andra viktiga aktörer som ingår i den grafiska värdekedjan. Perfekt för att skapa både nya och underhålla befintliga relationer för alla parter.

5 studiebesök …

Har du missat att det också finns fem intressanta studiebesök att gå på innan själva programmet drar igång? Då är det dags att säkra en plats eftersom vissa snart är fullbokade. De fem företagen är:

  • BrandFactory
  • Realtryck
  • SDK DR Service
  • Arkitektkopia
  • Visual Art

… och 16 talare

De 16 talarna i två spår delar med sig av viktig kunskap som du kan använda när du utvecklar ditt företag. Det handlar bland annat om:

  • Pappersprisets utveckling (Peter Berg, McKinsey)
  • Digitalisering (Joakim Jardenberg)
  • Försäljning (Leonardo Johansson)
  • Företagsvärderingar (Alexander Jute, Marlaw)
  • Unga företagare (grundare Creative Promotion)
  • Jakten på talang (Erik Haglöf, Bohmans Nätverk)
  • Framtiden för tryck i Baltikum (Karol Karu och Piret NärepK-Print tillsammans med Katre Savi)
  • Digitala skyltars frammarch (Andreas Lind, Visual Art)
  • Produktmedia för 8 miljarder (Cecilia Grahn Nyd, MEC Gruppen)
  • Automatisera dina kunders marknadsföring (Per Oldeide, Papirfly)

Det är ett kompakt och högintensivt program som ger dig massor av möjligheter! Har du inte anmält dig ännu så säkra en plats redan idag. Och glöm inte visitkorten!

/Ola Karlsson – driver Branschkoll.se och är medarrangör av Print Next

Är mässorna på väg att smyga igång igen? – ”Vi måste få börja agera och planera för framtiden”

Lotta Frenssen, Christian Clemens, Carin Kindbom och Joachim Warnberg vill få igång mässbranschen igen.

I början av året var det breaking news när mässor blev inställda, men så började inställningarna hagla in och det blev snabbt vardagsmat, nu är situationen den omvända och ”breaking news” är om en mässa faktiskt blir av. Samtidigt så vill nu flera av Sveriges största mässarrangörer att man åter ska få dra igång verksamheten.

Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v21)

Vecka 21: Ytterligare ett steg framåt för den civilgrafiska branschen i Norden. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Tryckeriet som ska hjälpa företag ur krisen med antimikrobiella trycksaker

Vill du få dina kunder att känna sig trygga? Tryck med antimikrobiellt lack!

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

(Bild: Postnord från film om varannandagsutdelning.)

Med start 2021 ska Posten sluta passera alla brevlådor varje dag för att dela ut brev, tidningar och reklam.

Flera nya ”Corona-projekt” från grafisk bransch runt om i världen

Dekaler för identifikation. (Bild: HP)

Det finns mer än visir och golvdekaler som kan hjälpa till i Coronakrisen.

Från trycksaker till skyddsutrustning – tryckeriet som ställde om

Har producerat en miljon visir till sjukvården. Ska göra satsningen långsiktig.

Merkur Grafisk först i Norge med Climatecalc

Det Oslo-baserade tryckeriet Merkur Grafisk är först ut i Norge med en Climatecalc-certifiering. (mer…)

Bonnier Books förvärvar Stordalens bokförlag i Sverige och Danmark

Håkan Rudels är vd på Bonnier Books. (Bild: Press)

Det blev ett kort inspel på den svenska förlagsmarknaden för Petter Stordalen. (mer…)