51,5 miljoner i vinst för Bonniers tidskrifter

VD Lars Dahmén
Bonnier Magazines & Brands gjorde ett resultat på 51,5 miljoner kronor under 2017 – trycka magasin dominerar fortsatt.
En av anledningarna bakom det goda resultatet sägs vara en kraftig ökning av digitala annonsintäkterna. Men trots det så är det fortfarande de tryckta magasinen som dominerar. Totalt omsatte verksamheten 940 miljoner.
– Vi växer bra i de nya kanalerna, men det är också värt att notera att den traditionella affären också fortsätter att leverera, säger vd Lars Dahmén, i ett pressmeddelande.
Bolaget har gjort framtidsinvesteringar genom att satsa på teknik och förstärka sin utvecklingsavdelning. Vidare så förvärvade de bolaget Tailsweep som jobbar med inflytande på sociala medier.
Bonnier Magazines & Brands, tidigare Bonnier Tidskrifter, har varumärken som Amelia, Allt om mat, Sköna hem, M-magasin, Damernas Värld, mama och Teknikens Värld.