4Sign ska bli 30 – söker fler skyltmakare och anställer central säljare

4Sign_Robert och Jonas

4Sign Robert och Jonas

Robert Pettersson Hillman, vd för 4Sign i Gävle och Jonas Albinsson är 4Signs kedjeledare.

4Sign har nu finnits i 15 år och idag är man verksam på nästan tjugo orter i främst Sverige men också i Norge. Nu är målet satt att växa till 30 anslutna företag och man satsar samtidigt på en central säljfunktion för att dra in rikstäckande uppdrag.

– Vi är mer mogna som kedja nu och det är dags att växla upp, säger Jonas Albinsson som är vd för kedjan.

Nyligen var man utställare på mässan Sign & Print i Stockholm för att hitta nya kedjemedlemmar.

Söker skyltmakare med egen produktion

De företag man söker till 4Sign ska ha egen produktion och kompetens inom montering. De korta ledtiderna som kunderna förväntar sig idag gör att detta är ett måste.

– Det är väldigt viktigt för oss att man har rätt kompetens kring det vi säljer och det har den som också har egen tillverkning och montering, säger Robert Pettersson Hillman som är vd för 4Sign i Gävle som också var på plats på mässan.

Annons

– Utan egen produktion så går det inte heller att leverera så snabbt som kunderna vill, säger Jonas Albinsson.

De anslutna företagen omsätter i snitt nio miljoner kronor och nu söker man nya medlemmar i bland annat Mellansverige men också längs Norrlandskusten och längst ner i söder.

Eftersom alla bolagen har egen produktion bildar man ett internt produktionsnätverk eftersom alla inte göra allt. En viktig del i kärnverksamheten är montering och därför måste alla som är med i 4Sign ha egen kompetens inom detta område.

– Vi måste veta att skyltar kommer upp på rätt sätt och med hög standard.

Central försäljning med ny säljare

För bara några veckor sedan började Fredrich Snygg (LinkedIn) som säljare på det centrala kedjebolaget. Jonas berättar att Fredrich kommer från en helt annan bransch men har erfarenhet av affärsutveckling och försäljning. 

Han ska jobba dels centralt för hela Norden med större nationella projekt men också vara support till medlemmarna som vill utvecklas inom försäljning.

Annons

Nordic Carton har siktet inställt på Europa

IMG 1344 1800
Ämnen i artikeln: Nordic Carton

:heavy_check_mark:Ny treårsplan spikad :heavy_check_mark:Nu har steg tagits för att växa utanför Norden :heavy_check_mark:Ny maskinpark är på plats

Ämnen i artikeln: Nordic Carton
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Epsons nya etikettpress attraherar nordiska tryckerier – tre har redan investerat

Richard Garp Epson 1800
Ämnen i artikeln: Epson

Epson har nyligen lanserat sin etikettpress SurePress L-4733AW i Norden. En maskin med vattenbaserat bläck som riktar sig mot de lite mindre tryckvolymerna där hög detaljkvalitet är avgörande.

Med pressen vänder man sig dels till tryckerier som vill minska sitt beroende av externa leverantörer och få möjligheten att producera etiketter i egen regi. Men också till varumärkesägare som vill ta hand om sin egen etikettproduktion.

– Med en stor färgrymd och tryck med extra färger som grönt, orange och vitt täcker maskinen upp till 96 procent av Pantoneskalan, berättar Richard Garp på Epson.

– Även om den har en lägre hastighet än vissa andra modeller, erbjuder den hög tillförlitlighet och enkel användning – perfekt för företag som vill hantera små serier med anpassad produktion och hållbara lösningar.

Framgång på den nordiska marknaden

Epson har redan sålt tre enheter av Surepress L-4733AW i Norden under 2024, vilket överträffar företagets försäljningsmål. Tidtryck i Uppsala kommer att installera sin maskin i november, vilket gör dem till Epsons svenska referensinstallation.

På Island har Prentmet Oddi nyligen installerat sin press för att möta en växande efterfrågan på lokala etikettlösningar. Dessutom har Empaka Kartonnage i Danmark investerat i samma press.

Ämnen i artikeln: Epson
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vd-byte på wellbolag

Han tar över som interim-vd.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

17 anställda sägs upp på wellpappfabrik

MBL-förhandlingar är avslutade.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bewi och Stok Emballage går samman inom livsmedelsförpackningar

bewi 1800
Ämnen i artikeln: Bewi
Ämnen i artikeln: Bewi
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Världens första läkemedelsflaska av delvis träbaserad plast

plastflaska tra

UPM Biochemicals, Selenis och Bormioli Pharma har utvecklat en läkemedelsflaska med delvis träbaserad PET-plast.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso säkrar materialförsörjningen till förpackningsanläggning

Ämnen i artikeln: Stora Enso

Stora Enso har tecknat avtal om att förvärva Junnikkala Oy, ett finskt sågverksföretag, för upp till 137 miljoner euro.

Ämnen i artikeln: Stora Enso
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kartongbruk vill permittera – om efterfrågan inte förbättras

Omfattar totalt 1 100 anställda.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny forskning på papper–aluminium-laminat för förpackningar

images large ao4c05798 0014

Mer miljövänligt alternativ till plast i förpackningar som kräver ett aluminiumskikt.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska studenter prisas för elegant och funktionell förpackningsdesign

Pack lappstift

”Den nya generationens kreativa lösningar inom hållbar förpackning”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons