4Sign ska bli 30 – söker fler skyltmakare och anställer central säljare
4Sign har nu finnits i 15 år och idag är man verksam på nästan tjugo orter i främst Sverige men också i Norge. Nu är målet satt att växa till 30 anslutna företag och man satsar samtidigt på en central säljfunktion för att dra in rikstäckande uppdrag.
– Vi är mer mogna som kedja nu och det är dags att växla upp, säger Jonas Albinsson som är vd för kedjan.
Nyligen var man utställare på mässan Sign & Print i Stockholm för att hitta nya kedjemedlemmar.
Söker skyltmakare med egen produktion
De företag man söker till 4Sign ska ha egen produktion och kompetens inom montering. De korta ledtiderna som kunderna förväntar sig idag gör att detta är ett måste.
– Det är väldigt viktigt för oss att man har rätt kompetens kring det vi säljer och det har den som också har egen tillverkning och montering, säger Robert Pettersson Hillman som är vd för 4Sign i Gävle som också var på plats på mässan.
– Utan egen produktion så går det inte heller att leverera så snabbt som kunderna vill, säger Jonas Albinsson.
De anslutna företagen omsätter i snitt nio miljoner kronor och nu söker man nya medlemmar i bland annat Mellansverige men också längs Norrlandskusten och längst ner i söder.
Eftersom alla bolagen har egen produktion bildar man ett internt produktionsnätverk eftersom alla inte göra allt. En viktig del i kärnverksamheten är montering och därför måste alla som är med i 4Sign ha egen kompetens inom detta område.
– Vi måste veta att skyltar kommer upp på rätt sätt och med hög standard.
Central försäljning med ny säljare
För bara några veckor sedan började Fredrich Snygg (LinkedIn) som säljare på det centrala kedjebolaget. Jonas berättar att Fredrich kommer från en helt annan bransch men har erfarenhet av affärsutveckling och försäljning.
Han ska jobba dels centralt för hela Norden med större nationella projekt men också vara support till medlemmarna som vill utvecklas inom försäljning.