Logga in

4Sign och Team Workwear inleder samarbete

18 maj, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Team Workwear (tidigare Gosh) och 4Sign inleder ett samarbete där man ska samordna sina resurserna på inköpsområdet. Samarbetet kommer också göra det enklare för medlemmarna i respektive kedja att utöka sina verksamheter och gå in på nya marknadsområden, uppger man i ett meddelande.

I Team Workwear ingår 24 återförsäljare inom yrkeskläder, personligt skydd och profilmaterial. Förutom försäljning av stora varumärken som Fristads, Snickers och Helly Hansen har man börjat utveckla ett sortiment av egna produkter under varumärket Durables.

4Sign-kedjan har 17 medlemsföretag i Sverige och Norge. De säljer och producerar skyltar, fordonsdekor, mässmaterial, profilmaterial samt profil- och yrkeskläder.

Kommer behålla respektive varumärke

Det nya samarbetet innebär att kedjornas medlemsföretag får möjlighet att utöka sina verksamheter och erbjuda sin lokala marknad ett bredare koncept. Genom samarbetet mellan Team Workwear och 4Sign skapas också en rikstäckande aktör som kan erbjuda företagskunder en mängd olika sätt att stärka sina varumärken genom exponering på kläder, profilreklam, bilar, skyltar och annat promotionmaterial, skriver de i ett pressmeddelande.

Båda kedjorna kommer fortsätta arbeta under respektive varumärke mot marknaden, och på sikt kommer man se över möjligheten att samordna fler områden.

Stockholmstryckerier flyttar ihop – ”vi skapar ett fantastiskt starkt mediahus”

Nytt verktyg för livscykelanalyser av förpackningar

Ett nytt verktyg från Billerudkorsnäs visar att många företag skulle kunna minska sina förpackningars klimatpåverkan med upp till 50 procent.

Svenska konsumenter vill ha förpackningar av papper

Organisationen Two Sides, som verkar för att främja den grafiska branschen och lyfta papprets hållbarhet, har genomfört en ny omfattade studie där man frågat europeiska konsumenter om deras förpackningspreferenser. (mer…)

Är mässorna på väg att smyga igång igen? – ”Vi måste få börja agera och planera för framtiden”

Lotta Frenssen, Christian Clemens, Carin Kindbom och Joachim Warnberg vill få igång mässbranschen igen.

I början av året var det breaking news när mässor blev inställda, men så började inställningarna hagla in och det blev snabbt vardagsmat, nu är situationen den omvända och ”breaking news” är om en mässa faktiskt blir av. Samtidigt så vill nu flera av Sveriges största mässarrangörer att man åter ska få dra igång verksamheten.

Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v21)

Vecka 21: Ytterligare ett steg framåt för den civilgrafiska branschen i Norden. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Tryckeriet som ska hjälpa företag ur krisen med antimikrobiella trycksaker

Vill du få dina kunder att känna sig trygga? Tryck med antimikrobiellt lack!

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

(Bild: Postnord från film om varannandagsutdelning.)

Med start 2021 ska Posten sluta passera alla brevlådor varje dag för att dela ut brev, tidningar och reklam.

Flera nya ”Corona-projekt” från grafisk bransch runt om i världen

Dekaler för identifikation. (Bild: HP)

Det finns mer än visir och golvdekaler som kan hjälpa till i Coronakrisen.