220.000 unika affischer – ”förändrar vårt sätt att tänka kring det tryckta mediet”
Ett tryckeri i London har hjälp tidningen Wallpaper att producera 220.000 unika afischer i samband med tidningens 20-årsjubileum.
Varje exemplar av tidningens septembernummer kommer att ha två affischer ibladade. Affischerna är framtagna med hjälp av HPs programvara Smartstream och tryckning är gjord på en Indigo 10000 hos F.E. Burman.
Sarah Douglas som är kreativ chef på designmagasinet Wallpaper säger i en intervju att ”projektet har förändrat vårt sätt att tänka kring det tryckta mediet”. Hon säger att detta bara i början av hur vi skapar unikt och personligt innehåll på papper.
– Hela projektet med Wallpaper sammanfattar hur det tryckta mediet kontinuerligt återuppfinner sig själv för att förbli relevant och spännande, säger François Martin på HP i en kommentar.
https://youtu.be/0jxN5oN6Uc4
Bilder: Alla bilder från HP
Börsnoterad posteraktör i knipa – genomgår massiv utspädning av aktier
Nu tar långivarna över kontrollen.
Fler tryckerier lyfter fördelarna med svensk produktion
Ytterligare två tryckerier har paketerat koncept med svenskmärkt produktion.
Addbrand investerar i digitalpress
Ser ökad efterfrågan och satsar på befintlig maskinmodell: ”mycket nöjda med både kvaliteten och flexibiliteten den ger oss”.
Addbrand har beslutat att installera en ny HP Indigo 7900 i sin maskinpark. Investeringen ska stärka företagets produktionskapacitet och möta ökad efterfrågan, meddelar leverantören Visutech.
Den nya digitala tryckpressen ska placeras bredvid företagets befintliga maskin av samma modell. Maskinen väntas vara i drift i januari.
Patrik Sjölin, vd på Addbrand, säger i ett uttalande:
– Att investera i ytterligare en HP Indigo 7900 är ett naturligt steg för oss. Vi har använt HP Indigo-teknologin i många år och är mycket nöjda med både kvaliteten och flexibiliteten den ger oss med att kunna trycka med upp till sju färger i pressen.
Tryckeri överklagade i domstol – fick rätt och kammar hem upphandling
Uppskjuten skatt inte grund att förkasta ett anbud.
Norskt bokbinderi: ”Kapaciteten i Sverige är begränsad”
Bokbinderiet Johnsen, en del av Merkur-gruppen, ser möjligheter att ta större marknad i Sverige.
Boktryckeri startar med produktion av interaktiva böcker
Inleder samarbete med svenskt techbolag för att göra den tryckta boken till en interaktiv läsupplevelse.
De ska foliera tåg och byggnader till ett värde av 100 miljoner
Tre skylt- och dekorföretag får dela på kakan.
Esko knoppar av affärsdel
Säljer av printverksamhet med inspektionsutrustning.