Logga in

21 Grams delar kunskap om trender inom kommunikation och postdistribution 2019

30 november, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

21 Grams, som hjälper företag effektivisera sin post- och digitala distribution, presenterar i nästa vecka sin rapport Kanalvalet där man har undersökt hur mottagare ser på kommunikation i olika kanaler.

Detta görs på ett intressant frukostseminarium under nästa vecka (som man upprepar flera gånger) där man också ger sin syn på förändringarna som sker 2019 inom distribution och kommunikation. Bland annat tar man upp:

  • Förändringar kring ledtider
  • 2019 års priser
  • Nya krav på sortering
  • Andra villkorsändringar

Läs mer på 21grams.com.

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)

Broker tar in 3 miljoner dollar i tillväxtkapital

”Vi kan göra samma sak för print-on-demand-industrin som Airbnb gjorde för reseindustrin”. Global printaktör tar in nytt kapital.

Tryckeri-startup tar in 18 miljoner euro till internationell expansion

Kommer också till Sverige.