Logga in

Xerox och Fujifilm – affären avblåst

16 maj, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Det blir ingen affär mellan Xerox och Fujifilm.Samgåendet som annonserades i april avbryts efter en maktkamp om Xerox framtid. I centrum har två stora ägare och den nuvarande styrelse med vd Jeff Jacobsen stått. Carl Icahn and Darwin Deason har – för andra gången – gått segrande ur striden.

I början av maj skrev Branschkoll om den första segern som veckan efter blåstes av. Men nu verkar det som att man kommit överens i en uppgörelse som innebär att:

  • Mer än halva styrelsen byts ut – som får fem nya ledamöter varav fyra från sfären runt Carl Icahn och en från Darwin Deason.
  • John Visentin väntas väljas till ny vd för Xerox.
  • Jeff Jacobsen lämnar Xerox.

– Vi är väldigt nöjda med att Xerox äntligen avslutade det illa underbyggda beslutet att överlåta kontrollen av företaget till Fujifilm, säger Carl Icahn i en kommentar.

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.