Visutech förstärker med två inom etikett och förpackningBranschkoll
Logga in

Visutech förstärker med två inom etikett och förpackning

07 februari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Visutech har anställt en kategorichef för flexibla förpackningar och även förstärkt säljteamet i Danmark.

Anders Wulff startade sin anställning hos Visutech som kategorichef för flexibla förpackningar den 1 februari 2018. Han har över 10 års erfarenhet från förpackningsindustrin och kommer senast från BK Pac där han har varit försäljningschef. Dessförinnan var han säljansvarig för den nordiska marknaden hos Scandiflex Pac. Anders blir stationerad i södra delen av Sverige.

Henrik Dencker är ny i Visutechs säljteam i Danmark. Efter cirka ett år som business manager på IT-företaget Atea är han nu tillbaka i grafiska branschen. Under perioden 2008 till slutet av 2016 byggde Henrik upp affärsenheten för kommersiell tryckproduktion hos klädföretaget Bestseller, där maskinparken på Bestsellers inhousetryckeri bland annat bestod av flera HP Indigopressar – bland annat en HP Indigo 10000.

Detta meddelar Visutech i ett meddelande.

Ny maskin trycker och packar kaffe on-demand

Bolagets maskin som nyligen introducerades har hamnat hos en kaffeförsäljare.

Regeringens nya system för källsortering – det här har hänt

I juni slog regeringen fast att det nya systemet för källsortering ska träda i kraft den 1 januari 2019. Beslutet har blivit omtalat och har både kritiserats och välkomnats.

Startar webbutik för posters

Posters är en trend och allt fler aktörer ger sig in i branschen. Senast ut är BGA som ska starta en webbshop som delvis överlappar med deras huvudverksamhet. 

Svenskarna positiva till att använda skogen till klimatsmarta produkter

Kläder, förpackningar och batterier är några av de saker som cirka 90 procent av befolkningen tycker det är bra att använda skogen till. 

Det rör på sig i Danmark – branschorganisationerna för print- och promotionaktörer slår sig samman

I slutet av juni stod det klart att de två aktörerna kommer bilda en ännu bredare organisation.

Arkitektkopia vill bli marknadsledande på 3D-print

3D-printad modell av Ebbepark i Linköping. (Bild: Arkitektkopia)

Nöjda kunder och ökande efterfrågan uppges vara anledningarna till att Arkitektkopia nu fortsätter satsa på 3D-print. 

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.