Logga in

Visutech förstärker med två inom etikett och förpackning

07 februari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Visutech har anställt en kategorichef för flexibla förpackningar och även förstärkt säljteamet i Danmark.

Anders Wulff startade sin anställning hos Visutech som kategorichef för flexibla förpackningar den 1 februari 2018. Han har över 10 års erfarenhet från förpackningsindustrin och kommer senast från BK Pac där han har varit försäljningschef. Dessförinnan var han säljansvarig för den nordiska marknaden hos Scandiflex Pac. Anders blir stationerad i södra delen av Sverige.

Henrik Dencker är ny i Visutechs säljteam i Danmark. Efter cirka ett år som business manager på IT-företaget Atea är han nu tillbaka i grafiska branschen. Under perioden 2008 till slutet av 2016 byggde Henrik upp affärsenheten för kommersiell tryckproduktion hos klädföretaget Bestseller, där maskinparken på Bestsellers inhousetryckeri bland annat bestod av flera HP Indigopressar – bland annat en HP Indigo 10000.

Detta meddelar Visutech i ett meddelande.

IRM: Glödhet reklammarknad i stor förändring – så här går det för de olika medierna

Reklammarknaden är fortsatt glödhet, enligt färska siffror från IRM som samtidigt med rapporten för 2017 också presenterar siffror för Q1 2018.

GDPR-utbildning för grafiska företag

Daniel Tornberg och Alexander Jute från Marlaw utbildar i GDPR.

Grafkom har tagit fram en GDPR-utbildning för den grafiska branschen i samarbete med Marlaw.

Den 20 mars hålls utbildningen i Stockholm och kursledarna kommer från Marlaw som specialiserat sig på juridik för marknadsföringsintensiva företag vilket säkerställer att utbildningen blir relevant för alla grafiska företag. (mer…)

Arifiqs snabba offertsystem integreras med HPs Print OS

Arifiq, med bas i Östersund, har haft stort fokus på USA senaste åren. Nu har man byggt en integration med HPs Print OS och satsar på en affärmodell utan fast avgift. (mer…)

Investerar stort för att göra bokproduktionen lönsam

Scandbook har senaste två åren investerat

Utomhusreklam går som tåget

Utvecklingen från 2006 fram till 2017. (Källa: Sveriges Mediebyråer)

Mediebyråerna ökar kraftigt sina investeringar i utomhusreklam.

Studie: Digital information mer stressande än fysisk

Rapporten från Postnord går på djupet kring hur människan reagerar på olika kommunikationskanaler.

Postnord har genomfört en omfattande studie där de mätt hjärnaktiviteten hos personer som tar emot information, antingen fysiskt eller digitalt, studien visar bland annat att digitala kanaler stressar mottagaren mer än fysiska. 

Köper 10 HP Indigo 20000 – Fyrdubblar kapaciteten för digitaltryckta förpackningar

Tio nya digitala tryckpressar ska placeras på fyra nya produktionsanläggningar.

Ny studie: Konsumenter föredrar förpackningar av papper och kartong

I en studie av Two Sides blev 500 konsumenter tillfrågade om vilket material de föredrar att få produkter i – majoriteten svarade papper och kartong. (mer…)

Petter Stordalen investerar i bokbranschen

Petter Stordalen ska starta ett förlagshus i Norge – branschveteraner och författare hoppar på när han investerar i tre olika förlag.