Logga in

Undersökning: Grafiska branschens transformering i Europa

13 december, 2016 | Av: Branschkoll | Dela:

Svara på frågorna och få värdefulla insikter om den grafiska branschen i Europa.

Konsult- och analysföretaget Infotrends genomför just nu en undersökning bland europeiska tryckerier. Syftet är att kartlägga trender och den digitala transformeringen som just nu pågår.

Delta i undersökningen: European Business Trends and Transformation Survey 2016

Alla som svarar på frågorna får också ta del av en sammanfattning av resultatet. Detta är en bra chans för alla grafiska producenter att få ny kunskap om utvecklingen i branschen.

Pat McGrew som ansvarar för undersökningen kommer också exklusivt att ytterligare dela med sig av andra delar av resultatet via Branschkoll och nätverket Grafkom.

Du kommer till frågorna via den här länken.

Elanders satsning på logistik – hyr 14.500 kvm i Borås

Elanders Sverige hyr en logistikbyggnad på 14.500 kvadratmeter i Viared utanför Borås.

Walmart lanserar webbshop för produktmedia

Det amerikanska jättebolaget Walmart har startat en webbshop för produktmedia. 

Pantone släpper årets färg: Ultraviolett

Dramatisk, provokativ och tankfull, så beskriver Pantone årets färg.

(mer…)

”Hållbarhet är framtidens starkaste konkurrensfördel” – De har satt målet att bli bäst i branschen

Sofia Brax (mitten) ska hjälpa Olsson & Co att bli bäst på hållbarhet. Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co till höger.(Bild: Olsson & Co)

Olsson & Co, som säljer produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, har målet klart – att bli bäst i branschen på hållbarhet.

CA Andersson köper Printfabriken i Karlskrona

Printfabriken i Karlskrona blir en del av CA Andersson. Enligt ett meddelande behåller man namnet och investerar också i en offsetpress till Karlskrona. (mer…)

Hotar svenska skogsbolag med handelsblockad

70 FSC-certifierade företag från Europa, bland annat tryckerier, kräver i ett öppet brev till regeringen och stora svenska skogsbolag att man slutar avverka skog i Sverige med höga naturvärden. Det ”undergräver FSC:s trovärdighet” skriver man.

Inkish.tv hos Intermail: Ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring

Anders Ertmann är vd för Intermail sedan i somras. (Bild: Inkish.tv)

Inkish.tv har besökt Intermails anläggning i Danmark och intervjuat Anders Ertmann som är vd sedan i somras. Nu berättar han om hur man ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring.

Branschveteran tar över vd-stolen på Scandbook

Håvard Grjotheim lämnar ordförandeposten i Scandbook – blir koncernchef. (Bild: Inkish.tv)

Håvard Grjotheim blir ny koncernchef i Scandbook från årsskiftet. Han blir också vd för den svenska verksamheten i Falun. (mer…)

Digitaliserad projektledare måste skapa trygghet för kunden

”Trygghet” är en av de största utmaningarna som onlinetryckerierna kämpar med.