Logga in

TMG förvärvar Ark-Tryckaren

05 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
TMG Ark

Mikael Lind (vd TMG Tabergs), Mattias Bjursell och Per Sivertson (Ark-Tryckaren) och Magnus Claesson (koncernchef Taberg Media Group)

Taberg Media Group förvärvar företaget Ark-Tryckaren i Jönköping.

Man skriver i ett meddelande att man nu tydligt visar sin fortsatta satsning på kärnverksamheten och att det är ”ett bevis på stark framtidstro”. Mattias Bjursell fortsätter som vd för Ark-Tryckaren som han varit huvudägare i.

– Vi behåller en plats som en betydande aktör nationellt, samtidigt som vi blir ännu starkare i regionen runt Jönköping och Småland där vi har en lång historia, säger Magnus Claesson, koncernchef Taberg Media Group AB.

Ark-Tryckaren har 12 anställda och omsatte 21 miljoner kronor under 2015 som är senaste redovisade bokslutet. Man har redovisat god marginal, från 10 procent och upp till över tjugo procent, de senaste fem åren

– Ark-Tryckaren har under många år utvecklats väldigt positivt och det är även vår fortsatta ambition. Att nu kunna göra det hand i hand med TMG känns väldigt inspirerande, och skapar nya förutsättningar för oss. Beslutet att bli en del av småländska TMG har vuxit fram under lång tid och det känns nu naturligt och självklart, säger Mattias Bjursell (huvudägare Ark-Tryckaren) som också fortsätter som vd.

Replik: Svanen har ”ständiga förbättringar” i sitt DNA

Svanen_head

Anna Norberg and Anders Jacobsson at Ecolabelling Sweden responding to Laurel Brunners criticism.

Laurel Brunner skriver i en krönika att miljömärkningen Svanen ”måste anpassa sig till verkligheten”. Nu svarar Svanen att Laurel har fel fakta och att ständiga förbättringar finns i Svanens DNA. ”Vi kan försäkra Laurel Brunner om att syftet med att presentera nya kriterier gradvis är ett försök att följa med industrins utveckling”, skriver Anna Norberg and Anders Jacobsson på Svanen. (mer…)

Krönika: Svanen måste anpassa sig till verkligheten i den grafiska industrin

svanLaurel Brunner, som skriver om miljö och grafisk bransch, säger i en krönika att Svanen måste anpassa sig till verkligheten i den grafiska industrin. Hon får svar från Svanen som säger att ”ständiga förbättringar” ligger i Svanens DNA och man pekar också på direkta felaktigheter i kritiken.

Below is Laurel Brunners view on the Nordic Swan and (mer…)

Platser kvar: Utbilda dig för jobb i grafiska branschen

Brobygrafiska i Sunne är inne i en intensiv period med att få in ansökningar till utbildningarna som startar i höst. De passar för den som vill in i branschen eller vill vidareutbilda sig. (mer…)

Justnu förvärvar i Stockholm – startar nytt affärsområde

Diabolaget

Peter Veres, Justnu och Christer Hammarborg, Diabolaget. (Bild: Justnu)

”Stockholm är ett av våra viktigaste områden”, säger Justnu och därför växer man genom förvärvet av Diabolaget på Östermalm.
(mer…)

Elanders skickar personliga bröllopsaffischer till hela världen

weddingposter

Personliga bröllopsaffischer säljs av The Wedding Poster och produceras av Elanders för leverans till hela världen. (Bild från theweddingposter.com)

Hos Svenska The Wedding Poster kan man för 58o kronor beställa en personlig affisch för att hylla sitt (eller någon annans) bröllop. (mer…)

Antalis frågar Bindefeld om kraften i fysisk kommunikation

Ask_Antalis

Antalis visar i ett unikt samarbete med eventmakaren Micael Bindefeld upp mer än 30 års innovation inom fysisk kommunikation i form av inbjudningar till event. (mer…)

Primotek ska sälja Canons Colorado

Canon Primotek

Hans Öberg från Pirmotek skriver på för att sälja Canons storformatsskrivare i Sverige. (Bild: Canon)

Primotek blir återförsäljare för Canons storformatsskrivare. (mer…)

Mikrobryggeri skalar upp produktionen med egen etikettproduktion

Dykes

Dykes Brewery, ett mikrobryggeri utanför Sundsvall, skalar upp produktionen med ett nytt bryggverk och utökad distribution i landet. Etiketterna, med individuell spårningsinformation, produceras inhouse. (mer…)

Mediebyråbarometern: Kraftigt ner för sökordsmarknadsföring

Mediebyrabarometern april 17

Källa: Sverige Mediebyråer

I Mediebyråbarometern för april minskar sökordsmarknadsföring med 23 procent. Storstadspress och fackpress har det ännu tuffare och tappade stort med 34 respektive 24 procent.