Logga in

Tio kontor lämnar Koneo och bildar nytt bolag

10 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Mia Åslander är marknadschef och Erik Asker är talesperson för nya Gibon-gruppen. (Bild: Gibon)

En ny medlemsägd företagsgrupp lanseras under namnet Gibon, bolaget satsar på att hjälpa små och medelstora företag med sin digitala transformation.

2015 sålde Konica Minolta efter fyra års ägande Koneo till två tidigare ägare. Nu lämnar tio partners kedjan och startar medlemsägda Gibon.

Affärsidén går ut på att hjälpa små och medelstora företag med digitala lösningar, genom att kombinera en lokal förankring med en bred kompetens. Gibon tar fastighetsbranschen som exempel och säger att visningar sker virtuellt och budgivning online. Och att detta är en transformation som gäller många branscher.

– Alla våra medlemmar har olika kompetensområden och vår affärsmodell bygger på att vi nyttjar varandras spetskompetenser mellan kontoren, säger Mia Åslander, marknadschef för Gibon, i ett pressmeddelande. 

Det är tio före detta affärsavtalspartners från Koneo som går samman och bildar Gibon. Företaget är medlemsägt och har redan från start 130 medarbetare och en omsättning på 300 miljoner kronor, uppdelat på tio kontor. Planen är att växa, genom att öppna nya kontor runt om i landet och Gibon har som målsättning att omsätta 1,5 miljarder om fem år. 

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.