Logga in

Tävla med ditt hållbarhetsarbete

09 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Årligen anordnar PSI en hållbarhetstävling och delar ut pris till företag och produkter som utmärker sig inom hållbarhet. Dessa företag får sedan synas i rampljuset genom en omfattande presentation på PSI-mässan. Totalt går det att tävla i åtta kategorier, några av dessa är: hållbar produkt, hållbar produktionslinje, ett hållbart socialt intiativ på företaget och en hållbar kampanj.

Var tredje aktör i promotionbranschen sysslar med CSR och hållbarhet, vidare så investerar 35 procent av alla aktörer i hållbarhet, skriver PSI. Den här siffran har ökat kraftigt de senaste åren och fortsätter att öka. Så om ditt företag tillhör ett av de företag som tycker hållbarhet är viktigt och som gjort något extraordinärt inom hållbarhet den senaste tiden, varför inte ta chansen att kunna få visa upp det för branschföretag i hela Europa?

Sista dag att lämna in sin anmälan är 20 april 2018, och all information om anmälan och tävlingen hittar du här.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.

Komposterbara flaskor på väg mot butikshyllorna

En brittisk forskare har tagit fram en helt nedbrytbar flaska av återvunnet papper som snart kan börja massproduceras.  (mer…)

Ny maskin skräddarsyr lådan efter produkten – on-demand

 

Du matar in ett ark kartong och produktens dimensioner – ut kommer en färdigskuret ark som använder minimalt med material och som är redo att vikas ihop till en box. Maskinen skapar helt nya möjligheter för små e-handlare och företag med ett brett produktsortiment.