Logga in

Systemtext levererar skyltmaterialet till nya JYSK med cityläge

14 mars, 2012 | Av: Branschkoll | Dela:

Pressmeddelande från Systemtext 2012-03-14

JYSK lanserar nu ett nytt citynära koncept med mindre butiker och ett nytt skyltkoncept. Butikerna får ett modernt uttryck med fokus på inspiration och kvalitet. Premiärlanseringen sker i Sverige, i Kista Galleria den 15 mars och följs av Sollentuna Centrum den 23 mars. 

– Behovet av skyltar i citykonceptet skiljer sig från behovet av skyltar i de större JYSK-butikerna. Citykonceptet kräver många informations- och bildskyltar eftersom butikerna har många varor på en liten yta. Exteriört finns behov av fasadskyltar. När det gäller skyltproduktion har Systemtext varit aktivt i processen och vi har vi i detta fall frångått vårt tidigare arbetssätt att beställa skyltar enligt en fastställd manual. För oss är det viktigt med en rikstäckande leverantör som kan våra olika koncept, säger Nicolai Toft, konceptansvarig på JYSK.

JYSK fokuserar på kärnkompetensområdet och en madrasstudio kommer att bli butikens hjärta.Systemtext har producerat digital printad inredningsdekor till väggar och möbler, hängande skyltar och vepor samt entré- och fasadskyltning. Den printade digitala heltäckande folien på bilden ovan tas bort den 15 mars.

Åtta.45 i nytt förvärv – köper hela Edita Bobergs

Nordic Morning och familjen Boberg säljer sin tryckverksamhet Edita Bobergs i Falun till Åtta.45. (mer…)

203 miljoner Ikea-kataloger – ”lika populär som Harry Potter”

Årets Ikea-katalogen har en upplaga på 203 miljoner exemplar och distribueras i 52 länder på 35 olika språk.

Praktikplats sökes: Här hittar du din nästa medarbetare

Ett nytt koncept från Branschkoll ska hjälpa företag att hitta studenter i den grafiska sektorn som söker praktik, och hjälpa studenter att hitta praktikplats. (mer…)

Tar tag i reklamhatet: ”oroade över utvecklingen”

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Sveriges Annonsörer gör sin största satsning hittills genom kampanjen ”Reklam – inte bara störande”, som ska visa på varför reklam är viktigt och vad som skulle hända om reklamen inte fanns. (mer…)

Omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet

Inkjetpresses-1024x418

Nätverket Grafkom har publicerat rapporten ”What they don’t tell you about inkjet presses”. Det är en omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet. (mer…)

Värmekänslig tryckfärg hjälper löpare välja rätt sko

asics

Asics tidningsannons hjälper dig välja rätt skotyp. (Bild från film på Youtube)

Skoföretaget Asics, som tillverkar löparskor, har gjort en tidningsannons tryckt med värmekänslig färg (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)