Logga in

Systemtext levererar skyltmaterialet till nya JYSK med cityläge

14 mars, 2012 | Av: Branschkoll | Dela:

Pressmeddelande från Systemtext 2012-03-14

JYSK lanserar nu ett nytt citynära koncept med mindre butiker och ett nytt skyltkoncept. Butikerna får ett modernt uttryck med fokus på inspiration och kvalitet. Premiärlanseringen sker i Sverige, i Kista Galleria den 15 mars och följs av Sollentuna Centrum den 23 mars. 

– Behovet av skyltar i citykonceptet skiljer sig från behovet av skyltar i de större JYSK-butikerna. Citykonceptet kräver många informations- och bildskyltar eftersom butikerna har många varor på en liten yta. Exteriört finns behov av fasadskyltar. När det gäller skyltproduktion har Systemtext varit aktivt i processen och vi har vi i detta fall frångått vårt tidigare arbetssätt att beställa skyltar enligt en fastställd manual. För oss är det viktigt med en rikstäckande leverantör som kan våra olika koncept, säger Nicolai Toft, konceptansvarig på JYSK.

JYSK fokuserar på kärnkompetensområdet och en madrasstudio kommer att bli butikens hjärta.Systemtext har producerat digital printad inredningsdekor till väggar och möbler, hängande skyltar och vepor samt entré- och fasadskyltning. Den printade digitala heltäckande folien på bilden ovan tas bort den 15 mars.

Elanders satsning på logistik – hyr 14.500 kvm i Borås

Elanders Sverige hyr en logistikbyggnad på 14.500 kvadratmeter i Viared utanför Borås.

Walmart lanserar webbshop för produktmedia

Det amerikanska jättebolaget Walmart har startat en webbshop för produktmedia. 

Pantone släpper årets färg: Ultraviolett

Dramatisk, provokativ och tankfull, så beskriver Pantone årets färg.

(mer…)

”Hållbarhet är framtidens starkaste konkurrensfördel” – De har satt målet att bli bäst i branschen

Sofia Brax (mitten) ska hjälpa Olsson & Co att bli bäst på hållbarhet. Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co till höger.(Bild: Olsson & Co)

Olsson & Co, som säljer produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, har målet klart – att bli bäst i branschen på hållbarhet.

CA Andersson köper Printfabriken i Karlskrona

Printfabriken i Karlskrona blir en del av CA Andersson. Enligt ett meddelande behåller man namnet och investerar också i en offsetpress till Karlskrona. (mer…)

Hotar svenska skogsbolag med handelsblockad

70 FSC-certifierade företag från Europa, bland annat tryckerier, kräver i ett öppet brev till regeringen och stora svenska skogsbolag att man slutar avverka skog i Sverige med höga naturvärden. Det ”undergräver FSC:s trovärdighet” skriver man.

Inkish.tv hos Intermail: Ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring

Anders Ertmann är vd för Intermail sedan i somras. (Bild: Inkish.tv)

Inkish.tv har besökt Intermails anläggning i Danmark och intervjuat Anders Ertmann som är vd sedan i somras. Nu berättar han om hur man ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring.

Branschveteran tar över vd-stolen på Scandbook

Håvard Grjotheim lämnar ordförandeposten i Scandbook – blir koncernchef. (Bild: Inkish.tv)

Håvard Grjotheim blir ny koncernchef i Scandbook från årsskiftet. Han blir också vd för den svenska verksamheten i Falun. (mer…)

Digitaliserad projektledare måste skapa trygghet för kunden

”Trygghet” är en av de största utmaningarna som onlinetryckerierna kämpar med.