Logga in

Sydsvenskan Tryck köper MWM CopyTrack

26 mars, 2012 | Av: Branschkoll | Dela:

Pressmeddelande från MWM 2012-03-23

Sydsvenskan Tryck AB i Malmö har tecknat ett avtal med MWM Group om köp av produktionsuppföljningssystemet MWM CopyTrack samt integration mellan CopyTrack och OPM/Microsoft Dynamics AX (affärssystem).
MWM CopyTrack är specialanpassad för tryckeriers press- och packsalar och därför får Sydsvenskan Tryck AB nu ett komplett produktionsuppföljningssystem.

– Sydsvenskan Tryck AB arbetar kontinuerligt med att förbättra verksamheten. I detta arbete är insamling av korrekt data från produktionen en viktig ingrediens för att skapa bättre grund för analyser. Genom att införa MWM CopyTrack uppnår vi en automatisk insamling av produktionsdata från tryckpress och packsal.

Via MWM CopyTrack får vi ett detaljerat och visuellt underlag för att analysera, styra och förbättra vår produktion, säger Björn Ridhammar, VD Sydsvenskan Tryck AB.

Med MWM CopyTrack får Sydsvenskan Tryck överblick och kontroll över alla pågående arbeten. Systemet registrerar all förbrukning av material samt makulatursorter för både tryckeri och packsal samt är ett stöd för reducering av överproduktion.
– Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Sydsvenskan Tryck AB, säger Tony Svensson, VD MWM Group.

Bold Printing Group AB är en av Nordens största tryckerigrupper. I koncernen ingår DNEX Tryckeriet AB, Borås Tidning Tryckeri AB och Sydsvenskan Tryck AB i Malmö. Företaget är ett helägt dotterbolag inom Bonnierkoncernen. Koncernen har en årlig produktion på cirka 800 miljoner tidningar av ett 40-tal olika titlar och är därmed en av Nordens ledande tidningsproducenter. Bold Printing Group AB har sedan tidigare ett affärssystem från MWM Group.

Åtta.45 i nytt förvärv – köper hela Edita Bobergs

Nordic Morning och familjen Boberg säljer sin tryckverksamhet Edita Bobergs i Falun till Åtta.45. (mer…)

203 miljoner Ikea-kataloger – ”lika populär som Harry Potter”

Årets Ikea-katalogen har en upplaga på 203 miljoner exemplar och distribueras i 52 länder på 35 olika språk.

Praktikplats sökes: Här hittar du din nästa medarbetare

Ett nytt koncept från Branschkoll ska hjälpa företag att hitta studenter i den grafiska sektorn som söker praktik, och hjälpa studenter att hitta praktikplats. (mer…)

Tar tag i reklamhatet: ”oroade över utvecklingen”

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Sveriges Annonsörer gör sin största satsning hittills genom kampanjen ”Reklam – inte bara störande”, som ska visa på varför reklam är viktigt och vad som skulle hända om reklamen inte fanns. (mer…)

Omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet

Inkjetpresses-1024x418

Nätverket Grafkom har publicerat rapporten ”What they don’t tell you about inkjet presses”. Det är en omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet. (mer…)

Värmekänslig tryckfärg hjälper löpare välja rätt sko

asics

Asics tidningsannons hjälper dig välja rätt skotyp. (Bild från film på Youtube)

Skoföretaget Asics, som tillverkar löparskor, har gjort en tidningsannons tryckt med värmekänslig färg (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)