Logga in

Sydsvenskan Tryck köper MWM CopyTrack

26 mars, 2012 | Av: Branschkoll | Dela:

Pressmeddelande från MWM 2012-03-23

Sydsvenskan Tryck AB i Malmö har tecknat ett avtal med MWM Group om köp av produktionsuppföljningssystemet MWM CopyTrack samt integration mellan CopyTrack och OPM/Microsoft Dynamics AX (affärssystem).
MWM CopyTrack är specialanpassad för tryckeriers press- och packsalar och därför får Sydsvenskan Tryck AB nu ett komplett produktionsuppföljningssystem.

– Sydsvenskan Tryck AB arbetar kontinuerligt med att förbättra verksamheten. I detta arbete är insamling av korrekt data från produktionen en viktig ingrediens för att skapa bättre grund för analyser. Genom att införa MWM CopyTrack uppnår vi en automatisk insamling av produktionsdata från tryckpress och packsal.

Via MWM CopyTrack får vi ett detaljerat och visuellt underlag för att analysera, styra och förbättra vår produktion, säger Björn Ridhammar, VD Sydsvenskan Tryck AB.

Med MWM CopyTrack får Sydsvenskan Tryck överblick och kontroll över alla pågående arbeten. Systemet registrerar all förbrukning av material samt makulatursorter för både tryckeri och packsal samt är ett stöd för reducering av överproduktion.
– Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Sydsvenskan Tryck AB, säger Tony Svensson, VD MWM Group.

Bold Printing Group AB är en av Nordens största tryckerigrupper. I koncernen ingår DNEX Tryckeriet AB, Borås Tidning Tryckeri AB och Sydsvenskan Tryck AB i Malmö. Företaget är ett helägt dotterbolag inom Bonnierkoncernen. Koncernen har en årlig produktion på cirka 800 miljoner tidningar av ett 40-tal olika titlar och är därmed en av Nordens ledande tidningsproducenter. Bold Printing Group AB har sedan tidigare ett affärssystem från MWM Group.

H-Tryck i Markaryd bygger ut för ökad produktion

H-tryck utbyggnad

Tryckeriet H-Tryck i Markaryd ser fortsatt tillväxt och bygger ut fastigheten för nio miljoner kronor (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)

Ljudböcker blir till pocket

Storytel pocket

Ljudboksförlaget Storytel ger i sommar ut sina egenproducerade ljudböcker – Storytel Originals – som pocketböcker. (mer…)

Svensk är bäst i världen på att foliera bilar och båtar

World_Wrap_Masters_Winner_Jonas_Sjstrm

Svensken Jonas Sjöström är bäst på foliering av fordon. I finalen av Fespa World Wrap Masters Series 2017 vann han över Martynas Betulis från Irland och Ruan Greef från Sydafrika. (mer…)

Heidelberg expanderar inom förbrukningsmaterial – köper två fabriker

01_Location_Kruibeke_IMAGE_RATIO_1_5

Heidelberg tar över två europeiska kemifabriker från Fujifilm. (mer…)

Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen

sales2

Johan Dahl är säljcoach – och kursledare för Grafkoms nya säljutbildning i höst.

Nätverket Grafkom lanserar en helt ny tvådagars säljutbildning för grafisk bransch. Första omgången av kursen blir den 13 och 26 september. (mer…)

Automatiserar trycksaksinköp med API – tar in 173 miljoner i kapital

lob

Amerikanska Lob har utvecklat ett API som låter företag koppla ihop mjukvaror med tryckpressar. Nu har investerare stoppat in 20 miljoner dollar (mer…)