Logga in

Sydsvenskan Tryck köper MWM CopyTrack

26 mars, 2012 | Av: Branschkoll | Dela:

Pressmeddelande från MWM 2012-03-23

Sydsvenskan Tryck AB i Malmö har tecknat ett avtal med MWM Group om köp av produktionsuppföljningssystemet MWM CopyTrack samt integration mellan CopyTrack och OPM/Microsoft Dynamics AX (affärssystem).
MWM CopyTrack är specialanpassad för tryckeriers press- och packsalar och därför får Sydsvenskan Tryck AB nu ett komplett produktionsuppföljningssystem.

– Sydsvenskan Tryck AB arbetar kontinuerligt med att förbättra verksamheten. I detta arbete är insamling av korrekt data från produktionen en viktig ingrediens för att skapa bättre grund för analyser. Genom att införa MWM CopyTrack uppnår vi en automatisk insamling av produktionsdata från tryckpress och packsal.

Via MWM CopyTrack får vi ett detaljerat och visuellt underlag för att analysera, styra och förbättra vår produktion, säger Björn Ridhammar, VD Sydsvenskan Tryck AB.

Med MWM CopyTrack får Sydsvenskan Tryck överblick och kontroll över alla pågående arbeten. Systemet registrerar all förbrukning av material samt makulatursorter för både tryckeri och packsal samt är ett stöd för reducering av överproduktion.
– Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Sydsvenskan Tryck AB, säger Tony Svensson, VD MWM Group.

Bold Printing Group AB är en av Nordens största tryckerigrupper. I koncernen ingår DNEX Tryckeriet AB, Borås Tidning Tryckeri AB och Sydsvenskan Tryck AB i Malmö. Företaget är ett helägt dotterbolag inom Bonnierkoncernen. Koncernen har en årlig produktion på cirka 800 miljoner tidningar av ett 40-tal olika titlar och är därmed en av Nordens ledande tidningsproducenter. Bold Printing Group AB har sedan tidigare ett affärssystem från MWM Group.

Elanders satsning på logistik – hyr 14.500 kvm i Borås

Elanders Sverige hyr en logistikbyggnad på 14.500 kvadratmeter i Viared utanför Borås.

Walmart lanserar webbshop för produktmedia

Det amerikanska jättebolaget Walmart har startat en webbshop för produktmedia. 

Pantone släpper årets färg: Ultraviolett

Dramatisk, provokativ och tankfull, så beskriver Pantone årets färg.

(mer…)

”Hållbarhet är framtidens starkaste konkurrensfördel” – De har satt målet att bli bäst i branschen

Sofia Brax (mitten) ska hjälpa Olsson & Co att bli bäst på hållbarhet. Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co till höger.(Bild: Olsson & Co)

Olsson & Co, som säljer produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, har målet klart – att bli bäst i branschen på hållbarhet.

CA Andersson köper Printfabriken i Karlskrona

Printfabriken i Karlskrona blir en del av CA Andersson. Enligt ett meddelande behåller man namnet och investerar också i en offsetpress till Karlskrona. (mer…)

Hotar svenska skogsbolag med handelsblockad

70 FSC-certifierade företag från Europa, bland annat tryckerier, kräver i ett öppet brev till regeringen och stora svenska skogsbolag att man slutar avverka skog i Sverige med höga naturvärden. Det ”undergräver FSC:s trovärdighet” skriver man.

Inkish.tv hos Intermail: Ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring

Anders Ertmann är vd för Intermail sedan i somras. (Bild: Inkish.tv)

Inkish.tv har besökt Intermails anläggning i Danmark och intervjuat Anders Ertmann som är vd sedan i somras. Nu berättar han om hur man ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring.

Branschveteran tar över vd-stolen på Scandbook

Håvard Grjotheim lämnar ordförandeposten i Scandbook – blir koncernchef. (Bild: Inkish.tv)

Håvard Grjotheim blir ny koncernchef i Scandbook från årsskiftet. Han blir också vd för den svenska verksamheten i Falun. (mer…)

Digitaliserad projektledare måste skapa trygghet för kunden

”Trygghet” är en av de största utmaningarna som onlinetryckerierna kämpar med.