Svenska Spel upphandlar produktionsbyråBranschkoll
Logga in

Svenska Spel upphandlar produktionsbyrå

05 februari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Svenska spel upphandlar nu en produktionsbyrå som från givna grafiska riktlinjer ska ta fram annonser till tidningar, webbanners, affischer, rollups, utomhusreklam, powerpoint-presenationer och annat grafiskt material.

Man benämner tjänsterna som ”produktion av kommunikations- och marknadsföringsmaterial” som ska göras för modervarumärket Svenska Spel och samtliga produktvarumärken inom kategorierna Turspel, Sport & Nätspel, Vegas samt Casino Cosmopol.

Värdet uppskattas till fyra miljoner kronor per år med en avtalstid på två år med möjlighet att förlänga ett år. Avtal ska skrivas med en leverantör.

Lägsta tillåtna pris

Man har på de olika rollerna angett lägsta pris att ange – dessa får man alltså inte gå under.

  • Operativ projektledare – 650 kr
  • Art Director (AD) – 700 kr
  • Formgivare/Originalare – 550 kr
  • Digital Producent / Digital Producent animation/rörligt  – 650 kr
  • Copywriter – 650 kr

Syftet med upphandlingen är ”att utveckla och etablera en optimerad och effektiv produktion av analogt och digitalt kommunikations- och marknadsföringsmaterial, samt skapa möjligheter för samordning och synergier mellan olika produktionsaktiviteter för Svenska Spels räkning”.

Sista dag att lämna anbud är 2018-02-19. Underlaget finns på opic.com.

Ny maskin trycker och packar kaffe on-demand

Bolagets maskin som nyligen introducerades har hamnat hos en kaffeförsäljare.

Regeringens nya system för källsortering – det här har hänt

I juni slog regeringen fast att det nya systemet för källsortering ska träda i kraft den 1 januari 2019. Beslutet har blivit omtalat och har både kritiserats och välkomnats.

Startar webbutik för posters

Posters är en trend och allt fler aktörer ger sig in i branschen. Senast ut är BGA som ska starta en webbshop som delvis överlappar med deras huvudverksamhet. 

Svenskarna positiva till att använda skogen till klimatsmarta produkter

Kläder, förpackningar och batterier är några av de saker som cirka 90 procent av befolkningen tycker det är bra att använda skogen till. 

Det rör på sig i Danmark – branschorganisationerna för print- och promotionaktörer slår sig samman

I slutet av juni stod det klart att de två aktörerna kommer bilda en ännu bredare organisation.

Arkitektkopia vill bli marknadsledande på 3D-print

3D-printad modell av Ebbepark i Linköping. (Bild: Arkitektkopia)

Nöjda kunder och ökande efterfrågan uppges vara anledningarna till att Arkitektkopia nu fortsätter satsa på 3D-print. 

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.