Logga in

Svenska Spel upphandlar produktionsbyrå

05 februari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Svenska spel upphandlar nu en produktionsbyrå som från givna grafiska riktlinjer ska ta fram annonser till tidningar, webbanners, affischer, rollups, utomhusreklam, powerpoint-presenationer och annat grafiskt material.

Man benämner tjänsterna som ”produktion av kommunikations- och marknadsföringsmaterial” som ska göras för modervarumärket Svenska Spel och samtliga produktvarumärken inom kategorierna Turspel, Sport & Nätspel, Vegas samt Casino Cosmopol.

Värdet uppskattas till fyra miljoner kronor per år med en avtalstid på två år med möjlighet att förlänga ett år. Avtal ska skrivas med en leverantör.

Lägsta tillåtna pris

Man har på de olika rollerna angett lägsta pris att ange – dessa får man alltså inte gå under.

  • Operativ projektledare – 650 kr
  • Art Director (AD) – 700 kr
  • Formgivare/Originalare – 550 kr
  • Digital Producent / Digital Producent animation/rörligt  – 650 kr
  • Copywriter – 650 kr

Syftet med upphandlingen är ”att utveckla och etablera en optimerad och effektiv produktion av analogt och digitalt kommunikations- och marknadsföringsmaterial, samt skapa möjligheter för samordning och synergier mellan olika produktionsaktiviteter för Svenska Spels räkning”.

Sista dag att lämna anbud är 2018-02-19. Underlaget finns på opic.com.

IRM: Glödhet reklammarknad i stor förändring – så här går det för de olika medierna

Reklammarknaden är fortsatt glödhet, enligt färska siffror från IRM som samtidigt med rapporten för 2017 också presenterar siffror för Q1 2018.

GDPR-utbildning för grafiska företag

Daniel Tornberg och Alexander Jute från Marlaw utbildar i GDPR.

Grafkom har tagit fram en GDPR-utbildning för den grafiska branschen i samarbete med Marlaw.

Den 20 mars hålls utbildningen i Stockholm och kursledarna kommer från Marlaw som specialiserat sig på juridik för marknadsföringsintensiva företag vilket säkerställer att utbildningen blir relevant för alla grafiska företag. (mer…)

Arifiqs snabba offertsystem integreras med HPs Print OS

Arifiq, med bas i Östersund, har haft stort fokus på USA senaste åren. Nu har man byggt en integration med HPs Print OS och satsar på en affärmodell utan fast avgift. (mer…)

Investerar stort för att göra bokproduktionen lönsam

Scandbook har senaste två åren investerat

Utomhusreklam går som tåget

Utvecklingen från 2006 fram till 2017. (Källa: Sveriges Mediebyråer)

Mediebyråerna ökar kraftigt sina investeringar i utomhusreklam.

Studie: Digital information mer stressande än fysisk

Rapporten från Postnord går på djupet kring hur människan reagerar på olika kommunikationskanaler.

Postnord har genomfört en omfattande studie där de mätt hjärnaktiviteten hos personer som tar emot information, antingen fysiskt eller digitalt, studien visar bland annat att digitala kanaler stressar mottagaren mer än fysiska. 

Köper 10 HP Indigo 20000 – Fyrdubblar kapaciteten för digitaltryckta förpackningar

Tio nya digitala tryckpressar ska placeras på fyra nya produktionsanläggningar.

Ny studie: Konsumenter föredrar förpackningar av papper och kartong

I en studie av Two Sides blev 500 konsumenter tillfrågade om vilket material de föredrar att få produkter i – majoriteten svarade papper och kartong. (mer…)

Petter Stordalen investerar i bokbranschen

Petter Stordalen ska starta ett förlagshus i Norge – branschveteraner och författare hoppar på när han investerar i tre olika förlag.