Logga in

Succé för bröllopskort till en miljon hushåll – överväldigande respons

03 november, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

RIX FMs DR-kampanj blev en succé. Tackkortet som skickades till 1 miljon hushåll uppmärksammades av nästan hälften.

RIX FM rullade för några veckor sedan ut sin kampanj för programmet RIX Morronzoo. Man använder sig av ett brett spektrum av mediekanaler för att nå ut med budskapet – radio, utomhus, online, sociala medier, TV och direktreklam.

Det man firade var att Roger och Laila (äntligen) tackat ja till varandra som radiopar, skriver Svensk Direktreklam (SDR) i ett meddelande.

En miljon DR nådde 460.000

En miljon tackkort skickades ut till lika många hushåll. Ett par dagar efter utskicket (vecka 37), genomförde PFM Research en undersökning som visade att hela 46 procent (460 000 hushåll) observerat kortet som var utformat som ett riktigt tackkort för att locka till läsning.

– Vi hade på känn att det skulle sticka ut, utseendet, pappertjocklek, allt är ju gjort för att se ut som ett riktigt kort. Responsen vi fick var överväldigande. Vi har lyssnare som satt kortet på finbyrån och kylskåpsdörren. Kul att skapa marknadsföring som gillas och fungerar,  säger Sebastian Voght, marknadschef på RIX FM i ett meddelande.

Kampanjen är skapad inhouse på radions marknadsavdelning på MTG.

Unikt event i Stockholm – automatisering och arbetsflöden i den grafiska branschen

Ledande mjukvaruaktörer och mindre uppstickare delar kunskap på unikt event för den grafiska branschen. Nätverket Grafkom dedikerar en heldag – 13 november – till olika lösningar inom arbetsflöde och automatisering.  (mer…)

”Drömduo” ska bygga Sveriges största koncept- och contentbyrå

Malin Lundberg Aguilera och Emelie Grahn (Bild: Pressbild)

Bonnier Magazines & Brands ska ta fram vad de hoppas ska bli  Sveriges största koncept- och contentbyrå.

Skicka vykort med Mailchimp – ”Ett smart tillägg till din marknadsföring”

Ett av världens största verktyg för e-postmarknadsföring utvidgar med tryckt kommunikation.

Heidelberg tillverkar elbilsladdare – levererar till tyskt tryckeri

Kohlhammer Group har i och med de stundande bannlysningen av diesel i Stuttgart köpt in tre elbilar – dessa laddas upp av Heidelbergs laddstation Wallbox. (mer…)

Hon ska utveckla lagerverksamheten på ÅJ

Carina Olsson tillträdde som lagerchef på ÅJ Distribution i Augusti.

ÅJ Distribution i Stockholm ska satsa mer på lagerverksamheten – främst inom kundkategorin varumärken och säljbolag – och har anställt Carina Olsson som ny lagerchef. (mer…)

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser. (mer…)

Konsoliderar i Stockholm – investerar stort i tryck- och efterbehandling

(mer…)

Bröderna Bille får ny utmärkelse – tävlar om att bli årets företagare i Sverige

Billes Tryckeri tar sig vidare i ”tävlingen” Årets Företagare. (mer…)

Cimpress i nytt förvärv – lägger till tryck på tyg och 3D-print till sin plattform

Cimpress förvärvar modeföretaget Vida & Co som producerar kläder, assessorer, smycken och heminredningsprodukter (mer…)