Logga in

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

15 juni, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print.

Tidigare i år gick Postnord in på 3D-printmarknaden genom köpet av en Stratasys J750 och ingick ett samarbetet med Sony Mobile och appen 3D Creator för print av 3D-figuriner.

Nästa steg är att lansera en 3D-portal som är tillgänglig för företagskunder och B2B-marknaden. I ett pressmeddelande skriver man att plattformen har utvecklats tillsammans med partnern 3yourmind och ”möjliggör sömlös produktion i en molnbaserad lösning”.

– Detta är nästa steg för att på ett enkelt sätt göra 3D-marknaden mer tillgänglig, säger Ylva Ekborn, ceo för Postnord Strålfors Group

3D-Portalen är ett projektverktyg där man kan arbeta med hela kedjan, från idé till 3D-produktion on-demand. Om det behövs har du även tillgång till 3D-experter för rådgivning eller skapande av CAD-ritningar.

– Postnord Strålfors strävar efter att vara våra kunders digitaliseringspartner, vilket innebär att vi måste ligga i framkant och utnyttja de möjligheter som den digitala utvecklingen skapar. Sedan vi lanserade vår 3D-investering i början av året har vi fått positivt gensvar och det är tydligt att fler och fler företag utforskar möjligheterna att använda 3D-lösningar i sin verksamhet, avslutar Ylva Ekborn.

3D-Portalen finns på 3d.postnordstralfors.com och här kan du läsa mer om lösningen.

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.