Logga in

Spandex förvärvar norska Skangraf

21 augusti, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
Anne-Lise Torp Sells_ Skangraf_Spandex kopia_900

Anne-Lise Torp Sells är vd och grundare på Skangraf som nu blir en del av Spandex. (Bild: Skangraf)

Spandex förvärvar norska Skangraf och stärker därmed ytterligare sin position i Norden. 2016 köpte Spandex upp Schneidler i Sverige och Norge och de expanderar nu alltså med uppköpet av Skangraf sent i juli i år. Både Schneidler och Spandex kommer fortsätta under sina egna namn och med samma ledning och geografiska positioner, uppger man i ett pressmeddelande.

Skangraf är en distributör inom sign och display i Norge och säljer bland annat printfolie och laminat till storformat.

– Deras unika materialfokus har gjort att de har haft en snabb tillväxt och är mycket lönsamma. Detta intressanta uppköp hjälper oss att bredda våra aktiviteter vidare på den norska marknaden. Med Skangraf och Schneidler kan vi nu erbjuda den norska marknaden ett totalpaket, säger Spandex vd Rob Jackson.

QR-kodens revansch

Nu kan alla Iphone-användare läsa av QR-koder direkt med telefonens kamera. (mer…)

Ineko-koncernen: Nu heter alla bolag Brandfactory

Nya logotypen.

Ineko-koncernen samordnar alla sina varumärken under namnet Brandfactory. De svenska företagen Ineko, Ontime och Strålins byter namn till Brandfactory. Även danska Vangsgaard och Colorgruppen byter ut namnen.

Antalis nya tävling: Vill visa möjligheter med printad inredning

För att uppmärksamma inredningsarkitekter, designers, tryckare och reklamares kreativa förmåga startar Antalis tävlingen Antalis Interior Design Awards. (mer…)

Tryckeri säljer dotterbolag till e-handelskonsult

Vaimo förvärvar företaget Notitium som utvecklats till ett konsultbolag inom hantering och publicering av produktinformation

Grafiska nätverk samarbetar i Göteborg

Fredrik Bille är ordförande i Göteborgs Grafiska Kretsförening som samarbetar med nätverket Grafkom i höst.

Göteborgs Grafiska Kretsföreningen samarbetar med Grafkom med målet att skapa höstens bästa nätverksträff i grafisk bransch. (mer…)

Så levererar UPS trycksaker på en timme

UPS tryckeriverksamhet utmanar med extremt snabba leveranser i samarbete med nystartat logistikbolag. (Bild: från upsstoreprint.com)

Att kunna erbjuda extremt snabba leveranser har länge varit något som företag inom tryckbranschen jobbat med. Men det är en stor utmaning att lyckas.

Grafkom till Göteborg i november – ”det blir höstens största nätverksträff”

Höstens största nätverksträff i den grafiska branschen – Grafkom I/O – börjar ta form. Bland annat har de första fem talarna presenterats och anmälan är nu öppen. (mer…)

H&M och Ikea investerar i bolag som gör textil av skog

Ikea och H&M satsar tillsammans på att skapa textil av råvara från skogen. (Bilder: Ikea, Pixabay och H&M (Foto H&M: Mattias Bardå))

Allt fler gör anspråk på skogen som råvara. Nu har H&M och Ikea backat upp företaget Treetotextile som ska göra miljövänlig textil av trämassa.

Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person. (mer…)