Logga in

Spandex förvärvar norska Skangraf

21 augusti, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
Anne-Lise Torp Sells_ Skangraf_Spandex kopia_900

Anne-Lise Torp Sells är vd och grundare på Skangraf som nu blir en del av Spandex. (Bild: Skangraf)

Spandex förvärvar norska Skangraf och stärker därmed ytterligare sin position i Norden. 2016 köpte Spandex upp Schneidler i Sverige och Norge och de expanderar nu alltså med uppköpet av Skangraf sent i juli i år. Både Schneidler och Spandex kommer fortsätta under sina egna namn och med samma ledning och geografiska positioner, uppger man i ett pressmeddelande.

Skangraf är en distributör inom sign och display i Norge och säljer bland annat printfolie och laminat till storformat.

– Deras unika materialfokus har gjort att de har haft en snabb tillväxt och är mycket lönsamma. Detta intressanta uppköp hjälper oss att bredda våra aktiviteter vidare på den norska marknaden. Med Skangraf och Schneidler kan vi nu erbjuda den norska marknaden ett totalpaket, säger Spandex vd Rob Jackson.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.

Norska tryckeriet Flisa investerar i 3D-print

Per-Otto Sletten och Ole Peder Berggren på Flisa Trykkeri.

Ett av Norges mest kända tryckerier, Flisa Trykkeri, har investerat i en 3D-skrivare och satsar på nya kundgrupper.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.