Logga in

Sörmlands Printing – och resten av Stibos tryckerier – byter namn

28 februari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Nya namnet och nya loggan.

Den i grunden danska tryckeri- och kommunikationskoncernen Stibo byter namn på alla sina tryckerier ”för att signalera heltäckande kommunikationslösningar”.

Stibo Complete blir det nya som kommer gälla för all extern kommunikation. I och med namnbytet kommer även en ny visuell identitet och kommunikationsplattform. Namnet ska bättre spegla bolagets verksamhet – som består av design, utveckling, produktion och distribution av fysiskt marknadsföringsmaterial, skriver man i ett pressmeddelande.

Søren Henriksen, vd för Stibo Complete

I Stibo Complete ingår: Color Print, Stibo Graphic, Scanprint, Stibo Media och Sörmlands Printing Solutions. Totalt sysselsätter Stibo Complete 450 medarbetare i fyra länder.

– Våra kunder efterfrågar totallösningar som gör skillnad – eller one stop shopping, som man också brukar kalla det. Vi erbjuder hela paketet, och det
är det som är grunden för vår nya identitet, säger bolagets vd Søren Henriksen i ett pressmeddelande.

Stibokoncernen består numera av Stibo Systems, CCI Europe och Stibo Complete.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.

Norska tryckeriet Flisa investerar i 3D-print

Per-Otto Sletten och Ole Peder Berggren på Flisa Trykkeri.

Ett av Norges mest kända tryckerier, Flisa Trykkeri, har investerat i en 3D-skrivare och satsar på nya kundgrupper.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.