Logga in

Socialdemokraternas partikansli söker formgivare

12 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Har du ett genuint intresse för typografi och grafisk form? Har du vana av att jobba med analoga såväl som digitala kanaler? Nu stärker vi upp organisationen ytterligare inför valåret och söker därför en erfaren formgivare som vill vara med och implementera ett vinnande formspråk till riksdagsvalet 2018. Nu lägger vi grunden för Sveriges framtid.

Dina arbetsuppgifter
Kommunikationsavdelningens grunduppdrag är att se till att Socialdemokraternas kommunikation med allmänheten fungerar optimalt. På avdelningen för kommunikation arbetar vi med opinionsanalys, pressarbete, medborgarkontakter, omvärldsanalys, digital kommunikation samt reklam och form.
Dina arbetsuppgifter kommer i stora drag handla om att arbeta operativt med implementering av vårt formspråk i en mängd olika sammanhang och medier. Det gäller allt från utformning av trycksaker till vår grafiska kommunikation kring events, kampanjer och övriga aktiviteter i samtliga av våra kanaler.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Holmbergs värvar två till ledningsgruppen – ökat fokus på it-lösningar

Magnus Granath (it-chef), Fredrik Fenberg (försäljningschef), Fredrik Nilsson (produktionschef), Peter Wessner (ekonomichef) på Holmbergs i Malmö.

Holmbergs i Malmö har nyligen rekryterat både ny försäljningschef och ny ekonomichef. Båda tar plats i ledningsgruppen. (mer…)

UPPDATERAD: Lägger ner kuvertverksamheten i Norden – de tar över

Upphör helt med sin kuvertverksamhet i Norden.

Investerar 10 miljoner i svensk förpackningstillverkning

Göteborgstryckeriet blir först i Norden/Baltikum att investera i Kolbus automatiserade linje för tillverkning av exklusiva boxar. ”Kunder vill undvika förpackningsproducenter i Asien och baltländerna”. (mer…)

Egmont startar tidning om e-sport

Omslaget till första numret, samt förlagsdirektör Marika Bark. (Bild: Egmont)

Tidningen, som fått namnet GLHF, kommer fokusera på några av de största titlarna inom e-sport såsom CS:GO, Leauge of Legends och Overwatch. I framtiden hoppas Egmont att tidningen ska gå att lansera på den brittiska, polska och norska marknaden. (mer…)

Kodak rusar på börsen efter lansering av kryptovaluta

Kodak lanserar i ett samarbete med Wenn Digital den egna kryptovaluta Kodakcoin tillsammans med en plattform för att sälja och kontrollera bilder. Börsvärdet rusade på nyheten och aktien var som mest upp nästan 300 procent. (mer…)

Tio kontor lämnar Koneo och bildar nytt bolag

Mia Åslander är marknadschef och Erik Asker är talesperson för nya Gibon-gruppen. (Bild: Gibon)

En ny medlemsägd företagsgrupp lanseras under namnet Gibon, bolaget satsar på att hjälpa små och medelstora företag med sin digitala transformation. (mer…)

Får order på digitala skyltar värd 65 miljoner kronor

Hurtigrutens nya hybridskepp MS Roald Amundsen och MS Fridtjof Nansen ska ta gäster närmare naturen med grön teknologi – blir världens första första elhybriddrivna expeditionsskepp. Zetadisplay-koncernen levererar digitala skyltar. (Bild: Hurtigruten)

ProntoTV som är en del av Zetadisplay-koncernen har tecknat ett avtal med Hurtigruten om digitala skyltar.

Grafokett ordnar mötesplats för etikettbranschen

Grafokett kommer tillsammans med konsultbolaget ÅF anordna ”LabelDay”

(mer…)

Svenskarna föredrar fortfarande fysiska julkort – minskade ”bara” med 9 procent

Enligt Postens prognos delade brevbärarna ut 20,5 miljoner vykort runt om i landet 2017. 

(mer…)