Logga in

Smart seminarium visar hur man mixar marknadsföring med print

05 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Publik

Projektet Print Power arrangerar seminariet ”Mixa print – maxa effekten” i Stockholm den 2 juni. Medieexperter, annonsörer och kreatörer ska sprida lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.

Det är ”vårt smarta event om marknadsföringens tips & tricks 2017”, skriver Grafiska Företagen, som driver Print Power, i marknadsföringen.

Man vänder sig till alla marknadsförare som vill lära sig mer om hur print i mediemixen ökar effekten.

Man skriver i inbjudan att på Mixa print-dagen ”möter du medieexperter, annonsörer och kreatörer som alla har viktiga lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.”

Talare är

  • Staffan Hultén, Research and Analysis of Media (RAM)
  • Klara Eide och Bjarte Eide, M&C Saatchi Stockholm
  • Erik Ridman, kommunikationschef HiQ

Läs mer om seminariet och anmäl dig på kampanjsajten.

Ambassadörer för det tryckta mediet

Papyrus meddelande nyligen att man är en av sponsorerna till seminariet.

– Vi oss lite som ambassadörer för det tryckta mediet och vår ambition är att vara bollplank och stöttande vid trycksaksproduktioner, säger Björn Blanck på Papyrus till printpower.se angående sponsorskapet.

Bild: Unspalsh

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.

Norska tryckeriet Flisa investerar i 3D-print

Per-Otto Sletten och Ole Peder Berggren på Flisa Trykkeri.

Ett av Norges mest kända tryckerier, Flisa Trykkeri, har investerat i en 3D-skrivare och satsar på nya kundgrupper.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.