Logga in

Smart seminarium visar hur man mixar marknadsföring med print

05 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Publik

Projektet Print Power arrangerar seminariet ”Mixa print – maxa effekten” i Stockholm den 2 juni. Medieexperter, annonsörer och kreatörer ska sprida lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.

Det är ”vårt smarta event om marknadsföringens tips & tricks 2017”, skriver Grafiska Företagen, som driver Print Power, i marknadsföringen.

Man vänder sig till alla marknadsförare som vill lära sig mer om hur print i mediemixen ökar effekten.

Man skriver i inbjudan att på Mixa print-dagen ”möter du medieexperter, annonsörer och kreatörer som alla har viktiga lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.”

Talare är

  • Staffan Hultén, Research and Analysis of Media (RAM)
  • Klara Eide och Bjarte Eide, M&C Saatchi Stockholm
  • Erik Ridman, kommunikationschef HiQ

Läs mer om seminariet och anmäl dig på kampanjsajten.

Ambassadörer för det tryckta mediet

Papyrus meddelande nyligen att man är en av sponsorerna till seminariet.

– Vi oss lite som ambassadörer för det tryckta mediet och vår ambition är att vara bollplank och stöttande vid trycksaksproduktioner, säger Björn Blanck på Papyrus till printpower.se angående sponsorskapet.

Bild: Unspalsh

QR-kodens revansch

Nu kan alla Iphone-användare läsa av QR-koder direkt med telefonens kamera. (mer…)

Ineko-koncernen: Nu heter alla bolag Brandfactory

Nya logotypen.

Ineko-koncernen samordnar alla sina varumärken under namnet Brandfactory. De svenska företagen Ineko, Ontime och Strålins byter namn till Brandfactory. Även danska Vangsgaard och Colorgruppen byter ut namnen.

Antalis nya tävling: Vill visa möjligheter med printad inredning

För att uppmärksamma inredningsarkitekter, designers, tryckare och reklamares kreativa förmåga startar Antalis tävlingen Antalis Interior Design Awards. (mer…)

Tryckeri säljer dotterbolag till e-handelskonsult

Vaimo förvärvar företaget Notitium som utvecklats till ett konsultbolag inom hantering och publicering av produktinformation

Grafiska nätverk samarbetar i Göteborg

Fredrik Bille är ordförande i Göteborgs Grafiska Kretsförening som samarbetar med nätverket Grafkom i höst.

Göteborgs Grafiska Kretsföreningen samarbetar med Grafkom med målet att skapa höstens bästa nätverksträff i grafisk bransch. (mer…)

Så levererar UPS trycksaker på en timme

UPS tryckeriverksamhet utmanar med extremt snabba leveranser i samarbete med nystartat logistikbolag. (Bild: från upsstoreprint.com)

Att kunna erbjuda extremt snabba leveranser har länge varit något som företag inom tryckbranschen jobbat med. Men det är en stor utmaning att lyckas.

Grafkom till Göteborg i november – ”det blir höstens största nätverksträff”

Höstens största nätverksträff i den grafiska branschen – Grafkom I/O – börjar ta form. Bland annat har de första fem talarna presenterats och anmälan är nu öppen. (mer…)

H&M och Ikea investerar i bolag som gör textil av skog

Ikea och H&M satsar tillsammans på att skapa textil av råvara från skogen. (Bilder: Ikea, Pixabay och H&M (Foto H&M: Mattias Bardå))

Allt fler gör anspråk på skogen som råvara. Nu har H&M och Ikea backat upp företaget Treetotextile som ska göra miljövänlig textil av trämassa.

Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person. (mer…)