Skincity söker OriginalareBranschkoll
Logga in

Skincity söker Originalare

03 augusti, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

I rollen som junior originalare så kommer du att stötta marknadsteamet med att arbeta med Skincitys hemsida där du bland annat kommer att skriva nyhetsbrev, frilägga och redigera produktbilder utefter önskemål och i sann Skincity anda. Du kommer tillhöra ett team på 6 personer som bland annat innefattar AD och Content Managers. Detta är ett konsultuppdrag.

ARBETSUPPGIFTER 
Som originalare så kommer du att ha en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Utöver att skriva nyhetsbrev och redigera och producera produktbilder till Skincitys hemsida så kommer du även att ha kontakt med deras leverantörer. Vidare kommer du även att producera bilder till blogg, Instagram, pressutskick och skyltar samt konvertera bilder till olika format.Du kommer framförallt att använda Photoshop och InDesign som huvudsakliga verktyg att arbeta i men även Illustrator och Brigde.Tjänsten passar dig som vill jobba i ett ständigt föränderligt bolag och trivs med att arbeta i en helt digital roll. Då det finns goda utvecklingsmöjligheter hos Skincity ser dem gärna att du ser långsiktigt på rollen.

VI SÖKER DIG SOM
* Har studerat grafisk design, originalare eller liknande utbildning
* Har goda kunskaper av Photoshop och InDesign
* Är flytande i svenska då detta är koncernspråk
* Har en god teknikvana och kan producera, redigera och frilägga bilderDet är meriterande om du har arbetat som originalare tidigare eller med grafisk design samt om du har använt programmen Illustrator och Bridge. Om du har ett intresse för hudvård och hudvårdsprodukter så anses även detta meriterande.Du kommer att vara ensam i din roll så därför ser vi att som person bör du vara lösningsorienterad och självgående. Då Skincity är ett föränderligt bolag ser vi också att du är prestigelös och kan hantera förändringar.ÖVRIG INFORMATION* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider med flexibilitet
* Placering: Täby
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skincitys önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Skincity är en hudvårdsklinik online och vi erbjuder ett finslipat sortiment av professionell hudvård och hudvårdande makeup. Deras unika koncept återfinns i detaljerna. Alltid avancerad hudvård i deras sortiment, unika hudtest med hudanalys, varsamt inslagna paket och prover vid varje beställning ger dig lika bra service som vid ett besök på klinik.

Kompetenser

• Grafisk design
• 2D-grafik-Adobe Photoshop
• Layout-Adobe InDesign
• 2D-grafik-Adobe Illustrator

Arbetslivserfarenhet

Grafisk formgivare: Mindre än 1 års erfarenhet

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Ny maskin trycker och packar kaffe on-demand

Bolagets maskin som nyligen introducerades har hamnat hos en kaffeförsäljare.

Regeringens nya system för källsortering – det här har hänt

I juni slog regeringen fast att det nya systemet för källsortering ska träda i kraft den 1 januari 2019. Beslutet har blivit omtalat och har både kritiserats och välkomnats.

Startar webbutik för posters

Posters är en trend och allt fler aktörer ger sig in i branschen. Senast ut är BGA som ska starta en webbshop som delvis överlappar med deras huvudverksamhet. 

Svenskarna positiva till att använda skogen till klimatsmarta produkter

Kläder, förpackningar och batterier är några av de saker som cirka 90 procent av befolkningen tycker det är bra att använda skogen till. 

Det rör på sig i Danmark – branschorganisationerna för print- och promotionaktörer slår sig samman

I slutet av juni stod det klart att de två aktörerna kommer bilda en ännu bredare organisation.

Arkitektkopia vill bli marknadsledande på 3D-print

3D-printad modell av Ebbepark i Linköping. (Bild: Arkitektkopia)

Nöjda kunder och ökande efterfrågan uppges vara anledningarna till att Arkitektkopia nu fortsätter satsa på 3D-print. 

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.