Logga in

Scandraft växer med förvärv av plåtföretag

12 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Scandraft förvärvar majoriteten av aktierna i Rangefabriken.

Rangefabriken säljer aluminiumplåt till industri-, skylt- och byggbranschen. En stor del av den prelackerade aluminiumen produceras i den egna svenska fabriken i skånska Svalöv.

– Scandrafts köp av Rangefabriken ligger helt i linje med vår ambition att vara en helhetsleverantör av material och tillbehör för bild, dekor och reklam. Vi ser verkligen fram emot att kunna utöka Scandraftgruppens kunderbjudande med ”egen” aluminiumplåt. Rangefabrikens ambitioner stämmer helt ihop med våra och tillsammans ser vi fram emot att växa på den nordiska marknaden, berättar Anders Trillkott vd på Scandraft i ett pressmeddelande.

Nu ska resurser tillföras Rangefabriken som får möjligheter att utveckla såväl produktprogram som kundservice.

– Den styrka som Scandraft besitter genom sin närvaro på marknaden och sin kommunikation med kunder kommer framöver att bidra till att utveckla hela branschen och vara till nytta för alla verksamma.

– Det ska bli en spännande och positiv resa, säger Sebastian Odeldahl som är vd på Rangefabriken.

Rangefabriken omsatte 20,5 miljoner kronor och hade 17 anställda under senaste redovisade bokslutsåret.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.

Norska tryckeriet Flisa investerar i 3D-print

Per-Otto Sletten och Ole Peder Berggren på Flisa Trykkeri.

Ett av Norges mest kända tryckerier, Flisa Trykkeri, har investerat i en 3D-skrivare och satsar på nya kundgrupper.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.