Logga in

Så här föredrar omvärlden att få sin reklam – digitalt irriterar

15 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

62 procent tycker digital reklam är irriterande – och använder programvara för att blockera den.

I en omfattande studie som genomfördes 2017 fick över 10.000 konsumenter från 10 olika länder redogöra för sina preferenser beträffande att ta emot information via print eller digitalt.

Studien som genomförts av Two Sides visade bland annat att konsumenter litar på och uppskattar det tryckta mediet, samt att läsaren ges en djupare förståelse av information som är tryckt.

Studien är uppdelad i sex olika kategorier och nedan tittar närmare på ”Marknadsföringspreferenser”. I den här undersökningen har deltagarna fått svara på hur de interagerar med digital reklam jämfört med tryckt reklam.

Marknadsföring online versus print

62 procent av alla deltagare tycker att digital reklam är irriterande och oftast irrelevant. 58 procent litar inte på många av de annonser som de ser online, och lika många gör sitt bästa för blockera digital reklam genom exempelvis så kallade ”ad-blockers”.

Vidare så uppgav 46 procent av deltagarna att de var mer sannolikt att de skulle agera på en reklam de sett i en dagstidning eller i ett magasin, jämfört med om de såg samma reklam online. Och lika många svarande att de ger mer uppmärksamhet åt marknadsföringsmaterial som de får i en broschyr eller via post än motsvarande information som de får via e-post.

Studien i sin helhet hittar du här.

Unikt event i Stockholm – automatisering och arbetsflöden i den grafiska branschen

Ledande mjukvaruaktörer och mindre uppstickare delar kunskap på unikt event för den grafiska branschen. Nätverket Grafkom dedikerar en heldag – 13 november – till olika lösningar inom arbetsflöde och automatisering.  (mer…)

”Drömduo” ska bygga Sveriges största koncept- och contentbyrå

Malin Lundberg Aguilera och Emelie Grahn (Bild: Pressbild)

Bonnier Magazines & Brands ska ta fram vad de hoppas ska bli  Sveriges största koncept- och contentbyrå.

Skicka vykort med Mailchimp – ”Ett smart tillägg till din marknadsföring”

Ett av världens största verktyg för e-postmarknadsföring utvidgar med tryckt kommunikation.

Heidelberg tillverkar elbilsladdare – levererar till tyskt tryckeri

Kohlhammer Group har i och med de stundande bannlysningen av diesel i Stuttgart köpt in tre elbilar – dessa laddas upp av Heidelbergs laddstation Wallbox. (mer…)

Hon ska utveckla lagerverksamheten på ÅJ

Carina Olsson tillträdde som lagerchef på ÅJ Distribution i Augusti.

ÅJ Distribution i Stockholm ska satsa mer på lagerverksamheten – främst inom kundkategorin varumärken och säljbolag – och har anställt Carina Olsson som ny lagerchef. (mer…)

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser. (mer…)

Konsoliderar i Stockholm – investerar stort i tryck- och efterbehandling

(mer…)

Bröderna Bille får ny utmärkelse – tävlar om att bli årets företagare i Sverige

Billes Tryckeri tar sig vidare i ”tävlingen” Årets Företagare. (mer…)

Cimpress i nytt förvärv – lägger till tryck på tyg och 3D-print till sin plattform

Cimpress förvärvar modeföretaget Vida & Co som producerar kläder, assessorer, smycken och heminredningsprodukter (mer…)