Logga in

Profeel samlade in 400.000 till Barncancerfonden

18 juni, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Genom sitt välgörenhetsevent Feel for Life lyckades Profeel samla in totalt 400.000 kronor som oavkortat gick till Barncancerfonden.

Eventet hölls på Sundbyholms Slott den 8 juni och genom auktioner så kunde besökarna vara med och bidra till Barncancerfonden samtidigt som de kunde ropa hem allt från bilar till utespa.

Bland auktionerna fanns bland annat:
– Kia Picanto
– Pingisbord från Stiga
– Klocka från Sjöö Sandström
– En professionell rekrytering av One Partner Group

Samtliga auktioner hittar du här.

Och totalt lyckades man alltså samla in 400.000 kronor till Barncancerfonden. Vidare så har Profeel tillsammans med klädföretaget Berkeley tagit fram en Feel for Life-kollektion där de skänker 40 kronor till Barncancerfonden för varje sålt plagg. Kollektionen hittar du här.

I videon nedan kan du se bilder från välgörenhetseventet.

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.