Logga in

Produktkatalog i exklusiv upplaga – och massupplaga

19 december, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Produktkatalogen för Dekora togs fram i en exklusiv version – och en massupplaga – producerades i Hyltebruk.

Dekoras nya produktkatalog med kakel, klinker och mosaik är lanserad och det är Hylte Tryck som producerat de två upplagorna.

– Katalogen innebär runt 100 timmar i ren trycktid, vilket är en stor produktion med svenska mått, säger Lars Svensson, platschef på Hylte Tryck i en kommentar.

Katalogen är på 300 sidor plus omslag och en variant är tryckt i 30.000 exemplar. En redaktionell del på 64 sidor är tryckt på obestruket papper och den större delen med produkter (236 sidor) är tryckt på silk-papper.

Hårdband, foliering och laminering

Man har också gjort en exklusivare upplaga på 1.000 exemplar som är linnetrådshäftad med hårdband.

Omslaget är i textil med svart foliering och mattlaminering.

 

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.