Logga in

Print Next: Tele2, Kivra och 16 andra inspiratörer delar kunskap – här är de senaste talarna

29 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Kivra, Lundéns Tryckeri, Marlaw, PLS Print Logistic Services, Think Heroes, Tele2 och Konica Minolta. Det är företagen som har nytillkomna talare på Print Next.

Print Next på The Winery 25-26 april presenterar hela åtta nya talare till programmet. På eventet, som går lunch till lunch, har man nu klart med totalt 18 talare som ska inspirera och dela sin kunskap med branschen.

Ett genomgående tema är digitalisering kring hur trycksaker, förpackningar och etiketter idag produceras och vilka behov som finns hos kunderna. Men det handlar också om hur företag digitaliseras vilket påverkar hur man jobbar.

Alla som deltar kommer få hjälp att göra en egen analys – en ”swot” – kring hur varje talares insikter kan komma att påverka den egna verksamheten. Eventet kommer att inledas med en snabbkurs i ”konsten att göra en SWOT”.

Nytillkomna talare

Senaste åtta talarna kan du läsa om nedan – alla talare finns på grafkom.se/printnext18 där man också kan se vilka som redan anmält sig.

Bli en förpackningshjälte

Jon Haag

Jon Haag som driver företaget Think Heroes har under hela sitt yrkesverksamma liv jobbat med strategi och innovation – ofta med förpackningar och hållbarhet som minsta gemensamma nämnare. Jon har bland annat varit vd för Billeruds innovations- och designbyrå Nine. I sitt nystartade bolag Think Heroes ska han hjälpa företag att skapa värde med hjälp av vad han kallar ”hjälteprojekt” – insikter, hållbara affärsmodeller, digitalisering, nya samarbeten och story-telling. I sitt framförande ger han dig idéer och affärsperspektiv som skapar nya möjligheter med koppling till förpackningar.

Onlineförsäljning, digital etikettproduktion och nyinvesteringar

Hasse Sandén är ägare och vd för etikettryckeriet Lundéns Tryckeri i Göteborg. De har precis investerat i ny digital produktionsutrustning och han berättar om vilka affärsmässiga beslut som ledde fram till beslutet.

Arndt Eschenlohr är ansvarig för tyska tryckeriet PLS Print Logistic Services som ägs av onlinetryckerikoncernen Overnight Prints. De var förra året först i Europa med Konica Minoltas nya arkmatad inkjetpress KM-1 och kommer att berätta om sin verksamhet och hur produktionen digitaliseras.

Charles Lissenburg är ytterst ansvarig för Konica Minoltas grafiska verksamhet i Europa och kommer att ge sin bild av de affärsmöjligheter som finns med digital etikettproduktion.

Cecilia Steenberg Forsberg

Att kommunicera kontinuerligt

Cecilia Steenberg Forsberg är chef för inhousebyrån på Tele2 och hon kommer att berätta om hur man organiserar sig för framtidens marknadskommunikation. Det handlar om att kunna ha kontroll över sitt varumärke och ha en snabb och kontinuerlig närvaro i sin kundkommunikation. 

Lena Sundquist är vd på Kivra Sverige som bygger en plattform för digitalisering av kommunikation. Hon kommer att ge en inblick i hur man ser på framtiden och hur man kommunicerar digitalt med mottagaren i fokus. Kivra har bland annat H&Ms Karl-Johan Persson och Wallenberg som ägare.

GDPR – tickande bomb?

Alexander Jute och Daniel Tornberg från Marlaw ger en uppdatering av läget i GDPR – när detta görs är införandet bara en månad bort. Frågan – är det en tickande bomb och hur får du koll?

Läs mer och anmäl dig på grafkom.se/printnext18.

Unikt event i Stockholm – automatisering och arbetsflöden i den grafiska branschen

Ledande mjukvaruaktörer och mindre uppstickare delar kunskap på unikt event för den grafiska branschen. Nätverket Grafkom dedikerar en heldag – 13 november – till olika lösningar inom arbetsflöde och automatisering.  (mer…)

”Drömduo” ska bygga Sveriges största koncept- och contentbyrå

Malin Lundberg Aguilera och Emelie Grahn (Bild: Pressbild)

Bonnier Magazines & Brands ska ta fram vad de hoppas ska bli  Sveriges största koncept- och contentbyrå.

Skicka vykort med Mailchimp – ”Ett smart tillägg till din marknadsföring”

Ett av världens största verktyg för e-postmarknadsföring utvidgar med tryckt kommunikation.

Heidelberg tillverkar elbilsladdare – levererar till tyskt tryckeri

Kohlhammer Group har i och med de stundande bannlysningen av diesel i Stuttgart köpt in tre elbilar – dessa laddas upp av Heidelbergs laddstation Wallbox. (mer…)

Hon ska utveckla lagerverksamheten på ÅJ

Carina Olsson tillträdde som lagerchef på ÅJ Distribution i Augusti.

ÅJ Distribution i Stockholm ska satsa mer på lagerverksamheten – främst inom kundkategorin varumärken och säljbolag – och har anställt Carina Olsson som ny lagerchef. (mer…)

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser. (mer…)

Konsoliderar i Stockholm – investerar stort i tryck- och efterbehandling

(mer…)

Bröderna Bille får ny utmärkelse – tävlar om att bli årets företagare i Sverige

Billes Tryckeri tar sig vidare i ”tävlingen” Årets Företagare. (mer…)

Cimpress i nytt förvärv – lägger till tryck på tyg och 3D-print till sin plattform

Cimpress förvärvar modeföretaget Vida & Co som producerar kläder, assessorer, smycken och heminredningsprodukter (mer…)