Logga in

Print Next: Tele2, Kivra och 16 andra inspiratörer delar kunskap – här är de senaste talarna

29 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Kivra, Lundéns Tryckeri, Marlaw, PLS Print Logistic Services, Think Heroes, Tele2 och Konica Minolta. Det är företagen som har nytillkomna talare på Print Next.

Print Next på The Winery 25-26 april presenterar hela åtta nya talare till programmet. På eventet, som går lunch till lunch, har man nu klart med totalt 18 talare som ska inspirera och dela sin kunskap med branschen.

Ett genomgående tema är digitalisering kring hur trycksaker, förpackningar och etiketter idag produceras och vilka behov som finns hos kunderna. Men det handlar också om hur företag digitaliseras vilket påverkar hur man jobbar.

Alla som deltar kommer få hjälp att göra en egen analys – en ”swot” – kring hur varje talares insikter kan komma att påverka den egna verksamheten. Eventet kommer att inledas med en snabbkurs i ”konsten att göra en SWOT”.

Nytillkomna talare

Senaste åtta talarna kan du läsa om nedan – alla talare finns på grafkom.se/printnext18 där man också kan se vilka som redan anmält sig.

Bli en förpackningshjälte

Jon Haag

Jon Haag som driver företaget Think Heroes har under hela sitt yrkesverksamma liv jobbat med strategi och innovation – ofta med förpackningar och hållbarhet som minsta gemensamma nämnare. Jon har bland annat varit vd för Billeruds innovations- och designbyrå Nine. I sitt nystartade bolag Think Heroes ska han hjälpa företag att skapa värde med hjälp av vad han kallar ”hjälteprojekt” – insikter, hållbara affärsmodeller, digitalisering, nya samarbeten och story-telling. I sitt framförande ger han dig idéer och affärsperspektiv som skapar nya möjligheter med koppling till förpackningar.

Onlineförsäljning, digital etikettproduktion och nyinvesteringar

Hasse Sandén är ägare och vd för etikettryckeriet Lundéns Tryckeri i Göteborg. De har precis investerat i ny digital produktionsutrustning och han berättar om vilka affärsmässiga beslut som ledde fram till beslutet.

Arndt Eschenlohr är ansvarig för tyska tryckeriet PLS Print Logistic Services som ägs av onlinetryckerikoncernen Overnight Prints. De var förra året först i Europa med Konica Minoltas nya arkmatad inkjetpress KM-1 och kommer att berätta om sin verksamhet och hur produktionen digitaliseras.

Charles Lissenburg är ytterst ansvarig för Konica Minoltas grafiska verksamhet i Europa och kommer att ge sin bild av de affärsmöjligheter som finns med digital etikettproduktion.

Cecilia Steenberg Forsberg

Att kommunicera kontinuerligt

Cecilia Steenberg Forsberg är chef för inhousebyrån på Tele2 och hon kommer att berätta om hur man organiserar sig för framtidens marknadskommunikation. Det handlar om att kunna ha kontroll över sitt varumärke och ha en snabb och kontinuerlig närvaro i sin kundkommunikation. 

Lena Sundquist är vd på Kivra Sverige som bygger en plattform för digitalisering av kommunikation. Hon kommer att ge en inblick i hur man ser på framtiden och hur man kommunicerar digitalt med mottagaren i fokus. Kivra har bland annat H&Ms Karl-Johan Persson och Wallenberg som ägare.

GDPR – tickande bomb?

Alexander Jute och Daniel Tornberg från Marlaw ger en uppdatering av läget i GDPR – när detta görs är införandet bara en månad bort. Frågan – är det en tickande bomb och hur får du koll?

Läs mer och anmäl dig på grafkom.se/printnext18.

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.