Logga in

Print Next: ”Du måste använda ny kunskap”

16 april, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Grafkoms Ulf Sunnberg hjälper deltagarna på Print Next att konkretisera ny kunskap att bli nya möjligheter.

När Print Next går av stapeln den 25-26 april så kommer deltagarna få lära sig ett nyttigt verktyg för att enkelt anpassa föreläsarnas insikter till sin egen verksamhet.

– Med så kallade SWOT-analyser så vill vi hjälpa Print Nexts deltagare att konkretisera all den värdefulla informationen som delas. Och att individen snabbt ska kunna få en överblick av hur det som sägs påverkar den egna verksamheten, säger Ulf Sunnberg.

Läs mer: 200 personer har redan anmält sig – bara ett fåtal platser kvar

Tanken är att inspirera deltagarna att göra egna analyser av de talare man lyssnar på –och hur det som sägs kan skapa nya möjligheter för den egna verksamheten. Vad som är en möjlighet och vad som är hot är frågor som var och en måste svara på själv. Grafkoms Ulf Sunnberg kommer hålla en snabbkurs i hur man gör en SWOT-analys.

– Vi ska få deltagarna att göra egna SWOT-analyser (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) – och på så sätt konkretisera det som kommer fram under de två dagarna, säger Ulf Sunnberg.

SWOT handlar alltså om att konkretisera, och just konkretisering kommer vara ett genomgående tema för hela nätverksträffen. Kunskap som delas ska också vara enkel att använda. Och när man väl börjat använda sig av det här verktyget så går det såklart att använda även i framtiden.

– Det är när man ska implementera det som sägs på sin egen verksamhet som SWOT-analysen verkligen skiner. Eftersom varje bit information påverkar individuella bolag på olika sätt. Alla som är intresserade av att lära sig och utveckla sitt företag har användning av det här verktyget, säger Ulf Sunnberg.

SWOT-analysen kan användas vid alla föreläsningar, eller vid utvalda som känns extra spännande. Den är dessutom ett utmärkt sätt att ta med sig kunskap hem till den egna verksamheten och dess medarbetare.

– När det finns en så stor källa med relevant kunskap, som Print Next faktiskt är, så gäller det att ha med sig stora hinkar, säger Ulf Sunnberg.

Unikt event i Stockholm – automatisering och arbetsflöden i den grafiska branschen

Ledande mjukvaruaktörer och mindre uppstickare delar kunskap på unikt event för den grafiska branschen. Nätverket Grafkom dedikerar en heldag – 13 november – till olika lösningar inom arbetsflöde och automatisering.  (mer…)

”Drömduo” ska bygga Sveriges största koncept- och contentbyrå

Malin Lundberg Aguilera och Emelie Grahn (Bild: Pressbild)

Bonnier Magazines & Brands ska ta fram vad de hoppas ska bli  Sveriges största koncept- och contentbyrå.

Skicka vykort med Mailchimp – ”Ett smart tillägg till din marknadsföring”

Ett av världens största verktyg för e-postmarknadsföring utvidgar med tryckt kommunikation.

Heidelberg tillverkar elbilsladdare – levererar till tyskt tryckeri

Kohlhammer Group har i och med de stundande bannlysningen av diesel i Stuttgart köpt in tre elbilar – dessa laddas upp av Heidelbergs laddstation Wallbox. (mer…)

Hon ska utveckla lagerverksamheten på ÅJ

Carina Olsson tillträdde som lagerchef på ÅJ Distribution i Augusti.

ÅJ Distribution i Stockholm ska satsa mer på lagerverksamheten – främst inom kundkategorin varumärken och säljbolag – och har anställt Carina Olsson som ny lagerchef. (mer…)

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser. (mer…)

Konsoliderar i Stockholm – investerar stort i tryck- och efterbehandling

(mer…)

Bröderna Bille får ny utmärkelse – tävlar om att bli årets företagare i Sverige

Billes Tryckeri tar sig vidare i ”tävlingen” Årets Företagare. (mer…)

Cimpress i nytt förvärv – lägger till tryck på tyg och 3D-print till sin plattform

Cimpress förvärvar modeföretaget Vida & Co som producerar kläder, assessorer, smycken och heminredningsprodukter (mer…)