Logga in

Print Next: ”Du måste använda ny kunskap”

16 april, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Grafkoms Ulf Sunnberg hjälper deltagarna på Print Next att konkretisera ny kunskap att bli nya möjligheter.

När Print Next går av stapeln den 25-26 april så kommer deltagarna få lära sig ett nyttigt verktyg för att enkelt anpassa föreläsarnas insikter till sin egen verksamhet.

– Med så kallade SWOT-analyser så vill vi hjälpa Print Nexts deltagare att konkretisera all den värdefulla informationen som delas. Och att individen snabbt ska kunna få en överblick av hur det som sägs påverkar den egna verksamheten, säger Ulf Sunnberg.

Läs mer: 200 personer har redan anmält sig – bara ett fåtal platser kvar

Tanken är att inspirera deltagarna att göra egna analyser av de talare man lyssnar på –och hur det som sägs kan skapa nya möjligheter för den egna verksamheten. Vad som är en möjlighet och vad som är hot är frågor som var och en måste svara på själv. Grafkoms Ulf Sunnberg kommer hålla en snabbkurs i hur man gör en SWOT-analys.

– Vi ska få deltagarna att göra egna SWOT-analyser (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) – och på så sätt konkretisera det som kommer fram under de två dagarna, säger Ulf Sunnberg.

SWOT handlar alltså om att konkretisera, och just konkretisering kommer vara ett genomgående tema för hela nätverksträffen. Kunskap som delas ska också vara enkel att använda. Och när man väl börjat använda sig av det här verktyget så går det såklart att använda även i framtiden.

– Det är när man ska implementera det som sägs på sin egen verksamhet som SWOT-analysen verkligen skiner. Eftersom varje bit information påverkar individuella bolag på olika sätt. Alla som är intresserade av att lära sig och utveckla sitt företag har användning av det här verktyget, säger Ulf Sunnberg.

SWOT-analysen kan användas vid alla föreläsningar, eller vid utvalda som känns extra spännande. Den är dessutom ett utmärkt sätt att ta med sig kunskap hem till den egna verksamheten och dess medarbetare.

– När det finns en så stor källa med relevant kunskap, som Print Next faktiskt är, så gäller det att ha med sig stora hinkar, säger Ulf Sunnberg.

Billes utses till åretas företagare i sin kommun

Niklas och Fredrik Bille tar emot utmärkelsen Årets Företagare i Mölndals kommun.

Billes tryckeri i Göteborg drivs av bröderna Niklas och Fredrik Bille – den 19 april utsågs de till årets företagare i Mölndals kommun där de verkar. (mer…)

Elanders varslar 70 – avvecklar offset helt i Sverige

Elanders huvudkontor i Mölnlycke.

Elanders varslar 70 personer när man flyttar stora delar av verksamheten från Mölnlycke till Borås.

Mcdonalds ska skrota plastsugrör och byta till papper

Mcdonalds i Storbritannien ska byta ut sina plastsugrör och ersätta dem med sugrör av nedbrytbart papper. (mer…)

VD-byte på Antalis

Håkan Askenberger blir ny vd för Antalis. (Bild: Antalis)

Lars Löfgren lämnade plötsligt sin roll som vd för Antalis för några veckor sedan och nu står det klart att Håkan Askenberger, idag logistikansvarig för Norden och Baltikum, tar över som vd. (mer…)

Rikstäckande skylt- och profilkedja säljer för närmare en kvarts miljard

På sin webb visar 4Sign upp sitt breda utbud och rikstäckande service. (Bilder: från 4sign.se)

Kedjan 4Sign som producerar och levererar ”profilering” till sina kunder i Sverige och Norge omsätter nära en kvarts miljard kronor. Branschkoll har gjort en ekonomisk sammanställning av kedjans medlemmar.

Renovering pågår: Big Image har klätt in hela Grand Hotel

Big Image har klätt in Grand Hotel i Stockholm under pågående fasadrenovering – med en 2.000 kvadratmeter stor bild som visar hur det kommer att se ut när allt är klart. (mer…)

Nytt alternativ till QR-koden – lagrar information i text

En ny krypteringsteknik kan lagra information direkt i typsnittet på fysiska utskrifter – som kan läsas av på samma sätt som en QR-kod. (mer…)

Investerar i förädlingsutrustning – vill sälja kapacitet till andra tryckerier

Karl-Åke Ilberg, vd Scandipac tillsammans med operatören Arnie Ilberg framför nyinvesterngen Scodix Ultra Pro med Scodix Foil.

Scandipac, som tillhör bildförlaget Pictura och producerar gratulationskort för den svenska, norska och danska marknaden, har investerat i en Scodix Ultra Pro inklusive Scodix Foil för efterbehandling med partiellt lack samt foliering. (mer…)

Europeiska tryckerijättar satsar allt mer på produktmedia

Tre stora onlinetryckerier med kunder över hela Europa har den senaste tiden allt mer börjat lyfta sitt sortiment av produktmedia.