Logga in

Posten och Google lanserar ”Reklamfixaren”

22 oktober, 2010 | Dela:

Posten och Google inleder ett samarbete där fysiska och digitala kanaler kombineras. Genom en webbaserad tjänst som både innehåller Googles sökordsmarknadsföringsverktyg AdWords och Postens direktreklamtjänster kan småföretag nå nya och befintliga kunder i både analoga och digitala kanaler.

– Att Posten nu inleder samarbete med Google, världens ledande företag inom digitala tjänster, visar att vi är många som ser den enorma styrkan för företag i att kombinera användandet av fysiska och digitala kanaler i sin kommunikation, säger Andreas Falkenmark, chef för affärsområde Meddelande i Sverige på Posten Norden.

Posten har på webbsidan samlat olika verktyg för att skapa en direktreklamkampanj: målgruppsurval, utformning, tryck och distribution. Genom att koppla sökord till kampanjen kan man också visa annonser om den egna verksamheten när någon söker på Google.

I ett pressmeddelande skriver man att företag med Reklamfixaren kan skapa både adresserade och oadresserade direktreklamkampanjer.

Testa på www.reklamfixaren.se

Xerox och KBA utvecklar digital förpackningspress

En industriell digital arkpress för kartongmarknaden – KBA VariJet 106 är under utveckling och beräknas lanseras under 2017. (mer…)

Ljus arbetsmarknad i förpackningsbranschen – behöver anställa fler med högre utbildning

Den nya utbildning "Prepress- och trycktekniker förpackningsproduktion" startar på Brobygrafiska i höst. (Bild: Brobygrafiska).

Den nya utbildning ”Prepress- och trycktekniker förpackningsproduktion” startar på Brobygrafiska i höst. (Bild: Brobygrafiska)

Förpackningsindustrin utvecklas snabbt just nu med bland annat nya digitaliserade sätt att producera förpackningar på. Den svenska förpackningsbranschen behöver därför fler utbildade personer för att fortsätta vara konkurrenskraftig. (mer…)

Robotlager allt mer vanligt – tre nordiska satsningar

CarryPick_storage_system

Carrypick från Swisslog används av bland annat Schenker Logistics i Arlandastad. (Bild: Swisslog)

Flera företag väljer att modernisera och automatisera sin lagerhantering. Vissa väljer att bygga egna lösningar, medan andra väljer att hyra in sig hos existerande aktörer.

Ellos Group outsourcar trycksaksinköp – ”det är grymt stort”

Fabian Fridholm, Fridholm & Partners.

Fridholm & Partners har tecknat ett treårsavtal med Ellos Group (Ellos, Jotex, Stayhard) om outsourcing av alla sina trycksaksinköp. I samband med affären tar man över två medarbetare från Ellos. (mer…)

Falk Graphic köper Ruter av TMG

Falk och Ruter 2016

Falk Graphic i Falkenberg köper Ruter av Taberg Media Group. Den nya gruppen Falk Ruter beräknas få en omsättning över 300 miljoner kronor och ha 115 anställda. (mer…)

Tryckeri-startup utvalt av Tillväxtverket

gqynwjmgvrxgwn8kk5ow

(Bild: TIllväxtverket)

Colourpicture.se är ett av tio företag i Sverige som valts ut av Tillväxtverket att delta i den andra omgång av Startup Sweden – en ”Boot Camp” för digitala företag. (mer…)

Strands Grafiska investerar i offset – bygger tryckfabrik med stora mervärden

Med en ny storinvestering i offset fortsätter Strands Grafiska bygget av en industriell grafisk produktionsanläggning i Lindesberg – som kompletteras med satelliter runt om i landet.

Investeringar i sponsring och event slår nytt rekord

kaka2015_3Investeringarna i event och sponsring ökar. Externa event driver tillväxten samtidigt som företagsinterna event minskar. Så kallad ”social sponsring” ökar mest. (mer…)

Transportrobotar – nu intressant för fler inom grafisk industri?

(Bild: MLR System)

Inom delar av grafisk industri används redan transportrobotar mer eller mindre omfattande till exempel inom papperstillverkning och förpackningsindustri. (mer…)