Logga in

Posten och Google lanserar ”Reklamfixaren”

22 oktober, 2010 | Av: Branschkoll | Dela:

Posten och Google inleder ett samarbete där fysiska och digitala kanaler kombineras. Genom en webbaserad tjänst som både innehåller Googles sökordsmarknadsföringsverktyg AdWords och Postens direktreklamtjänster kan småföretag nå nya och befintliga kunder i både analoga och digitala kanaler.

– Att Posten nu inleder samarbete med Google, världens ledande företag inom digitala tjänster, visar att vi är många som ser den enorma styrkan för företag i att kombinera användandet av fysiska och digitala kanaler i sin kommunikation, säger Andreas Falkenmark, chef för affärsområde Meddelande i Sverige på Posten Norden.

Posten har på webbsidan samlat olika verktyg för att skapa en direktreklamkampanj: målgruppsurval, utformning, tryck och distribution. Genom att koppla sökord till kampanjen kan man också visa annonser om den egna verksamheten när någon söker på Google.

I ett pressmeddelande skriver man att företag med Reklamfixaren kan skapa både adresserade och oadresserade direktreklamkampanjer.

Testa på www.reklamfixaren.se

Adare vann Coca-Colas upphandling av trycksaker och promotionprodukter

Coca-cola EP

Adare International, leverantör av globala marknadsföringstjänster, vann nyligen Coca-Colas upphandling av tryckt marknadsföringsmaterial och promotionprodukter i tio europeiska länder. (mer…)

Grafkom bjuder in till nätverksträff: ”Vi kommer ha både människor och en robot på scen”

Intro Saltis 4

Några av de som kommer att stå på scen på Grafkoms nästa nätverksträff.

Nätverket Grafkom har sitt nästa event i Stockholm den 26-27 april och programmet börjar ta form. Den här gången har man bland annat en professor i ekonomi och en robot som delar med sig av kunskap på någon av de två scenerna. (mer…)

Roboten som automatiserar och tar bort tunga lyft i bokbinderiet

Robot_ai

Ceejay Graphics som drivs av Christer Jönsson i Malmö visade nyligen upp en ny robotlösning för grafisk bransch. Här kan du se hur den jobbar. (mer…)

Värdet på europeisk tryckmarknad ökar – värd 160 miljarder euro 2021

Så här utvecklas olika tryckta produkter fram till 2021 enligt analysföretaget Smithers Pira.

Digitaltryck driver fram innovationer. Utvecklingen av tryckta produkter och nya värdeskapande alternativ bidrar till att omforma det kommersiella landskapet för tryck i Europa. Enligt Smithers Pira ökar det totala värdet i den grafiska branschen i Europa fram till 2021. (mer…)

Bröderna Bille driver tio tryckerier under samma tak

Billes Brothers

Billes tryckeri i Göteborg har på fem år gått från ett offsettryckeri med 90 anställda till ett i stora delar digitalt företag med en omsättning på 250 miljoner kronor och 125 anställda. Den stora utmaningen de kommande åren är att bli lönsamma (mer…)

Danagårdlitho investerar 12 miljoner i nybygge – samordnar produktionen till Ödeshög

Danagårdlitho bygger ut tryckeriet i Ödeshög dit den digitala produktionen som idag finns i Motala ska flytta. Första spadtaget till den 1.400 kvadratmeter stora utbyggnaden är taget och när den står klar till sommaren kommer där att finnas ”en toppmodern maskinpark” för digitaltryck, storformat och efterbehandling. (mer…)

Bokförsäljningen ökar – stabilt för pocket och specialformat

Bokförsäljningen ökade med 1,6 procent under 2016 – digitala format står för ökningen. Totalt såldes över 25 miljoner tryckta tryckta böcker i Sverige. Inbundna böcker med skyddsomslag minskar men pocket och andra specialformat ligger oförändrat jämfört med 2015.

Visade upp nya Elanders för branschen

Ettomo Elanders

En av alla produkter som Elanders producerar är popconförpackningar.

Elanders hade en monter på mässan Sign & Print i förra veckan där man visade upp den kraftiga förändring som bolaget gjort de senaste åren. (mer…)

Logistik- och it-företaget Strömberg bygger ut tryckeriet – för att säkerställa kundernas kommunikation

ANders Molin, koncernchef och Rob Peart, inköpschef på Strömberg berättar om sina tankar kring logistik, tryck och kommunikation.

Anders Molin, koncernchef och Rob Peart, inköpschef på Strömberg berättar om sina tankar kring logistik, tryck och kommunikation.

Strömberg tar hand om sina kunders marknadskommunikation. Med stor kunskap inom logistik har man utvecklat avancerade it-lösningar som gör att man idag effektivt distribuerar kundernas budskap oavsett kanal. (mer…)