Logga in

Posten och Google lanserar ”Reklamfixaren”

22 oktober, 2010 | Dela:

Posten och Google inleder ett samarbete där fysiska och digitala kanaler kombineras. Genom en webbaserad tjänst som både innehåller Googles sökordsmarknadsföringsverktyg AdWords och Postens direktreklamtjänster kan småföretag nå nya och befintliga kunder i både analoga och digitala kanaler.

– Att Posten nu inleder samarbete med Google, världens ledande företag inom digitala tjänster, visar att vi är många som ser den enorma styrkan för företag i att kombinera användandet av fysiska och digitala kanaler i sin kommunikation, säger Andreas Falkenmark, chef för affärsområde Meddelande i Sverige på Posten Norden.

Posten har på webbsidan samlat olika verktyg för att skapa en direktreklamkampanj: målgruppsurval, utformning, tryck och distribution. Genom att koppla sökord till kampanjen kan man också visa annonser om den egna verksamheten när någon söker på Google.

I ett pressmeddelande skriver man att företag med Reklamfixaren kan skapa både adresserade och oadresserade direktreklamkampanjer.

Testa på www.reklamfixaren.se

Visutech ökar kundvärdet med nytt segment

Visutech utökar erbjudandet med storformatslösningar och inleder strategiskt samarbete med Color Systems.

Schneidler förstärker med bransch- och industriveteraner

Anders Medbo mfl Schneidler

Anders Medbo och Christoffer Nilsson förstärker Schneidler som styrelseledamot och säljare. Johanna Tesdorpf är ny styrelseordförande.

Schneidler har tillsatt ny ordförande och två nya ledamöter till styrelsen. Man har också anställt ny säljare för Stockholm. (mer…)

Vindspelet byter vd

Vindspelet Grafiska i Borås byter vd. Tommy Dise, som varit vd de senaste nio åren, lämnar den första maj över vd-stolen till nuvarande försäljningschefen Hans Ekelund (bilden). (mer…)

Två tryckerier dominerar svensk boktryckarkonst

Svensk Bokkonst 2015 vinn

Fragment av Lars Noren är årets vackraste bok 2015. (foto: Jens Östman, KB)

Göteborgstryckeriet har tryckt sju av Sveriges vackraste böcker 2015. Tillsammans med Livonia Print, med sex böcker, dominerar man årets upplaga av Svensk Bokkonst. (mer…)

Alla vinnare i Guldägget

Tre av årets vinnare i Guldägget (Bilder: Guldägget)

Tre av årets vinnande kampanjer i Guldägget. 805 Million Names, Rudinski Fruktbrännvin och The Singing Sailor. (Bilder: Guldägget)

Forsman & Bodenfors ligger fortsatt i topp när man även i år vann flest guldägg

Antalet tryckeri- och byråkonkurser mot trenden

KK_Varsel_header

Konkurser och varsel i grafisk bransch är på väg upp igen efter flera år på rekordlåga nivåer. Antalet företagskonkurser i det svenska näringslivet minskar samtidigt – hittills i år med nio procentenheter 

Lanserar nya och bredare Eskils på butiksmässa

Nya Eskils 2016

Caroline Sildenstedt, Christian Nilsson och Fredrik Norén visade upp nya Eskils på Shop Nordic i Stockholm.

Eskils tryckeri i Borås har lanserat ny profil. Planen är att bli mer öppna och synliga på marknaden. (mer…)

Reklamstrateg tar plats i Heidelbergs styrelse

Karen Heumann (50), entreprenör och reklamstrateg, tar plats i Heidelbergs styrelse. (mer…)

Nätverket Grafkom startar utbildningsverksamhet

Lukas Engqvist, Brobygrafiska, är kursledare.

Lukas Engqvist, Brobygrafiska.

Nätverket GrafKom börjar med utbildningar inom grafisk produktion.

Först ut, redan i maj månad, är två kurser för producenter och formgivare som jobbar med Adobes programvaror för att skapa professionella trycksaker. (mer…)