Logga in

Posten och Google lanserar ”Reklamfixaren”

22 oktober, 2010 | Dela:

Posten och Google inleder ett samarbete där fysiska och digitala kanaler kombineras. Genom en webbaserad tjänst som både innehåller Googles sökordsmarknadsföringsverktyg AdWords och Postens direktreklamtjänster kan småföretag nå nya och befintliga kunder i både analoga och digitala kanaler.

– Att Posten nu inleder samarbete med Google, världens ledande företag inom digitala tjänster, visar att vi är många som ser den enorma styrkan för företag i att kombinera användandet av fysiska och digitala kanaler i sin kommunikation, säger Andreas Falkenmark, chef för affärsområde Meddelande i Sverige på Posten Norden.

Posten har på webbsidan samlat olika verktyg för att skapa en direktreklamkampanj: målgruppsurval, utformning, tryck och distribution. Genom att koppla sökord till kampanjen kan man också visa annonser om den egna verksamheten när någon söker på Google.

I ett pressmeddelande skriver man att företag med Reklamfixaren kan skapa både adresserade och oadresserade direktreklamkampanjer.

Testa på www.reklamfixaren.se

Fusion skapar nytt grafiskt miljardbolag

1ab39c39-a0e1-48bb-83e2-b58eea3b2f06

Ineko och Brand Factory går samman med riskkapitalbolaget Accent Equity som huvudägare och nuvarande ledning som delägare. Den nya koncernen får en omsättning på nästan 1,3 miljarder kronor. (mer…)

Grafkom gör tv av nätverksträff – i samarbete med Inkish

Grafkom Inkish

Nätverket Grafkom har inlett ett samarbete med danska Inkish – en global tv-plattform för den grafiska branschen. (mer…)

Body Shop introducerar fossilfria förpackningar

Bodyshop

Butikskedjan The Body Shop introducerar under 2016 Aircarbon – ett fossilfritt förpackningsmaterial baserat på metangas och koldioxid. (mer…)

Danska Stibo köper Sörmlands Grafiska

StiboSörmlands Grafiska blir Sörmlands Printing Solutions när danska Stibo tar över efter konkursen. (mer…)

Han ska leda Lenanders mot 150 miljoner

Lenanders_Bengt_M

Bengt Mårtensson är ny vd på Lenanders i Kalmar – och ägaren Magnus Gottfridsson. (Bild: Rickard Runne, Vibra Reklambyrå)

Lenanders Grafiska i Kalmar har anställt Bengt Mårtensson som ny vd (mer…)

Alla vinnare i ”den stora tryckeriupphandlingen”

Kuvertteamet lanserar Printmarket – ska hjälpa kunderna sälja mer trycksaker

Patrik Sjölin, vd för Kuvertteamet, visade upp nya Printmarket på Promotionmässan.

Patrik Sjölin, vd för Kuvertteamet, visade upp nya Printmarket på Promotionmässan.

Kuvertteamet lanserar Printmarket – en nyutvecklad lösning för e-handel av trycksaker. (mer…)

Nya affärer i fokus när Grafkom samlar branschen

GrafkomBarkarby

Några av deltagarna på Grafkoms nätverksträff i Stockholm den 17 mars.

Efter succén i Malmö i november med över 150 deltagare ökar Grafkom nu fokus ännu mer på nya affärsmöjligheter. (mer…)

Flera nya utbildningar inom grafiska området

YH

Myndigheten för Yrkeshögskolan har beslutat om vilka utbildningar man väljer att finansiera med start i höst. Den grafiska branschen har all anledning att vara glad eftersom det tillkommer flera helt nya utbildningar till branschen.