Logga in

Posten och Google lanserar ”Reklamfixaren”

22 oktober, 2010 | Av: Branschkoll | Dela:

Posten och Google inleder ett samarbete där fysiska och digitala kanaler kombineras. Genom en webbaserad tjänst som både innehåller Googles sökordsmarknadsföringsverktyg AdWords och Postens direktreklamtjänster kan småföretag nå nya och befintliga kunder i både analoga och digitala kanaler.

– Att Posten nu inleder samarbete med Google, världens ledande företag inom digitala tjänster, visar att vi är många som ser den enorma styrkan för företag i att kombinera användandet av fysiska och digitala kanaler i sin kommunikation, säger Andreas Falkenmark, chef för affärsområde Meddelande i Sverige på Posten Norden.

Posten har på webbsidan samlat olika verktyg för att skapa en direktreklamkampanj: målgruppsurval, utformning, tryck och distribution. Genom att koppla sökord till kampanjen kan man också visa annonser om den egna verksamheten när någon söker på Google.

I ett pressmeddelande skriver man att företag med Reklamfixaren kan skapa både adresserade och oadresserade direktreklamkampanjer.

Testa på www.reklamfixaren.se

Live: Inkish.tv sänder Grafkoms nätverksträff – start idag kl 13

Med start idag 26 april klockan 13 visas Grafkoms nätverksträff via nätet av Inkish. På scenen finns bland annat Adobe, Audi, Universal Robots, Donewell och Resolut.

(mer…)

AM-tryck blir Exakta Creative – investerar och integrerar byrån

AM_Exakta Creative

AM-tryck byter namn till Exakta Creative och integrerar tryckeri- och byråverksamheterna. (Bild: Skärmdump från amtryck.se)

En komplett reklambyrå med fokus på e-handel och ett vasst digitaltryckeri har blivit ett framgångskonceptet för AM-tryck i Hässleholm. (mer…)

Reklammarknaden 2016: Största ökningen på fem år – så här utvecklas de olika kanalerna

Small IRM Stora reklamkakan 2016 och 2015

Årsrapporten från IRM visar att de totala reklaminvesteringarna – inklusive medieköp, investering i marknadsaktiviteter och produktionskostnader – under 2016 uppgick till knappt 74,1 miljarder kronor vilket innebär en ökning på 4,8 procent gentemot 2015.

De hjälper dig öka försäljningen av grafiska tjänster

Grafkom_sales_Saltis

Grafkom samlar i nästa vecka den grafiska branschen för vårens största nätverksträff i Stockholm, lunch-till-lunch, den 26 och 27 april. Ett av flera teman är försäljning med en unik möjlighet att lära sig nya saker inom kundvård, crm, nya digitala verktyg och marknadsföring. (mer…)

Nya krav på miljöinnovation – framtidens trycksaker måste cirkulera i kretsloppet

Vindkraft

Det finns inga hemligheter hur man idag kan producera hundra procent återvinningsbara trycksaker. Men för att nå dit krävs mycket hårt arbete och en vision om hur framtidens grafiska produkter ska produceras och fungera i kretsloppet. Läs mer om pionjärerna och hur du själv kan komma vidare.

Exakta blir huvudägare i Vindspelet

Vindspelet-vid-E4-600x211_2

Vindspelet blir en del av Exakta-koncernen. De nybyggda lokalerna utanför Borås blir fortsatt basen för verksamheten.

Malmöbaserade Exakta förvärvar 51 procent av aktierna i Vindspelet. Tillsammans med Exaktas verksamhet i Borås bildar man från 2 maj ett gemensamt bolag under namnet Exakta Vindspelet. (mer…)

Nytt kollektivavtal för grafisk bransch ger 6,5 procent löneökning över tre år

Industrifacken presenterade avtalet på en presskonferens idag.

Fack och arbetsgivare har idag tecknat ett nytt treårigt kollektivavtal som ger löneökningar på två procent per år i den grafiska branschen. (mer…)

Sveriges vackraste böcker – Göteborgstryckeriet och Livonia Print dominerar

Här är årets 25 vackraste böcker utsedda av Svensk Bokkonst. (foto: Jens Östman, KB)

Här är årets 25 vackraste böcker 2016 utsedda av Svensk Bokkonst. (foto: Jens Östman, KB)

2016 års vackraste böcker har utsetts av Svensk Bokkonst. Sex av dem är producerade av Göteborgstryckeriet och åtta av Livonia Print i Lettland. Precis som förra året dominerar dessa två tryckerier tävlingen. (mer…)

TMG investerar för högre kvalitet, bättre miljö och kortare ledtider

TMG_LED-UV

Tomas Eklund (vd TMG Sthlm), Jimmy Carlsson (Sales and Technical Support, Ewotech), Mikael Lind (vd TMG Tabergs) och Torbjörn Häll (vd Ewotech). (Bild: TMG)

TMG Sthlm och TMG Tabergs investerar i led-uv-tekniken för kortare ledtider, bättre miljö och högre kvalitet. (mer…)