Logga in

Posten och Google lanserar ”Reklamfixaren”

22 oktober, 2010 | Av: Branschkoll | Dela:

Posten och Google inleder ett samarbete där fysiska och digitala kanaler kombineras. Genom en webbaserad tjänst som både innehåller Googles sökordsmarknadsföringsverktyg AdWords och Postens direktreklamtjänster kan småföretag nå nya och befintliga kunder i både analoga och digitala kanaler.

– Att Posten nu inleder samarbete med Google, världens ledande företag inom digitala tjänster, visar att vi är många som ser den enorma styrkan för företag i att kombinera användandet av fysiska och digitala kanaler i sin kommunikation, säger Andreas Falkenmark, chef för affärsområde Meddelande i Sverige på Posten Norden.

Posten har på webbsidan samlat olika verktyg för att skapa en direktreklamkampanj: målgruppsurval, utformning, tryck och distribution. Genom att koppla sökord till kampanjen kan man också visa annonser om den egna verksamheten när någon söker på Google.

I ett pressmeddelande skriver man att företag med Reklamfixaren kan skapa både adresserade och oadresserade direktreklamkampanjer.

Testa på www.reklamfixaren.se

Egmont investerar stort i nischad e-handel

Egmont outnorth

Mediekoncernen Egmont investerar 40 miljoner kronor i Outnorth

Gelato i globalt tryckavtal – ska minska trycket med 50 procent

SAPA

Sapa tillverkar bland annat aluminiumprofiler (Bild: Sapa)

Norska Gelato har skrivit tryckavtal med Sapa – ett globalt bolag med 22.200 anställda i 40 länder som bearbetar aluminium. (mer…)

Antalis köper norsk HP-partner inom storformat

gregersen_antalis

Antalis International köper storformatsleverantören Gregersen i Oslo (mer…)

Här är årets grafiska gaseller

Gasell16

Dagens Industri presenterade i december 2016 års gaseller – Sveriges bäst växande och lönsamma bolag. Sex av de drygt 900 bolagen på listan finns i år i den grafiska branschen. (Bild: Klipp från bilaga med alla vinnare)

I år utsågs sex grafiska företag till gasellföretag av Dagens Industri. (mer…)

Nya ägare går in med 81 miljoner i Stampen

Fabian Hielte från Ernström & C:o som nu äger drygt 13 procent av Stampen. Till höger Stampens koncernchef Martin Alsander. (Bild: Stampen)

Fabian Hielte från Ernström & C:o som nu äger drygt 13 procent av Stampen. Till höger Stampens koncernchef Martin Alsander. (Bild: Stampen)

En ny grupp ägare köper 40 procent av Stampen för 81 miljoner kronor. 

Göteborgstryckeriet mot strömmen – ”Finns en stor marknad för bra trycksaker”

GBGT3_web

Maria Iversén, Tobias Hinton och Magnus Iversén driver passionerat Göteborgstryckeriet tillsammans med runt 100 anställda.

För 30 år sedan tog Magnus Iversén över Göteborgstryckeriet med tre anställda. Han har sedan dess utvecklat bolaget till något mycket större än ett tryckeri – idag är man ett grafiskt produktutvecklingsbolag som med stor passion tar fram unika trycksaker och förpackningar vilka skapar stora värden för kunderna. (mer…)

Holmbergs köper Nyaljus – vill skapa Nordens största storformatsföretag

HolmbergsNyaLjus

Holmbergs i Malmö förvärvar Nyaljus i Helsingborg med målet att skapa ett av Nordens största och mest spännande storformatsföretag.  (mer…)

26 nyutbildade grafiska producenter redo för arbetsmarknaden

14 av de 26 nya grafiska producenterna som är redo för näringslivet. (Bild: Xenter)

14 av de 26 nyutbildade grafiska producenterna som är redo för näringslivet. (Bild: Xenter)

I december tar 26 nya trycksaksproducenter examen från Xenter i Botkyrka. (mer…)

Grattis! Tryckfriheten 250 år idag – firas av tryckerier

Tryckfrihet

Offentlighetsprincipen och den första svenska tryckfrihetsförordningen fyller 250 år den 2 december 2016. Detta firas av organisationer och företag – bland annat tryckerier – som under året uppmärksammat det fria ordet och rätten till fri information. (mer…)