Logga in

Postemballage växer organiskt och med förvärv

10 april, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Företaget Postemballage i Jönköping har sedan starten 2013 växt till 8 personer – så sent som i januari anställde man en tryckare och nyligen förvärvade man ett mindre offsettryckeri.

– Även om volymerna minskar till antalet, så är det fler kunder som hittar till oss. Så vi har som mål att nå över 12 miljoner i omsättning detta verksamhetsåret som slutar sista april, säger Göran Johansson som äger verksamheten.

Förvärvar offsettryckeri

Den första april tog man över Roland Offset i Linköping som är ett mindre offsettryckeri med tre anställda.

– Efter många  år i branschen väljer ägaren att gå i pension den första april 2018. Då flyttar vi verksamheten till oss i Jönköping vilket blir en garanti för att kunder även i fortsättning kommer att erhålla bästa service, säger Göran Johansson

Brevet som marknadsföringskanal stärks

Man tror på en ökat intresse för brevet som kanal för marknadsföring. 

Enligt Göran är brevutskick ett väldigt kostnadseffektivt sätt – jämfört med andra kanaler och hans erfarenhet är att de större aktörerna ofta satsar på synas i flera olika medier samtidigt. 

– Inbokningarna för print och kuvertering ligger långt fram i år mycket för att det är valår, vi har redan många kampanjer inbokade under juli, augusti och september.

Breddar maskinparken

Man har också investerat i ytterligare en kuvertpress från Halm (EM 5000), en maskin som trycker 4+1 färger samtidigt 

– Vi har nu totalt sex specialmaskiner för att trycka kuvert och postemballage.

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.