Logga in

Postemballage växer organiskt och med förvärv

10 april, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Företaget Postemballage i Jönköping har sedan starten 2013 växt till 8 personer – så sent som i januari anställde man en tryckare och nyligen förvärvade man ett mindre offsettryckeri.

– Även om volymerna minskar till antalet, så är det fler kunder som hittar till oss. Så vi har som mål att nå över 12 miljoner i omsättning detta verksamhetsåret som slutar sista april, säger Göran Johansson som äger verksamheten.

Förvärvar offsettryckeri

Den första april tog man över Roland Offset i Linköping som är ett mindre offsettryckeri med tre anställda.

– Efter många  år i branschen väljer ägaren att gå i pension den första april 2018. Då flyttar vi verksamheten till oss i Jönköping vilket blir en garanti för att kunder även i fortsättning kommer att erhålla bästa service, säger Göran Johansson

Brevet som marknadsföringskanal stärks

Man tror på en ökat intresse för brevet som kanal för marknadsföring. 

Enligt Göran är brevutskick ett väldigt kostnadseffektivt sätt – jämfört med andra kanaler och hans erfarenhet är att de större aktörerna ofta satsar på synas i flera olika medier samtidigt. 

– Inbokningarna för print och kuvertering ligger långt fram i år mycket för att det är valår, vi har redan många kampanjer inbokade under juli, augusti och september.

Breddar maskinparken

Man har också investerat i ytterligare en kuvertpress från Halm (EM 5000), en maskin som trycker 4+1 färger samtidigt 

– Vi har nu totalt sex specialmaskiner för att trycka kuvert och postemballage.

Unikt event i Stockholm – automatisering och arbetsflöden i den grafiska branschen

Ledande mjukvaruaktörer och mindre uppstickare delar kunskap på unikt event för den grafiska branschen. Nätverket Grafkom dedikerar en heldag – 13 november – till olika lösningar inom arbetsflöde och automatisering.  (mer…)

”Drömduo” ska bygga Sveriges största koncept- och contentbyrå

Malin Lundberg Aguilera och Emelie Grahn (Bild: Pressbild)

Bonnier Magazines & Brands ska ta fram vad de hoppas ska bli  Sveriges största koncept- och contentbyrå.

Skicka vykort med Mailchimp – ”Ett smart tillägg till din marknadsföring”

Ett av världens största verktyg för e-postmarknadsföring utvidgar med tryckt kommunikation.

Heidelberg tillverkar elbilsladdare – levererar till tyskt tryckeri

Kohlhammer Group har i och med de stundande bannlysningen av diesel i Stuttgart köpt in tre elbilar – dessa laddas upp av Heidelbergs laddstation Wallbox. (mer…)

Hon ska utveckla lagerverksamheten på ÅJ

Carina Olsson tillträdde som lagerchef på ÅJ Distribution i Augusti.

ÅJ Distribution i Stockholm ska satsa mer på lagerverksamheten – främst inom kundkategorin varumärken och säljbolag – och har anställt Carina Olsson som ny lagerchef. (mer…)

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser. (mer…)

Konsoliderar i Stockholm – investerar stort i tryck- och efterbehandling

(mer…)

Bröderna Bille får ny utmärkelse – tävlar om att bli årets företagare i Sverige

Billes Tryckeri tar sig vidare i ”tävlingen” Årets Företagare. (mer…)

Cimpress i nytt förvärv – lägger till tryck på tyg och 3D-print till sin plattform

Cimpress förvärvar modeföretaget Vida & Co som producerar kläder, assessorer, smycken och heminredningsprodukter (mer…)