Logga in

Papyrus söker Trycksakskonsult

29 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Som trycksakskonsult hos oss ansvarar Du för att skapa efterfrågan på våra papperskvaliteter och tjänster hos reklambyråer, marknadsavdelningar, förlag och tryckerier. Genom uppsökande och bearbetande av nya kunder kommer Du, i samarbete med säljorganisationen, bidra till goda affärer för Papyrus och en fortsatt stark utveckling av vårt varumärke. Tjänsten är heltid, tillsvidare, en med placering i Göteborg eller Malmö.

Vi tror att frekventa besök hos kund är en förutsättning för att skapa goda relationer, vilket är en bas i all framgångsrik försäljning. Du bör tycka om att resa och att ständigt vara på jakt efter nya projekt, kunder och affärer. I dina arbetsuppgifter ingår uppsökande av nya kunder, personliga kundbesök, kundträffar, seminarier, utbildningar och liknande arrangemang.

Du kommer ingå i ett Skandinaviskt team bestående av fyra trycksakskonsulter som gemensamt bearbetar och utvidgar Papyrus kundsegment. Teamet har ständigt en tät dialog med säljkåren gällande vilka projekt som är på gång ute hos kunderna.

Kompetenskrav:

  • Eftergymnasial utbildning, gärna med grafisk inriktning
  • B-körkort
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Affärsmannaskap
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Hög social kompetens

Meriterande är:

  • Kännedom om branschen
  • Tillgång till grafiskt nätverk

Vi söker en kreativ person med mycket energi som brinner för papper, trycksaker och att göra goda affärer. Du skall ha förmåga och erfarenhet av att självständigt söka upp nya kunder samt driva och utveckla samarbetet med dem. Att Du har en god social förmåga och är nätverksbyggande ser vi som en självklarhet. För att lyckas bra i rollen måste du vara proaktiv och ha förmågan att planera din tid på ett effektivt sätt.

Intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan.

Om Du har frågor om tjänsten, är Du välkommen att ringa Johan Svedung, försäljningschef i Sverige på tel: 070-636 73 54

Papyrus ingår i OptiGroup som är en ledande europeisk business-to-business distributör av produkter som är centrala för den löpande affärsverksamheten inom Facility & Foodservice Solutions, Industrial & Safety Solutions, Printing & Creative Solutions och Retail & Reseller Solutions. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse sina kunder med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,5 miljard EUR under 2017 och 2 100 anställda, ger support till över 90 000 kunder i 19 europeiska länder. www.optigroup.com

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.