Logga in

Omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet

28 juni, 2017 | Av: Ola Karlsson | Dela:

Inkjetpresses-1024x418

Nätverket Grafkom har publicerat rapporten ”What they don’t tell you about inkjet presses”. Det är en omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet.De kommande åren finns stora möjligheter att göra bra investeringar i inkjet. Oavsett om man är tryckeri, leverantör eller användare av trycksaker kommer Chris Jordan, som skrivit rapporten, att ge dig nya idéer kring ditt företags utveckling.

Grafkom har knutit till sig den oberoende konsulten Chris Jordan för att skriva denna och flera andra rapporter om aktuella ämnen i branschen under det kommande året. Alla kommer att delas fritt på Grafkom.se.

– Chris var med på vår senaste nätverksträff i april och höll ett uppskattat föredrag om de möjligheter som uppstår med inkjetmarknadens framväxt. Nu har han fördjupat sig ytterligare och vi är väldigt glada att han vill dela med sig av sin kunskap i nätverket, säger Ulf Sunnberg som är Grafkoms ordförande.

Möjligheterna med inkjet

Enligt Chris Jordan kommer priset på inkjetpressar att sjunka dramatiskt kommande två till tre åren.

– Det finns stora möjligheter för grafiska producenter att göra bra investeringar i inkjet eftersom tillverkarna, efter inledande beta-tester, måste maximera försäljningen och skapa trovärdighet på marknaden, säger Chris Jordan.

Men det gäller att tänka och sälja på nya sätt och att hitta rätt form för finansiering. Och vara en duktig förhandlare och veta vad man vill.

Läs hela rapporten här: ”What they don’t tell you about inkjet presses”.

Missa inte: Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen

Chris 30-minuters föredrag på Grafkom I/O i april kan du se nedan.

Saxoprint utökar sortimentet med ätbar produktmedia

Det internationella tryckeri- och promotionbolaget Saxoprint utökar sitt sortiment av promotionprodukter genom att addera sötsaker. (mer…)

Grafkom: Digitalisering och kunder i fokus när branschens samlades i Göteborg

Digitalisering i fokus. Nätverket Grafkom samlade total 160 personer från hela den grafiska branschen till en nätverksträff i Göteborg. (mer…)

Exakta förvärvar logistikbolag för trycksaker

Exakta förvärvar Malmöföretaget DR Experten (DRX) och bygger ett fullfillmentbolag med en förväntad omsättning på 30 miljoner kronor.

Avknoppat Stockholmstryckeri byter namn

Verksamheten delades i två under 2016 – nu byter man namn.

Produktmediamässa permanentas i Jönköping

Nordic profile fair har hållits i Jönköping två gånger och det står nu klart att mässan kommer fortsätta hållas där.

Grafkom sänder live från nätverksträff i Göteborg

Grafkom inledde tidigare idag sin stora nätverksträff i Göteborg. Här kan du följa den live via Inkish.tv. (mer…)

Arkitektkopia öppnar 3D-printcenter i Stockholm

Gunnar Duintjer är vd på Arkitektkopia som investerar i ett 3D-printcenter i Stockholm med två nya skrivare.

Arkitektkopia har startat ett eget 3D-printcenter med en investering i två 3D-skrivare från 3D Systems som levereras av Canon. ”Marknaden för 3D-utskrifter har exploderat”. (mer…)

Storbildsbolaget investerar i sublimeringsteknik

Jonas Hellke på Storbildsbolaget investerar i nya sublimeringsmaskiner för tryck främst på tyg.

Storbildsbolaget i Helsingborg meddelar att man investerar i en EFI Vutek Fabrvu 340 och en värmepress från Monti Antonio. (mer…)

Succé för bröllopskort till en miljon hushåll – överväldigande respons

RIX FMs DR-kampanj blev en succé. Tackkortet som skickades till 1 miljon hushåll uppmärksammades av nästan hälften. (mer…)