Logga in

Omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet

28 juni, 2017 | Av: Ola Karlsson | Dela:

Inkjetpresses-1024x418

Nätverket Grafkom har publicerat rapporten ”What they don’t tell you about inkjet presses”. Det är en omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet.De kommande åren finns stora möjligheter att göra bra investeringar i inkjet. Oavsett om man är tryckeri, leverantör eller användare av trycksaker kommer Chris Jordan, som skrivit rapporten, att ge dig nya idéer kring ditt företags utveckling.

Grafkom har knutit till sig den oberoende konsulten Chris Jordan för att skriva denna och flera andra rapporter om aktuella ämnen i branschen under det kommande året. Alla kommer att delas fritt på Grafkom.se.

– Chris var med på vår senaste nätverksträff i april och höll ett uppskattat föredrag om de möjligheter som uppstår med inkjetmarknadens framväxt. Nu har han fördjupat sig ytterligare och vi är väldigt glada att han vill dela med sig av sin kunskap i nätverket, säger Ulf Sunnberg som är Grafkoms ordförande.

Möjligheterna med inkjet

Enligt Chris Jordan kommer priset på inkjetpressar att sjunka dramatiskt kommande två till tre åren.

– Det finns stora möjligheter för grafiska producenter att göra bra investeringar i inkjet eftersom tillverkarna, efter inledande beta-tester, måste maximera försäljningen och skapa trovärdighet på marknaden, säger Chris Jordan.

Men det gäller att tänka och sälja på nya sätt och att hitta rätt form för finansiering. Och vara en duktig förhandlare och veta vad man vill.

Läs hela rapporten här: ”What they don’t tell you about inkjet presses”.

Missa inte: Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen

Chris 30-minuters föredrag på Grafkom I/O i april kan du se nedan.

QR-kodens revansch

Nu kan alla Iphone-användare läsa av QR-koder direkt med telefonens kamera. (mer…)

Ineko-koncernen: Nu heter alla bolag Brandfactory

Nya logotypen.

Ineko-koncernen samordnar alla sina varumärken under namnet Brandfactory. De svenska företagen Ineko, Ontime och Strålins byter namn till Brandfactory. Även danska Vangsgaard och Colorgruppen byter ut namnen.

Antalis nya tävling: Vill visa möjligheter med printad inredning

För att uppmärksamma inredningsarkitekter, designers, tryckare och reklamares kreativa förmåga startar Antalis tävlingen Antalis Interior Design Awards. (mer…)

Tryckeri säljer dotterbolag till e-handelskonsult

Vaimo förvärvar företaget Notitium som utvecklats till ett konsultbolag inom hantering och publicering av produktinformation

Grafiska nätverk samarbetar i Göteborg

Fredrik Bille är ordförande i Göteborgs Grafiska Kretsförening som samarbetar med nätverket Grafkom i höst.

Göteborgs Grafiska Kretsföreningen samarbetar med Grafkom med målet att skapa höstens bästa nätverksträff i grafisk bransch. (mer…)

Så levererar UPS trycksaker på en timme

UPS tryckeriverksamhet utmanar med extremt snabba leveranser i samarbete med nystartat logistikbolag. (Bild: från upsstoreprint.com)

Att kunna erbjuda extremt snabba leveranser har länge varit något som företag inom tryckbranschen jobbat med. Men det är en stor utmaning att lyckas.

Grafkom till Göteborg i november – ”det blir höstens största nätverksträff”

Höstens största nätverksträff i den grafiska branschen – Grafkom I/O – börjar ta form. Bland annat har de första fem talarna presenterats och anmälan är nu öppen. (mer…)

H&M och Ikea investerar i bolag som gör textil av skog

Ikea och H&M satsar tillsammans på att skapa textil av råvara från skogen. (Bilder: Ikea, Pixabay och H&M (Foto H&M: Mattias Bardå))

Allt fler gör anspråk på skogen som råvara. Nu har H&M och Ikea backat upp företaget Treetotextile som ska göra miljövänlig textil av trämassa.

Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person. (mer…)