Logga in

Nytänkande utomhusreklam matar fåglar i Uppsala

11 april, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Går det att skapa innovation i en reklamvepa? Självklart – vilket blir tydligt i det här exemplet på ”omtänksam” utomhusreklam.

Ramböll, ett konsultföretag inom infrastruktur och samhällsbyggnad, satte under vintern upp en specialbyggd vepa på fasaden till sitt kontor i Uppsala. Vepan, vars motiv är två utsträcka händer som möjligtvis ska symbolisera givmildhet, hade en smart funktion. Den matade nämligen småfåglar under vintern genom en specialbyggd anordning.

Bakom kampanjen står Garbergs och syftet med kampanjen sägs vara att ”illustrera företagets ambition om att skapa värde för både människor och miljö”, skriver Resumé.

– Vårt arbete går ut på att med hjälp av teknik skapa ett hållbart samhälle där människor, djur och natur blomstrar, säger Linus Almqvist, kommunikationschef på Ramböll Sverige.

Reklamvepan mäter 106 kvadratmeter och hur den fungerar förklaras i videon nedan.

 

 

 

 

Unikt event i Stockholm – automatisering och arbetsflöden i den grafiska branschen

Ledande mjukvaruaktörer och mindre uppstickare delar kunskap på unikt event för den grafiska branschen. Nätverket Grafkom dedikerar en heldag – 13 november – till olika lösningar inom arbetsflöde och automatisering.  (mer…)

”Drömduo” ska bygga Sveriges största koncept- och contentbyrå

Malin Lundberg Aguilera och Emelie Grahn (Bild: Pressbild)

Bonnier Magazines & Brands ska ta fram vad de hoppas ska bli  Sveriges största koncept- och contentbyrå.

Skicka vykort med Mailchimp – ”Ett smart tillägg till din marknadsföring”

Ett av världens största verktyg för e-postmarknadsföring utvidgar med tryckt kommunikation.

Heidelberg tillverkar elbilsladdare – levererar till tyskt tryckeri

Kohlhammer Group har i och med de stundande bannlysningen av diesel i Stuttgart köpt in tre elbilar – dessa laddas upp av Heidelbergs laddstation Wallbox. (mer…)

Hon ska utveckla lagerverksamheten på ÅJ

Carina Olsson tillträdde som lagerchef på ÅJ Distribution i Augusti.

ÅJ Distribution i Stockholm ska satsa mer på lagerverksamheten – främst inom kundkategorin varumärken och säljbolag – och har anställt Carina Olsson som ny lagerchef. (mer…)

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser. (mer…)

Konsoliderar i Stockholm – investerar stort i tryck- och efterbehandling

(mer…)

Bröderna Bille får ny utmärkelse – tävlar om att bli årets företagare i Sverige

Billes Tryckeri tar sig vidare i ”tävlingen” Årets Företagare. (mer…)

Cimpress i nytt förvärv – lägger till tryck på tyg och 3D-print till sin plattform

Cimpress förvärvar modeföretaget Vida & Co som producerar kläder, assessorer, smycken och heminredningsprodukter (mer…)