Logga in

Ny vd till Sponsrings & Eventföreningen

23 augusti, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
Ulrika Molin blir ny VD för Sponsrings & Eventföreningen. Victoria Jansson blir Ny marknads- och kommunikationsansvarig. (Bild: Sefs)

Ulrika Molin blir ny VD för Sponsrings & Eventföreningen. Victoria Jansson blir Ny marknads- och kommunikationsansvarig. (Bild: Sefs)

Till hösten får Sponsrings & Eventföreningen två nya medarbetare. Ulrika Molin, som tidigare varit vd på Vizeum och Blomquist & Co blir ny vd.

– Det händer mycket som gör att upplevelsebaserad marknadskommunikation blir än mer viktig i framtiden och jag tycker att det ska bli fantastiskt spännande att bidra till denna utveckling, säger Ulrika Molin i ett pressmeddelande

Victoria Jansson blir ny marknads- och kommunikationsansvarig. Hon har tidigare varit operativ projektledare på Egmont Publishings Event- och marknadsavdelning.

– Många har förstått att sponsring och event är en mycket effektiv marknadsföringsmetod, men inte tillräckligt många, säger Victoria Jansson.

 

QR-kodens revansch

Nu kan alla Iphone-användare läsa av QR-koder direkt med telefonens kamera. (mer…)

Ineko-koncernen: Nu heter alla bolag Brandfactory

Nya logotypen.

Ineko-koncernen samordnar alla sina varumärken under namnet Brandfactory. De svenska företagen Ineko, Ontime och Strålins byter namn till Brandfactory. Även danska Vangsgaard och Colorgruppen byter ut namnen.

Antalis nya tävling: Vill visa möjligheter med printad inredning

För att uppmärksamma inredningsarkitekter, designers, tryckare och reklamares kreativa förmåga startar Antalis tävlingen Antalis Interior Design Awards. (mer…)

Tryckeri säljer dotterbolag till e-handelskonsult

Vaimo förvärvar företaget Notitium som utvecklats till ett konsultbolag inom hantering och publicering av produktinformation

Grafiska nätverk samarbetar i Göteborg

Fredrik Bille är ordförande i Göteborgs Grafiska Kretsförening som samarbetar med nätverket Grafkom i höst.

Göteborgs Grafiska Kretsföreningen samarbetar med Grafkom med målet att skapa höstens bästa nätverksträff i grafisk bransch. (mer…)

Så levererar UPS trycksaker på en timme

UPS tryckeriverksamhet utmanar med extremt snabba leveranser i samarbete med nystartat logistikbolag. (Bild: från upsstoreprint.com)

Att kunna erbjuda extremt snabba leveranser har länge varit något som företag inom tryckbranschen jobbat med. Men det är en stor utmaning att lyckas.

Grafkom till Göteborg i november – ”det blir höstens största nätverksträff”

Höstens största nätverksträff i den grafiska branschen – Grafkom I/O – börjar ta form. Bland annat har de första fem talarna presenterats och anmälan är nu öppen. (mer…)

H&M och Ikea investerar i bolag som gör textil av skog

Ikea och H&M satsar tillsammans på att skapa textil av råvara från skogen. (Bilder: Ikea, Pixabay och H&M (Foto H&M: Mattias Bardå))

Allt fler gör anspråk på skogen som råvara. Nu har H&M och Ikea backat upp företaget Treetotextile som ska göra miljövänlig textil av trämassa.

Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person. (mer…)