Logga in

Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen

07 juni, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
sales2

Johan Dahl är säljcoach – och kursledare för Grafkoms nya säljutbildning i höst.

Nätverket Grafkom lanserar en helt ny tvådagars säljutbildning för grafisk bransch. Första omgången av kursen blir den 13 och 26 september.

Kursen vänder sig till alla som jobbar med försäljning i värdekedjan för grafiska kommunikation – till exempel på tryckerier och produktionsbyråer men också på maskin- och materialleverantörer.

– Man måste träna för att bli bättre. Om man bara ”spelar match” hela tiden och inte lär sig nya saker så blir man aldrig bättre – man bli bara van och resultatet sjunker, säger säljcoachen Johan Dahl som är kursledare tillsammans med Grafkoms Ulf Sunnberg.

I takt med att branschens tjänster blir allt mer komplexa behövs nya sätt att sälja. Kursledare Johan Dahl går så långt som att säga att det är dags för ”Säljstopp i den grafiska branschen”. Detta höll han en föreläsning om på GrafKom I/O i slutet av april som du kan titta på här.

Vänder sig till hela branschen

– Vi hoppas att få med säljare från hela värdekedjan – både från tryckerier och från deras leverantörer – för det kommer skapa en dynamik och ett erfarenhetsutbyte som vi ser fungerar så bra på Grafkoms andra aktiviteter.

Kursledare är säljcoachen och förändraren Johan Dahl som tillsammans med Grafkoms Ulf Sunnberg har skapat en unik utbildning anpassad för grafisk bransch.

Kursen är uppdelat på två dagar med hemläxa efter dag 1 för att träna de olika moment och färdigheter som ingår.

På de två kursdagarna är man hos medlemsföretag i Grafkom. Första dagen är Kuvertteamet i Bankeryd värd och dag två är man hos Visutech i Göteborg.

Mer information finns på grafkom.se.

Onlinetryckeri till börsen redan i höst – kan ta in 2,5 miljarder i kaptial

Ryktena om börsnoteringen kommer från två personer med nära inblick i bolaget.

Googleprofil investerar i plattform för förmedling av trycksaker och profilprodukter

En tjänst som förmedlar trycksaker har nyligen gjort en investeringsrunda och bland annat fått en Googleprofil att investera.

Xerox och Fujifilm – affären avblåst

Det blir ingen affär mellan Xerox och Fujifilm. (mer…)

Tryckerikoncern etablerar sig på västkusten

Fyra av tio känner till GDPR – många kommer använda sig av sina nya rättigheter

Fyra av tio svenskar känner till att GDPR träder i kraft den 25 maj (mer…)

170 varslas när Crane flyttar sedeltrycket från Tumba till Malta

Maltas Premiärminister invigde det nya tryckeriet på Malta tidigare i år. (Bild: Crane)

Crane lägger ner sedeltryckeriet i Tuba och flyttar produktionen till den nybyggda anläggningen på Malta.

Kuvertteamet byter namn

Under 2017 förvärvade Kuvertteamet pappersgrossisten Turnex, nu slår de ihop verksamheterna under ett gemensamt namn. (mer…)

Danagårdlitho är Elanders offsetpartner – investerar 25 miljoner i offset

Mattias Olofsson, vd för Elanders Sverige i den nya logistikanläggningen i Borås. Och Peter Hjelm på Danagårdlitho. (Bilder: Elanders, Danagårdlitho)

Danagårdlitho är Elanders partner inom offsettryck. Man ingår ett långsiktigt samarbetsavtal där Elanders även blir minoritetsägare i Danagårdlitho. (mer…)

T-shirtjätte flyttar upp på väggarna

Spreadshirt, företaget som hjälper vem som helst att sälja produkter med sitt eget tryck på, har lanserat en helt ny tjänst för tryck av affischer.