Logga in

Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen

07 juni, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
sales2

Johan Dahl är säljcoach – och kursledare för Grafkoms nya säljutbildning i höst.

Nätverket Grafkom lanserar en helt ny tvådagars säljutbildning för grafisk bransch. Första omgången av kursen blir den 13 och 26 september.

Kursen vänder sig till alla som jobbar med försäljning i värdekedjan för grafiska kommunikation – till exempel på tryckerier och produktionsbyråer men också på maskin- och materialleverantörer.

– Man måste träna för att bli bättre. Om man bara ”spelar match” hela tiden och inte lär sig nya saker så blir man aldrig bättre – man bli bara van och resultatet sjunker, säger säljcoachen Johan Dahl som är kursledare tillsammans med Grafkoms Ulf Sunnberg.

I takt med att branschens tjänster blir allt mer komplexa behövs nya sätt att sälja. Kursledare Johan Dahl går så långt som att säga att det är dags för ”Säljstopp i den grafiska branschen”. Detta höll han en föreläsning om på GrafKom I/O i slutet av april som du kan titta på här.

Vänder sig till hela branschen

– Vi hoppas att få med säljare från hela värdekedjan – både från tryckerier och från deras leverantörer – för det kommer skapa en dynamik och ett erfarenhetsutbyte som vi ser fungerar så bra på Grafkoms andra aktiviteter.

Kursledare är säljcoachen och förändraren Johan Dahl som tillsammans med Grafkoms Ulf Sunnberg har skapat en unik utbildning anpassad för grafisk bransch.

Kursen är uppdelat på två dagar med hemläxa efter dag 1 för att träna de olika moment och färdigheter som ingår.

På de två kursdagarna är man hos medlemsföretag i Grafkom. Första dagen är Kuvertteamet i Bankeryd värd och dag två är man hos Visutech i Göteborg.

Mer information finns på grafkom.se.

Grafkom: Digitalisering och kunder i fokus när branschens samlades i Göteborg

Digitalisering i fokus. Nätverket Grafkom samlade total 160 personer från hela den grafiska branschen till en nätverksträff i Göteborg. (mer…)

Exakta förvärvar logistikbolag för trycksaker

Exakta förvärvar Malmöföretaget DR Experten (DRX) och bygger ett fullfillmentbolag med en förväntad omsättning på 30 miljoner kronor.

Avknoppat Stockholmstryckeri byter namn

Verksamheten delades i två under 2016 – nu byter man namn.

Produktmediamässa permanentas i Jönköping

Nordic profile fair har hållits i Jönköping två gånger och det står nu klart att mässan kommer fortsätta hållas där.

Grafkom sänder live från nätverksträff i Göteborg

Grafkom inledde tidigare idag sin stora nätverksträff i Göteborg. Här kan du följa den live via Inkish.tv. (mer…)

Arkitektkopia öppnar 3D-printcenter i Stockholm

Gunnar Duintjer är vd på Arkitektkopia som investerar i ett 3D-printcenter i Stockholm med två nya skrivare.

Arkitektkopia har startat ett eget 3D-printcenter med en investering i två 3D-skrivare från 3D Systems som levereras av Canon. ”Marknaden för 3D-utskrifter har exploderat”. (mer…)

Storbildsbolaget investerar i sublimeringsteknik

Jonas Hellke på Storbildsbolaget investerar i nya sublimeringsmaskiner för tryck främst på tyg.

Storbildsbolaget i Helsingborg meddelar att man investerar i en EFI Vutek Fabrvu 340 och en värmepress från Monti Antonio. (mer…)

Succé för bröllopskort till en miljon hushåll – överväldigande respons

RIX FMs DR-kampanj blev en succé. Tackkortet som skickades till 1 miljon hushåll uppmärksammades av nästan hälften. (mer…)

Göteborgstryckeriet dominerade i Publishingpriset – kraftig ökning av svensktryckta bidrag

Magda Lipka Falck på Designkontoret Silver och Malin Eriksson på Ica tar emot Publishingprisets ”Grand Prix” för rapporten 100 år och framåt som är tryckt av Göteborgstryckeriet. (Bild: Stina Stjernkvist)

Göteborgstryckeriet tryckte hela 12 av de nominerade bidragen i årets upplaga av Publishingpriset inklusive vinnaren av årets Grad Prix – bästa trycksak alla kategorier. (mer…)