Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen
Nätverket Grafkom lanserar en helt ny tvådagars säljutbildning för grafisk bransch. Första omgången av kursen blir den 13 och 26 september.
Kursen vänder sig till alla som jobbar med försäljning i värdekedjan för grafiska kommunikation – till exempel på tryckerier och produktionsbyråer men också på maskin- och materialleverantörer.
– Man måste träna för att bli bättre. Om man bara ”spelar match” hela tiden och inte lär sig nya saker så blir man aldrig bättre – man bli bara van och resultatet sjunker, säger säljcoachen Johan Dahl som är kursledare tillsammans med Grafkoms Ulf Sunnberg.
I takt med att branschens tjänster blir allt mer komplexa behövs nya sätt att sälja. Kursledare Johan Dahl går så långt som att säga att det är dags för ”Säljstopp i den grafiska branschen”. Detta höll han en föreläsning om på GrafKom I/O i slutet av april som du kan titta på här.
Vänder sig till hela branschen
– Vi hoppas att få med säljare från hela värdekedjan – både från tryckerier och från deras leverantörer – för det kommer skapa en dynamik och ett erfarenhetsutbyte som vi ser fungerar så bra på Grafkoms andra aktiviteter.
Kursledare är säljcoachen och förändraren Johan Dahl som tillsammans med Grafkoms Ulf Sunnberg har skapat en unik utbildning anpassad för grafisk bransch.
Kursen är uppdelat på två dagar med hemläxa efter dag 1 för att träna de olika moment och färdigheter som ingår.
På de två kursdagarna är man hos medlemsföretag i Grafkom. Första dagen är Kuvertteamet i Bankeryd värd och dag två är man hos Visutech i Göteborg.
Mer information finns på grafkom.se.