Logga in

Ny omvärldsbevakningstjänst för produktmediabranschen

10 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Duon bakom promotionbranschens nya omvärldsbevakningstjänst. Ola Karlsson är ansvarig utgivare och David Linnér är redaktör.

Den nya tjänsten Branschkoll Promotion ska hjälpa beslutsfattare i värdekedjan för produktmediet att hålla koll på branschen, utvecklingen och trender.

Det nya året har knappt börjat och redan har det hänt grejer. Bland annat har den nya tjänsten Branschkoll Promotion dragit igång på riktigt. Branschkoll Promotion är omvärldsbevakning för promotionbranschen. Vi håller utkik framåt och åt sidorna, så att du kan fokusera på körningen.

Bakom Branschkoll Promotion står Ola Karlsson som sedan 2010 drivit Branschkoll.se med fokus på grafisk bransch. Och David Linnér som nu blir redaktör för Branschkoll Promotion har en bakgrund inom innehållsskapande och e-handel.

Vänder sig till hela värdekedjan

Tillsammans ska vi se till att du som jobbar med promotionprodukter – som inköpare, producent, förädlare eller användare – får tillgång till information om de senaste händelserna, nationellt men även internationellt. Vi publicerar dagligen artiklar om allt från företagsaffärer till trender och tekniska innovationer.

– Det finns många gemensamma nämnare mellan den grafiska branschen och produktmediabranschen – det finns massor av företag verksamma inom båda områdena – och därför är det helt naturligt att ta fram en ny tjänst som en utveckling av Branschkoll, säger Ola Karlsson.

Teckna en prenumeration nu

Vill du ha tillgång till en, för den svenska marknaden, unik tjänst så bör du överväga att prenumerera på Branschkoll Promotion.

Holmbergs värvar två till ledningsgruppen – ökat fokus på it-lösningar

Magnus Granath (it-chef), Fredrik Fenberg (försäljningschef), Fredrik Nilsson (produktionschef), Peter Wessner (ekonomichef) på Holmbergs i Malmö.

Holmbergs i Malmö har nyligen rekryterat både ny försäljningschef och ny ekonomichef. Båda tar plats i ledningsgruppen. (mer…)

UPPDATERAD: Lägger ner kuvertverksamheten i Norden – de tar över

Upphör helt med sin kuvertverksamhet i Norden.

Investerar 10 miljoner i svensk förpackningstillverkning

Göteborgstryckeriet blir först i Norden/Baltikum att investera i Kolbus automatiserade linje för tillverkning av exklusiva boxar. ”Kunder vill undvika förpackningsproducenter i Asien och baltländerna”. (mer…)

Egmont startar tidning om e-sport

Omslaget till första numret, samt förlagsdirektör Marika Bark. (Bild: Egmont)

Tidningen, som fått namnet GLHF, kommer fokusera på några av de största titlarna inom e-sport såsom CS:GO, Leauge of Legends och Overwatch. I framtiden hoppas Egmont att tidningen ska gå att lansera på den brittiska, polska och norska marknaden. (mer…)

Kodak rusar på börsen efter lansering av kryptovaluta

Kodak lanserar i ett samarbete med Wenn Digital den egna kryptovaluta Kodakcoin tillsammans med en plattform för att sälja och kontrollera bilder. Börsvärdet rusade på nyheten och aktien var som mest upp nästan 300 procent. (mer…)

Tio kontor lämnar Koneo och bildar nytt bolag

Mia Åslander är marknadschef och Erik Asker är talesperson för nya Gibon-gruppen. (Bild: Gibon)

En ny medlemsägd företagsgrupp lanseras under namnet Gibon, bolaget satsar på att hjälpa små och medelstora företag med sin digitala transformation. (mer…)

Får order på digitala skyltar värd 65 miljoner kronor

Hurtigrutens nya hybridskepp MS Roald Amundsen och MS Fridtjof Nansen ska ta gäster närmare naturen med grön teknologi – blir världens första första elhybriddrivna expeditionsskepp. Zetadisplay-koncernen levererar digitala skyltar. (Bild: Hurtigruten)

ProntoTV som är en del av Zetadisplay-koncernen har tecknat ett avtal med Hurtigruten om digitala skyltar.

Grafokett ordnar mötesplats för etikettbranschen

Grafokett kommer tillsammans med konsultbolaget ÅF anordna ”LabelDay”

(mer…)

Svenskarna föredrar fortfarande fysiska julkort – minskade ”bara” med 9 procent

Enligt Postens prognos delade brevbärarna ut 20,5 miljoner vykort runt om i landet 2017. 

(mer…)