Logga in

Ny omvärldsbevakningstjänst för produktmediabranschen

10 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Duon bakom promotionbranschens nya omvärldsbevakningstjänst. Ola Karlsson är ansvarig utgivare och David Linnér är redaktör.

Den nya tjänsten Branschkoll Promotion ska hjälpa beslutsfattare i värdekedjan för produktmediet att hålla koll på branschen, utvecklingen och trender.

Det nya året har knappt börjat och redan har det hänt grejer. Bland annat har den nya tjänsten Branschkoll Promotion dragit igång på riktigt. Branschkoll Promotion är omvärldsbevakning för promotionbranschen. Vi håller utkik framåt och åt sidorna, så att du kan fokusera på körningen.

Bakom Branschkoll Promotion står Ola Karlsson som sedan 2010 drivit Branschkoll.se med fokus på grafisk bransch. Och David Linnér som nu blir redaktör för Branschkoll Promotion har en bakgrund inom innehållsskapande och e-handel.

Vänder sig till hela värdekedjan

Tillsammans ska vi se till att du som jobbar med promotionprodukter – som inköpare, producent, förädlare eller användare – får tillgång till information om de senaste händelserna, nationellt men även internationellt. Vi publicerar dagligen artiklar om allt från företagsaffärer till trender och tekniska innovationer.

– Det finns många gemensamma nämnare mellan den grafiska branschen och produktmediabranschen – det finns massor av företag verksamma inom båda områdena – och därför är det helt naturligt att ta fram en ny tjänst som en utveckling av Branschkoll, säger Ola Karlsson.

Teckna en prenumeration nu

Vill du ha tillgång till en, för den svenska marknaden, unik tjänst så bör du överväga att prenumerera på Branschkoll Promotion.

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.