Logga in

Ny omvärldsbevakningstjänst för produktmediabranschen

10 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Duon bakom promotionbranschens nya omvärldsbevakningstjänst. Ola Karlsson är ansvarig utgivare och David Linnér är redaktör.

Den nya tjänsten Branschkoll Promotion ska hjälpa beslutsfattare i värdekedjan för produktmediet att hålla koll på branschen, utvecklingen och trender.

Det nya året har knappt börjat och redan har det hänt grejer. Bland annat har den nya tjänsten Branschkoll Promotion dragit igång på riktigt. Branschkoll Promotion är omvärldsbevakning för promotionbranschen. Vi håller utkik framåt och åt sidorna, så att du kan fokusera på körningen.

Bakom Branschkoll Promotion står Ola Karlsson som sedan 2010 drivit Branschkoll.se med fokus på grafisk bransch. Och David Linnér som nu blir redaktör för Branschkoll Promotion har en bakgrund inom innehållsskapande och e-handel.

Vänder sig till hela värdekedjan

Tillsammans ska vi se till att du som jobbar med promotionprodukter – som inköpare, producent, förädlare eller användare – får tillgång till information om de senaste händelserna, nationellt men även internationellt. Vi publicerar dagligen artiklar om allt från företagsaffärer till trender och tekniska innovationer.

– Det finns många gemensamma nämnare mellan den grafiska branschen och produktmediabranschen – det finns massor av företag verksamma inom båda områdena – och därför är det helt naturligt att ta fram en ny tjänst som en utveckling av Branschkoll, säger Ola Karlsson.

Teckna en prenumeration nu

Vill du ha tillgång till en, för den svenska marknaden, unik tjänst så bör du överväga att prenumerera på Branschkoll Promotion.

Unikt event i Stockholm – automatisering och arbetsflöden i den grafiska branschen

Ledande mjukvaruaktörer och mindre uppstickare delar kunskap på unikt event för den grafiska branschen. Nätverket Grafkom dedikerar en heldag – 13 november – till olika lösningar inom arbetsflöde och automatisering.  (mer…)

”Drömduo” ska bygga Sveriges största koncept- och contentbyrå

Malin Lundberg Aguilera och Emelie Grahn (Bild: Pressbild)

Bonnier Magazines & Brands ska ta fram vad de hoppas ska bli  Sveriges största koncept- och contentbyrå.

Skicka vykort med Mailchimp – ”Ett smart tillägg till din marknadsföring”

Ett av världens största verktyg för e-postmarknadsföring utvidgar med tryckt kommunikation.

Heidelberg tillverkar elbilsladdare – levererar till tyskt tryckeri

Kohlhammer Group har i och med de stundande bannlysningen av diesel i Stuttgart köpt in tre elbilar – dessa laddas upp av Heidelbergs laddstation Wallbox. (mer…)

Hon ska utveckla lagerverksamheten på ÅJ

Carina Olsson tillträdde som lagerchef på ÅJ Distribution i Augusti.

ÅJ Distribution i Stockholm ska satsa mer på lagerverksamheten – främst inom kundkategorin varumärken och säljbolag – och har anställt Carina Olsson som ny lagerchef. (mer…)

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser. (mer…)

Konsoliderar i Stockholm – investerar stort i tryck- och efterbehandling

(mer…)

Bröderna Bille får ny utmärkelse – tävlar om att bli årets företagare i Sverige

Billes Tryckeri tar sig vidare i ”tävlingen” Årets Företagare. (mer…)

Cimpress i nytt förvärv – lägger till tryck på tyg och 3D-print till sin plattform

Cimpress förvärvar modeföretaget Vida & Co som producerar kläder, assessorer, smycken och heminredningsprodukter (mer…)