Logga in

Nelly söker Art Director

11 juni, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Brinner du för grafisk design och vill vara med och utveckla Nelly och NLYMans grafiska uttryck? Då har du hittat rätt! Vi på Nelly letar nu efter en idérik Art Director.

Om tjänsten

Som Art Director på Nelly är du med och driver vår grafiska utveckling framåt. Vi erbjuder dig en kreativ, innovativ och positiv arbetsmiljö och en tjänst där du är med och utvecklar din och bolagets roll inom den digitala världen.

I arbetet som Art Director håller du dig alltid uppdaterad på de senaste trenderna inom digital design och du jobbar för att höja nivån kring innovation, kreativitet och fantasi för allt producerat material. Du kommer huvudsakligen att arbeta med att utveckla och skapa kampanjer, lookbooks och branding-material och du ansvarar för att dina idéer och tankar även framkommer i nyhetsbrev och annonsering.

I tjänsten är du en del av Nelly och NLYmans Production-avdelning och arbetar tätt ihop med vår Senior Art Director, originalare och copywriter. Du samarbetar även med andra avdelningar såsom IT, Studio och Sales.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Borås. Du är välkommen att börja omgående, men vi tar självklart hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Ditt ansvarsområde 

Som Art Director på Nelly och NLYMan är du den som kommer med kreativa och nytänkande idéer. Tillsammans med vår Senior Art Director och våra front end-utvecklare omsätter du dessa idéer till grafiskt material. Du vet vad som är trendigt i den digitala världen och är inte rädd för att ta ut svängarna. Det ligger i ditt ansvar att ständigt förstärka Nelly och NLYmans varumärken och utveckla vårat kreativa uttryck. Målet är att, med kunden i ständigt fokus, öka försäljning, skapa medvetenhet, inspirera och emellanåt överraska!

Om dig

Vi söker dig med något års erfarenhet som Digital/Grafisk Designer eller Art Director. Du har goda kunskaper inom grafisk design och konceptutveckling och vill alltid utvecklas och bli bättre i ditt jobb! Du tänker varumärkesbyggande och är duktig på att hantera flera uppgifter samtidigt. Du trivs med att jobba i ett högt tempo där du är strukturerad och flexibel med fingertoppskänsla för grafisk design.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.

Komposterbara flaskor på väg mot butikshyllorna

En brittisk forskare har tagit fram en helt nedbrytbar flaska av återvunnet papper som snart kan börja massproduceras.  (mer…)

Ny maskin skräddarsyr lådan efter produkten – on-demand

 

Du matar in ett ark kartong och produktens dimensioner – ut kommer en färdigskuret ark som använder minimalt med material och som är redo att vikas ihop till en box. Maskinen skapar helt nya möjligheter för små e-handlare och företag med ett brett produktsortiment.