Logga in

Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

04 september, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person.

– Med detta öppnas möjligheterna upp för våra krav på relevant dialog både off- och online, säger Karl-Thomas Albinsson som är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige i ett meddelande.

Man vill kunna kommunicera i både traditionella kanaler – men också de allra senaste som till exempel ”beacons”.

70 återförsäljare

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via företaget MMC Bilar Sverige och det är de som gör investeringen. Man har ett nätverk med cirka 70 återförsäljare och 85 serviceverkstäder runt om i Sverige. MMC Bilar Sverige har 34 anställda.

– Vi är inne i en expansiv fas och vill gå från traditionell information till relevant händelsestyrd dialog i rätt kanal, i rätt tid till rätt person säger Karl-Thomas Albinsson.

Stark koppling till tryck

VBS lyfter upp sin starka koppling till det tryckta mediet som en anledning till att man lyckats med affären.

– Vi tror det är vår starka koppling mellan print och e-post, sms, sociala medier och personifierade hemsidor som är en av huvudorsakerna till det allt starkare intresset säger Anders Eriksson vd på VBS.

QR-kodens revansch

Nu kan alla Iphone-användare läsa av QR-koder direkt med telefonens kamera. (mer…)

Ineko-koncernen: Nu heter alla bolag Brandfactory

Nya logotypen.

Ineko-koncernen samordnar alla sina varumärken under namnet Brandfactory. De svenska företagen Ineko, Ontime och Strålins byter namn till Brandfactory. Även danska Vangsgaard och Colorgruppen byter ut namnen.

Antalis nya tävling: Vill visa möjligheter med printad inredning

För att uppmärksamma inredningsarkitekter, designers, tryckare och reklamares kreativa förmåga startar Antalis tävlingen Antalis Interior Design Awards. (mer…)

Tryckeri säljer dotterbolag till e-handelskonsult

Vaimo förvärvar företaget Notitium som utvecklats till ett konsultbolag inom hantering och publicering av produktinformation

Grafiska nätverk samarbetar i Göteborg

Fredrik Bille är ordförande i Göteborgs Grafiska Kretsförening som samarbetar med nätverket Grafkom i höst.

Göteborgs Grafiska Kretsföreningen samarbetar med Grafkom med målet att skapa höstens bästa nätverksträff i grafisk bransch. (mer…)

Så levererar UPS trycksaker på en timme

UPS tryckeriverksamhet utmanar med extremt snabba leveranser i samarbete med nystartat logistikbolag. (Bild: från upsstoreprint.com)

Att kunna erbjuda extremt snabba leveranser har länge varit något som företag inom tryckbranschen jobbat med. Men det är en stor utmaning att lyckas.

Grafkom till Göteborg i november – ”det blir höstens största nätverksträff”

Höstens största nätverksträff i den grafiska branschen – Grafkom I/O – börjar ta form. Bland annat har de första fem talarna presenterats och anmälan är nu öppen. (mer…)

H&M och Ikea investerar i bolag som gör textil av skog

Ikea och H&M satsar tillsammans på att skapa textil av råvara från skogen. (Bilder: Ikea, Pixabay och H&M (Foto H&M: Mattias Bardå))

Allt fler gör anspråk på skogen som råvara. Nu har H&M och Ikea backat upp företaget Treetotextile som ska göra miljövänlig textil av trämassa.

Göteborgstryckeri i storförvärv – skapar storaktör inom tryck och promotion