Logga in

Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

04 september, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person.

– Med detta öppnas möjligheterna upp för våra krav på relevant dialog både off- och online, säger Karl-Thomas Albinsson som är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige i ett meddelande.

Man vill kunna kommunicera i både traditionella kanaler – men också de allra senaste som till exempel ”beacons”.

70 återförsäljare

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via företaget MMC Bilar Sverige och det är de som gör investeringen. Man har ett nätverk med cirka 70 återförsäljare och 85 serviceverkstäder runt om i Sverige. MMC Bilar Sverige har 34 anställda.

– Vi är inne i en expansiv fas och vill gå från traditionell information till relevant händelsestyrd dialog i rätt kanal, i rätt tid till rätt person säger Karl-Thomas Albinsson.

Stark koppling till tryck

VBS lyfter upp sin starka koppling till det tryckta mediet som en anledning till att man lyckats med affären.

– Vi tror det är vår starka koppling mellan print och e-post, sms, sociala medier och personifierade hemsidor som är en av huvudorsakerna till det allt starkare intresset säger Anders Eriksson vd på VBS.

IRM: Glödhet reklammarknad i stor förändring – så här går det för de olika medierna

Reklammarknaden är fortsatt glödhet, enligt färska siffror från IRM som samtidigt med rapporten för 2017 också presenterar siffror för Q1 2018.

GDPR-utbildning för grafiska företag

Daniel Tornberg och Alexander Jute från Marlaw utbildar i GDPR.

Grafkom har tagit fram en GDPR-utbildning för den grafiska branschen i samarbete med Marlaw.

Den 20 mars hålls utbildningen i Stockholm och kursledarna kommer från Marlaw som specialiserat sig på juridik för marknadsföringsintensiva företag vilket säkerställer att utbildningen blir relevant för alla grafiska företag. (mer…)

Arifiqs snabba offertsystem integreras med HPs Print OS

Arifiq, med bas i Östersund, har haft stort fokus på USA senaste åren. Nu har man byggt en integration med HPs Print OS och satsar på en affärmodell utan fast avgift. (mer…)

Investerar stort för att göra bokproduktionen lönsam

Scandbook har senaste två åren investerat

Utomhusreklam går som tåget

Utvecklingen från 2006 fram till 2017. (Källa: Sveriges Mediebyråer)

Mediebyråerna ökar kraftigt sina investeringar i utomhusreklam.

Studie: Digital information mer stressande än fysisk

Rapporten från Postnord går på djupet kring hur människan reagerar på olika kommunikationskanaler.

Postnord har genomfört en omfattande studie där de mätt hjärnaktiviteten hos personer som tar emot information, antingen fysiskt eller digitalt, studien visar bland annat att digitala kanaler stressar mottagaren mer än fysiska. 

Köper 10 HP Indigo 20000 – Fyrdubblar kapaciteten för digitaltryckta förpackningar

Tio nya digitala tryckpressar ska placeras på fyra nya produktionsanläggningar.

Ny studie: Konsumenter föredrar förpackningar av papper och kartong

I en studie av Two Sides blev 500 konsumenter tillfrågade om vilket material de föredrar att få produkter i – majoriteten svarade papper och kartong. (mer…)

Petter Stordalen investerar i bokbranschen

Petter Stordalen ska starta ett förlagshus i Norge – branschveteraner och författare hoppar på när han investerar i tre olika förlag.