Logga in

Mio söker originalare

14 november, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Du med en grafisk utbildning eller motsvarande erfarenhet kommer att ha förmåga att sätta dig in i arbetsuppgifterna. Dina mycket goda typografikunskaper samt känsla för färg och form kommer att komma väl till pass. Vi tror att du har goda kunskaper i bildkomposition och bildretuschering samt har avancerade kunskaper i grafiska program. Du som söker har också intresse för siffor och statistik kring annonser och har ett gott affärsmannaskap.

Dataprogram som vi tror att du behärskar är:

  • Adobe Acrobat
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Indesign
  • Adobe Flash

Du är i rollen som originalare kreativ, effektiv och strukturerad samt har lätt för att samarbeta. Vi tror vidare att du är van att jobba mot deadlines samt är analytisk och serviceinriktad. Du som söker behärskar engelska i tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet från butik/retail verksamhet.
Som originalare på Mio kommer du att bli en del av Mios marknadsavdelning på kontoret i Tibro. I allt vi gör strävar vi efter affärsmässighet, kvalitet, personlighet och stilsäkerhet. Rollen som originalare kommer att innebära följande arbetsuppgifter:

  • Att ta fram olika tryckoriginal samt annonser i enlighet med företagets grafiska profil.
  • Du kommer att arbeta med grafisk formgivning av mönster och layout samt ta fram bildidéer och bildkomposition.
  • Vidareutveckla företagets grafiska profil och ge support, service och information till företagets butiker gällande marknads- och kampanjfrågor.
  • Framtagning av tryckoriginal, tex broschyrer, vepor samt förpackningar.

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som möblerat svenska hem med kvalitetsmöbler i över 50 år. Mio ägs av handlarna och drivs av en stark entreprenörsanda. Genom att erbjuda personliga och prisvärda inredningslösningar och ett positivt bemötande vill Mio inspirera kunderna att förnya sina hem. Räkenskapsåret maj 2016 till april 2017 uppgick Mio-butikernas försäljning till ca 5 400 miljoner kronor inklusive moms.
Mio är en kedja under snabb förändring som växer i hög takt. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Vi är ett modernt detaljhandelsföretag som med vårt starka kunderbjudande slagit branschen åtta år i rad.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Grafkom: Digitalisering och kunder i fokus när branschens samlades i Göteborg

Digitalisering i fokus. Nätverket Grafkom samlade total 160 personer från hela den grafiska branschen till en nätverksträff i Göteborg. (mer…)

Exakta förvärvar logistikbolag för trycksaker

Exakta förvärvar Malmöföretaget DR Experten (DRX) och bygger ett fullfillmentbolag med en förväntad omsättning på 30 miljoner kronor.

Avknoppat Stockholmstryckeri byter namn

Verksamheten delades i två under 2016 – nu byter man namn.

Produktmediamässa permanentas i Jönköping

Nordic profile fair har hållits i Jönköping två gånger och det står nu klart att mässan kommer fortsätta hållas där.

Grafkom sänder live från nätverksträff i Göteborg

Grafkom inledde tidigare idag sin stora nätverksträff i Göteborg. Här kan du följa den live via Inkish.tv. (mer…)

Arkitektkopia öppnar 3D-printcenter i Stockholm

Gunnar Duintjer är vd på Arkitektkopia som investerar i ett 3D-printcenter i Stockholm med två nya skrivare.

Arkitektkopia har startat ett eget 3D-printcenter med en investering i två 3D-skrivare från 3D Systems som levereras av Canon. ”Marknaden för 3D-utskrifter har exploderat”. (mer…)

Storbildsbolaget investerar i sublimeringsteknik

Jonas Hellke på Storbildsbolaget investerar i nya sublimeringsmaskiner för tryck främst på tyg.

Storbildsbolaget i Helsingborg meddelar att man investerar i en EFI Vutek Fabrvu 340 och en värmepress från Monti Antonio. (mer…)

Succé för bröllopskort till en miljon hushåll – överväldigande respons

RIX FMs DR-kampanj blev en succé. Tackkortet som skickades till 1 miljon hushåll uppmärksammades av nästan hälften. (mer…)

Göteborgstryckeriet dominerade i Publishingpriset – kraftig ökning av svensktryckta bidrag

Magda Lipka Falck på Designkontoret Silver och Malin Eriksson på Ica tar emot Publishingprisets ”Grand Prix” för rapporten 100 år och framåt som är tryckt av Göteborgstryckeriet. (Bild: Stina Stjernkvist)

Göteborgstryckeriet tryckte hela 12 av de nominerade bidragen i årets upplaga av Publishingpriset inklusive vinnaren av årets Grad Prix – bästa trycksak alla kategorier. (mer…)