Logga in

Liketoppen #1: Daily Promotion ohotad etta

16 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Daily Promotion visar de digitala framfötterna med sitt inlägg på Instagram som visar upp en fotovägg de tagit fram till #Ohmyblogg! som är en ”influencer- och bloggfest” i Malmö.

Med endast 80 följare på sitt konto lyckas Daily Promotion få 41 procent att interagera med inlägget. Vidare så lanserade de sin nya och häftiga webbplats nu i veckan, två tydliga tecken på en digital närvaro.


Liketoppen korar varje vecka det inlägg på Instagram under taggarna #produktmedia & #profilreklam som haft mest procentuell interaktion. Interaktionen mäts genom att dela antalet gilla-markeringar med antalet följare och mätperioden är måndag-söndag under förgående vecka. Om du vill få ta del av nyheter och information bakom kulisserna bör du överväga att följa Branschkoll Promotion på Instagram, du hittar oss på @promotionkoll

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.