Logga in

Kuvertteamet byter namn

14 maj, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Under 2017 förvärvade Kuvertteamet pappersgrossisten Turnex, nu slår de ihop verksamheterna under ett gemensamt namn.

Addbrand blir det nya namnet för de bägge verksamheterna från och med 14 maj 2018. Addbrand Sweden AB, kommer att ha cirka 100 anställda och en uppskattad omsättning på drygt 200 miljoner kronor, berättar de i ett pressmeddelande.

– Vår vision är att vara den ledande grossisten inom trycksaker i Skandinavien. Vi behövde ett modernt namn som speglar vår verksamhet bättre och som gör att vi kan fortsätta utvecklas in i framtiden. Viktigaste anledningen till namnbytet är dock att namnet ska fungera i hela Skandinavien. Och kuvert heter faktiskt konvolutt i Norge och Danmark, säger vd Patrik Sjölin.

Nya loggan.

Addbrand kommer fortsätta att endast sälja sina produkter genom ”ett grafiskt mellanled”.

– För oss betyder Addbrand att vi och våra återförsäljare addar varumärken på olika produkter. Våra ÅF kan välja att köpa en otryckt produkt och själva göra ett påtryck,
eller så kan de köpa den färdigtryckta produkten från oss, förklarar Patrik Sjölin.

Addbrand kommer fortsätta med ”Print by Sweden”, som de introducerade för några år sedan. Det innebär att att alla produkter kan tryckas via egen produktion i Sverige, enligt företaget.

– En tuff grafisk bransch innebär ständigt fokus från oss på att hitta nya produkter att adda varumärken på, med hjälp av nya och spännande tjänster. Detta i kombination med fortsatt långsiktig satsning på egen produktion i Bankeryd tror vi ger både kunder och anställda en trygghet i att arbeta med oss, avslutar Patrik.

Kuvertteamet omsatte 189 miljoner år 2016 och hade 87 anställda, bolaget har sitt säte i Bankeryd.

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.