Logga in

Justnu förvärvar i Stockholm – startar nytt affärsområde

18 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
Diabolaget

Peter Veres, Justnu och Christer Hammarborg, Diabolaget. (Bild: Justnu)

”Stockholm är ett av våra viktigaste områden”, säger Justnu och därför växer man genom förvärvet av Diabolaget på Östermalm.

Verksamheten kommer att slås samman med Justnu Östermalm och en del av personalen följer med samtidigt som ägarna till Diabolaget, Christer Hammarborg och Ola Larsson går i pension, meddelar Justnu i ett meddelande.

Diabolaget omsatte 4,7 miljoner kronor under 2016 och hade fem anställda.

Man skriver att man i och med förvärvet ”inför nya affärsområden inom fotoframkallning, fotokopior och fotoateljé med tillhörande tjänster” som funnits hos Diabolaget.

– Under ledning av vår platschef Jenny Sjöö kommer det nya Justnu på Östermalm att utvecklas till en komplett trycksaksleverantör mitt i hjärtat av Östermalm i Stockholm. Erbjudandet till våra kunder kommer att öka med allt från ”fine art” till formgivningstjänster. Ett riktigt grafiskt center nära våra kunder som kan leverera snabbt och ge personlig service, säger vd Jan Veres.

Fortsätter söka efter förvärv

– Energin är verkligen på topp och kunskapsutbytet som uppstår vid dessa förvärv skapar nya möjligheter. Det finns gott om plats för fler tryckerier inom JustNu. Vår målsättning är att vara nära våra kunder överallt, vi är Sveriges Lokala Tryckeri och vi fortsätter att expandera, vi välkomnar därför alla tryckeriägare som är intresserade av att bli en del av JustNu att kontakta oss, säger Justnu:s styrelseordförande Peter Veres.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.

Norska tryckeriet Flisa investerar i 3D-print

Per-Otto Sletten och Ole Peder Berggren på Flisa Trykkeri.

Ett av Norges mest kända tryckerier, Flisa Trykkeri, har investerat i en 3D-skrivare och satsar på nya kundgrupper.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.