Logga in

IT-utveckling och e-business för framtidens grafiska företag

20 mars, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
Nätverksträff med Grafkom i Stockholm 2016. Nästa gång träffas man 26-27 april i Stockholm.

Nätverksträff med Grafkom 2016. Nästa gång träffas man 26-27 april i Stockholm.

För alla grafiska företag som funderar på sin it-utveckling och försäljning på nätet i olika former är nästa träff med nätverket Grafkom ett tillfälle att skaffa ny kunskap och diskutera framtiden. Under temat ”it och e-business” delar personer från hela värdekedjan med sig av kunskap och erfarenheter.

E-handel handlar om väldigt många olika saker – exempelvis strategi, utveckling, it och försäljning – och dessa delar lyfts fram under fyra olika presentationer på nätverksträffen 26-27 april i Stockholm.

  • Så här bygger Bobergs nästa generation e-handel för grafisk bransch
    Jonas Ullberg, ansvarig e-handel, Edita Bobergs
  • Outsourca systemutveckling till andra sidan jorden – fallgropar och möjligheter
    Thobias Ålund, Vintrex och Magnus Huglén, Unileap
  • Därför ska du inte investera i web-to-print
    Morten B. Reitoft, CEO, Print Provider International
  • Viktiga trender inom e-handel
    Olle Lindberg, Country Manager Sweden, Vaimo

Totalt är det över 20 presentationer på GrafKom I/O som nätverksträffen kallas och andra teman är bland annat automatisering med robotar och försäljning/CRM.

Alla talare presenteras på grafkom.se/io där man också kan se vilka som redan anmält sig.

Grafkom är en medlemsorganisation som är öppen för alla aktörer i värdekedjan för grafisk kommunikation.

Investerar 10 miljoner euro i finpapperstillverkning

Arctic Papers bruk i Kostrzyn, Polen. (Bild: Arctic Paper)

Arctic Paper investerar i ökad kapaciteten vid bruket i polska Kostrzyn.

Elanders satsning på logistik – hyr 14.500 kvm i Borås

Elanders Sverige hyr en logistikbyggnad på 14.500 kvadratmeter i Viared utanför Borås.

Walmart lanserar webbshop för produktmedia

Det amerikanska jättebolaget Walmart har startat en webbshop för produktmedia. 

Pantone släpper årets färg: Ultraviolett

Dramatisk, provokativ och tankfull, så beskriver Pantone årets färg.

(mer…)

”Hållbarhet är framtidens starkaste konkurrensfördel” – De har satt målet att bli bäst i branschen

Sofia Brax (mitten) ska hjälpa Olsson & Co att bli bäst på hållbarhet. Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co till höger.(Bild: Olsson & Co)

Olsson & Co, som säljer produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, har målet klart – att bli bäst i branschen på hållbarhet.

CA Andersson köper Printfabriken i Karlskrona

Printfabriken i Karlskrona blir en del av CA Andersson. Enligt ett meddelande behåller man namnet och investerar också i en offsetpress till Karlskrona. (mer…)

Hotar svenska skogsbolag med handelsblockad

70 FSC-certifierade företag från Europa, bland annat tryckerier, kräver i ett öppet brev till regeringen och stora svenska skogsbolag att man slutar avverka skog i Sverige med höga naturvärden. Det ”undergräver FSC:s trovärdighet” skriver man.

Inkish.tv hos Intermail: Ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring

Anders Ertmann är vd för Intermail sedan i somras. (Bild: Inkish.tv)

Inkish.tv har besökt Intermails anläggning i Danmark och intervjuat Anders Ertmann som är vd sedan i somras. Nu berättar han om hur man ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring.

Branschveteran tar över vd-stolen på Scandbook

Håvard Grjotheim lämnar ordförandeposten i Scandbook – blir koncernchef. (Bild: Inkish.tv)

Håvard Grjotheim blir ny koncernchef i Scandbook från årsskiftet. Han blir också vd för den svenska verksamheten i Falun. (mer…)