Logga in

iStone söker Originalare med fokus på teknik, automation och digitala kanaler

10 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi söker en affärskonsult med bakgrund som orginalare till vårt team som arbetar med effektiv produktion både inom Print och Digitalt. Du sitter troligtvis på en produktionsbyrå eller motsvarande och har arbetat med produktions-/redaktionella-/PIM-system. Du brinner för att hitta smarta tekniska lösningar för att effektivisera och lösa problem.

Arbetsbeskrivning

I rollen som affärskonsult kommer du att arbeta i projektteam med marknadsledande och innovativa kunder inom områden som e-handel, digital transformation, PIM och content management. I rollen kommer du att arbeta med problemlösning, konfiguration och utbildning.

Vår produktportfölj är bred och vi arbetar med flertalet leverantörer/lösningar. Vi levererar även kundanpassade automationslösningar baserade på bland annat Adobe InDesign Server.

Vi arbetar med en agil projektmetodik. Då vi ständigt blir utmanade av våra kunder att skapa banbrytande lösningar kommer du att utvecklas snabbt och oftast i nya tekniker. Ingen dag blir den andra lik. Tillsammans med ditt team kommer ni lösa nya problem varje dag med utgångspunkt i de senaste trenderna och teknikerna inom e-handel, PIM och web content management.

Vi erbjuder

  • Arbeta med ett mycket kompetent team inom vårt unga fält
  • Placering centralt i Stockholm
  • Möjlighet att arbeta mot en rad intressanta kunder och branscher
  • En miljö där du kan utmana dig själv och växa snabbt
  • Konkurrenskraftiga villkor samt flexibla arbetstider

Kvalifikationer

  • Mycket god kunskap om Adobe InDesign
  • God kunskap om produktion av marknadsmaterial så som tryckta kataloger m.m.
  • God kunskap om Adobe Photoshop, Illustrator och Acrobat.
  • Erfarenhet av databasdriven original produktion
  • Du känner dig bekväm med att utbilda och prata inför en grupp

Meriterande

  • Mycket meriterande med kunskap om XML/XSLT samt Javascript
  • Meriterande med kunskap om Easy Catalog, Cacidi eller annan databas koppling mot Adobe InDesign.
  • Meriterande med kunskap om inRiver PIM, Hybris PIM, Celum DAM, QBank DAM eller annan PIM-lösning/DAM-lösning.

Ansökan & Startdatum

Intervjuer sker löpande och du kan ansöka via mobil, Linkedin, Facebook och utan att behöva ladda upp ett CV. Bra eller hur? Har du några frågor om rollen kontakta Patrik Broman Körnung (kontaktuppgifter nedan).

Om iStone

iStone är ett verksamhets- och IT konsultbolag med över 600 anställda i 12 länder.

Vi är ett entreprenörsdrivet bolag med högt i tak och en prestigelös atmosfär. Vårt mål är att alltid ligga i framkant kring teknisk och strategisk rådgivning och har idag marknadens mest heltäckande erbjudande inom digital handel. Detta inkluderar allt från affärsstrategi till djup teknisk kompetens och strategisk design.

Sedan vi startade i 2006 har vi lyckats skapa Nordens största team inom e-handel med drygt 150 tunga konsulter inom People/UX, Business och Technology. Idag kan vi stolt säga att vi ständigt väljs som partner av de mest välkända och krävande företagen i alla typer av branscher. Resan har dock bara börjat och nu hoppas vi att även du vill vara med och bryta ny mark tillsammans med oss!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Replik: Svanen har ”ständiga förbättringar” i sitt DNA

Svanen_head

Anna Norberg and Anders Jacobsson at Ecolabelling Sweden responding to Laurel Brunners criticism.

Laurel Brunner skriver i en krönika att miljömärkningen Svanen ”måste anpassa sig till verkligheten”. Nu svarar Svanen att Laurel har fel fakta och att ständiga förbättringar finns i Svanens DNA. ”Vi kan försäkra Laurel Brunner om att syftet med att presentera nya kriterier gradvis är ett försök att följa med industrins utveckling”, skriver Anna Norberg and Anders Jacobsson på Svanen. (mer…)

Krönika: Svanen måste anpassa sig till verkligheten i den grafiska industrin

svanLaurel Brunner, som skriver om miljö och grafisk bransch, säger i en krönika att Svanen måste anpassa sig till verkligheten i den grafiska industrin. Hon får svar från Svanen som säger att ”ständiga förbättringar” ligger i Svanens DNA och man pekar också på direkta felaktigheter i kritiken.

Below is Laurel Brunners view on the Nordic Swan and (mer…)

Platser kvar: Utbilda dig för jobb i grafiska branschen

Brobygrafiska i Sunne är inne i en intensiv period med att få in ansökningar till utbildningarna som startar i höst. De passar för den som vill in i branschen eller vill vidareutbilda sig. (mer…)

Justnu förvärvar i Stockholm – startar nytt affärsområde

Diabolaget

Peter Veres, Justnu och Christer Hammarborg, Diabolaget. (Bild: Justnu)

”Stockholm är ett av våra viktigaste områden”, säger Justnu och därför växer man genom förvärvet av Diabolaget på Östermalm.
(mer…)

Elanders skickar personliga bröllopsaffischer till hela världen

weddingposter

Personliga bröllopsaffischer säljs av The Wedding Poster och produceras av Elanders för leverans till hela världen. (Bild från theweddingposter.com)

Hos Svenska The Wedding Poster kan man för 58o kronor beställa en personlig affisch för att hylla sitt (eller någon annans) bröllop. (mer…)

Antalis frågar Bindefeld om kraften i fysisk kommunikation

Ask_Antalis

Antalis visar i ett unikt samarbete med eventmakaren Micael Bindefeld upp mer än 30 års innovation inom fysisk kommunikation i form av inbjudningar till event. (mer…)

Primotek ska sälja Canons Colorado

Canon Primotek

Hans Öberg från Pirmotek skriver på för att sälja Canons storformatsskrivare i Sverige. (Bild: Canon)

Primotek blir återförsäljare för Canons storformatsskrivare. (mer…)

Mikrobryggeri skalar upp produktionen med egen etikettproduktion

Dykes

Dykes Brewery, ett mikrobryggeri utanför Sundsvall, skalar upp produktionen med ett nytt bryggverk och utökad distribution i landet. Etiketterna, med individuell spårningsinformation, produceras inhouse. (mer…)

Mediebyråbarometern: Kraftigt ner för sökordsmarknadsföring

Mediebyrabarometern april 17

Källa: Sverige Mediebyråer

I Mediebyråbarometern för april minskar sökordsmarknadsföring med 23 procent. Storstadspress och fackpress har det ännu tuffare och tappade stort med 34 respektive 24 procent.