Logga in

ImagePerfect-vinyler från Spandex medie-certifierade av HP

17 oktober, 2016 | Av: Branschkoll | Dela:

Pressmeddelande från Spandex 2016-10-17

ImagePerfect HP-certification_300dpi kopia_600

Spandex, helhetsleverantören av innovativa lösningar för skylttillverknings- och tryckeribranscherna, har fått medie-certifiering för tio av sina ImagePerfect material för användning tillsammans med den digitala skrivarserien HP Latex 300.

HP-certifieringen verifierar vissa material som är lämpliga för användning tillsammans med HP Latex-bläck, vilket innebär att skylttillverkare och tryckare kan känna sig trygga och säkra när de letar efter kompatibla material.

Certifieringen innebär att skylttillverkare och tryckare garanterat uppnår bästa möjliga kvalitetsresultat när de använder dessa material från Spandex. De certifierade materialen omfattar ett sortiment av tio självhäftande vinyler som i kombination med HP Latex-bläcken är reptåliga* och lämpliga för användning både inomhus och utomhus.

Steve Jacques, Category Manager vid Spandex UK: – Vi är jätteglada över att några av våra mest populära IP material har blivit HP certifierade. Tack vare certifieringen kan våra kunder, när de köper media till sina digitala HP Latex- skrivare, känna sig säkra på att de här ImagePerfect-materialen kommer att ge de resultat de förväntar sig.

De certifierade materialen är ImagePerfect 2503 Plus, 2503PA Plus, 2504, 2506, 2506PA, 2553, 2553PA, 2554, 2556 och 2556PA.

2015 lanserade Spandex även en serie kostnadsfria skrivarprofiler för sina kompatibla ImagePerfect material för användning tillsammans med HP Latex 300-skrivarna.

Mer information om Spandex och företagets produkter finns på www.spandex.se eller besök HP:s media solutions locator på hp.com/go/mediasolutionslocator.

* Reptåligheten är jämförbar med hårda bläck på självhäftande vinyl. Reptålighetsjämförelsen är baserad på testning av tredje generationens HP Latex-bläck och representativa hårda bläck. Uppskattningar gjorda av HP Image Permanence Lab på en uppsättning medier.

Åtta.45 i nytt förvärv – köper hela Edita Bobergs

Nordic Morning och familjen Boberg säljer sin tryckverksamhet Edita Bobergs i Falun till Åtta.45. (mer…)

203 miljoner Ikea-kataloger – ”lika populär som Harry Potter”

Årets Ikea-katalogen har en upplaga på 203 miljoner exemplar och distribueras i 52 länder på 35 olika språk.

Praktikplats sökes: Här hittar du din nästa medarbetare

Ett nytt koncept från Branschkoll ska hjälpa företag att hitta studenter i den grafiska sektorn som söker praktik, och hjälpa studenter att hitta praktikplats. (mer…)

Tar tag i reklamhatet: ”oroade över utvecklingen”

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Sveriges Annonsörer gör sin största satsning hittills genom kampanjen ”Reklam – inte bara störande”, som ska visa på varför reklam är viktigt och vad som skulle hända om reklamen inte fanns. (mer…)

Omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet

Inkjetpresses-1024x418

Nätverket Grafkom har publicerat rapporten ”What they don’t tell you about inkjet presses”. Det är en omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet. (mer…)

Värmekänslig tryckfärg hjälper löpare välja rätt sko

asics

Asics tidningsannons hjälper dig välja rätt skotyp. (Bild från film på Youtube)

Skoföretaget Asics, som tillverkar löparskor, har gjort en tidningsannons tryckt med värmekänslig färg (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)