ImagePerfect-vinyler från Spandex medie-certifierade av HPBranschkoll
Logga in

ImagePerfect-vinyler från Spandex medie-certifierade av HP

17 oktober, 2016 | Av: Branschkoll | Dela:

Pressmeddelande från Spandex 2016-10-17

ImagePerfect HP-certification_300dpi kopia_600

Spandex, helhetsleverantören av innovativa lösningar för skylttillverknings- och tryckeribranscherna, har fått medie-certifiering för tio av sina ImagePerfect material för användning tillsammans med den digitala skrivarserien HP Latex 300.

HP-certifieringen verifierar vissa material som är lämpliga för användning tillsammans med HP Latex-bläck, vilket innebär att skylttillverkare och tryckare kan känna sig trygga och säkra när de letar efter kompatibla material.

Certifieringen innebär att skylttillverkare och tryckare garanterat uppnår bästa möjliga kvalitetsresultat när de använder dessa material från Spandex. De certifierade materialen omfattar ett sortiment av tio självhäftande vinyler som i kombination med HP Latex-bläcken är reptåliga* och lämpliga för användning både inomhus och utomhus.

Steve Jacques, Category Manager vid Spandex UK: – Vi är jätteglada över att några av våra mest populära IP material har blivit HP certifierade. Tack vare certifieringen kan våra kunder, när de köper media till sina digitala HP Latex- skrivare, känna sig säkra på att de här ImagePerfect-materialen kommer att ge de resultat de förväntar sig.

De certifierade materialen är ImagePerfect 2503 Plus, 2503PA Plus, 2504, 2506, 2506PA, 2553, 2553PA, 2554, 2556 och 2556PA.

2015 lanserade Spandex även en serie kostnadsfria skrivarprofiler för sina kompatibla ImagePerfect material för användning tillsammans med HP Latex 300-skrivarna.

Mer information om Spandex och företagets produkter finns på www.spandex.se eller besök HP:s media solutions locator på hp.com/go/mediasolutionslocator.

* Reptåligheten är jämförbar med hårda bläck på självhäftande vinyl. Reptålighetsjämförelsen är baserad på testning av tredje generationens HP Latex-bläck och representativa hårda bläck. Uppskattningar gjorda av HP Image Permanence Lab på en uppsättning medier.

Ny maskin trycker och packar kaffe on-demand

Bolagets maskin som nyligen introducerades har hamnat hos en kaffeförsäljare.

Regeringens nya system för källsortering – det här har hänt

I juni slog regeringen fast att det nya systemet för källsortering ska träda i kraft den 1 januari 2019. Beslutet har blivit omtalat och har både kritiserats och välkomnats.

Startar webbutik för posters

Posters är en trend och allt fler aktörer ger sig in i branschen. Senast ut är BGA som ska starta en webbshop som delvis överlappar med deras huvudverksamhet. 

Svenskarna positiva till att använda skogen till klimatsmarta produkter

Kläder, förpackningar och batterier är några av de saker som cirka 90 procent av befolkningen tycker det är bra att använda skogen till. 

Det rör på sig i Danmark – branschorganisationerna för print- och promotionaktörer slår sig samman

I slutet av juni stod det klart att de två aktörerna kommer bilda en ännu bredare organisation.

Arkitektkopia vill bli marknadsledande på 3D-print

3D-printad modell av Ebbepark i Linköping. (Bild: Arkitektkopia)

Nöjda kunder och ökande efterfrågan uppges vara anledningarna till att Arkitektkopia nu fortsätter satsa på 3D-print. 

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.