Logga in

ImagePerfect-vinyler från Spandex medie-certifierade av HP

17 oktober, 2016 | Av: Branschkoll | Dela:

Pressmeddelande från Spandex 2016-10-17

ImagePerfect HP-certification_300dpi kopia_600

Spandex, helhetsleverantören av innovativa lösningar för skylttillverknings- och tryckeribranscherna, har fått medie-certifiering för tio av sina ImagePerfect material för användning tillsammans med den digitala skrivarserien HP Latex 300.

HP-certifieringen verifierar vissa material som är lämpliga för användning tillsammans med HP Latex-bläck, vilket innebär att skylttillverkare och tryckare kan känna sig trygga och säkra när de letar efter kompatibla material.

Certifieringen innebär att skylttillverkare och tryckare garanterat uppnår bästa möjliga kvalitetsresultat när de använder dessa material från Spandex. De certifierade materialen omfattar ett sortiment av tio självhäftande vinyler som i kombination med HP Latex-bläcken är reptåliga* och lämpliga för användning både inomhus och utomhus.

Steve Jacques, Category Manager vid Spandex UK: – Vi är jätteglada över att några av våra mest populära IP material har blivit HP certifierade. Tack vare certifieringen kan våra kunder, när de köper media till sina digitala HP Latex- skrivare, känna sig säkra på att de här ImagePerfect-materialen kommer att ge de resultat de förväntar sig.

De certifierade materialen är ImagePerfect 2503 Plus, 2503PA Plus, 2504, 2506, 2506PA, 2553, 2553PA, 2554, 2556 och 2556PA.

2015 lanserade Spandex även en serie kostnadsfria skrivarprofiler för sina kompatibla ImagePerfect material för användning tillsammans med HP Latex 300-skrivarna.

Mer information om Spandex och företagets produkter finns på www.spandex.se eller besök HP:s media solutions locator på hp.com/go/mediasolutionslocator.

* Reptåligheten är jämförbar med hårda bläck på självhäftande vinyl. Reptålighetsjämförelsen är baserad på testning av tredje generationens HP Latex-bläck och representativa hårda bläck. Uppskattningar gjorda av HP Image Permanence Lab på en uppsättning medier.

Så här når du seniorer med din marknadsföring

Vilken marknadsföring går hem hos seniorer? Var handlar de när de fattat ett köpbeslut? Och vilka tydliga grupperingar finns det bland seniorer?  (mer…)

Barn är ständigt uppkopplade – men trötta på reklam

96 procent av alla barn mellan 7 och 15 år är uppkopplade varje dag. Det visar en undersökning från Orvesto som kartlägger hur barn konsumerar media, Branschkoll sammanfattar några av nyckelfynden.

Amazon lanserar prenumerationstjänst för fysiska barnböcker

För 23 dollar i månaden får barnet hem en låda med 2-4 böcker.

Onlinetryckeri till börsen redan i höst – kan ta in 2,5 miljarder i kaptial

Ryktena om börsnoteringen kommer från två personer med nära inblick i bolaget.

Googleprofil investerar i plattform för förmedling av trycksaker och profilprodukter

En tjänst som förmedlar trycksaker har nyligen gjort en investeringsrunda och bland annat fått en Googleprofil att investera.

Xerox och Fujifilm – affären avblåst

Det blir ingen affär mellan Xerox och Fujifilm. (mer…)

Tryckerikoncern etablerar sig på västkusten

Fyra av tio känner till GDPR – många kommer använda sig av sina nya rättigheter

Fyra av tio svenskar känner till att GDPR träder i kraft den 25 maj (mer…)

170 varslas när Crane flyttar sedeltrycket från Tumba till Malta

Maltas Premiärminister invigde det nya tryckeriet på Malta tidigare i år. (Bild: Crane)

Crane lägger ner sedeltryckeriet i Tuba och flyttar produktionen till den nybyggda anläggningen på Malta.