Logga in

Headbrands söker Originalare

08 maj, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Detta företag kännetecknas av entreprenörskap, framåtanda och driv. Här är tempot högt, projekten varierar och ingen dag är den andra lik. Headbrands har precis flyttat till nya snygga lokaler med högt i tak och häftig inredning, allt för att främja kreativiteten och kunna växa ytterligare. Du kommer få 100 nya kollegor och arbeta i ett team med 15 andra minst lika kreativa och nytänkande personer som du. Här är ingen idé för tokig och inga mål för höga. Om du har ett par års erfarenhet av att arbeta som Originalare och vill ta nästa steg i karriären så kan vi ha helt rätt jobb för dig.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Originalare till Headbrands i Lund. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Headbrands.

Företaget startade 2010 och har sedan dess gjort en fantastisk resa. Deras affärsidé är enkel, de vill göra det möjligt för frisörer att göra sina inköp från ett och samma ställe. Frisörer ska kunna handla styckvis med en fri blandning av välkända varumärken, under dygnets alla timmar till bra priser. De har snabbt vuxit i personalstyrka och är idag kring 100 anställda. För att fortsätta kunna ligga i framkant i sin bransch så behöver de utöka sitt marknadsteam på cirka 15 personer med en Originalare.

På huvudkontoret i Lund sitter du nära dina kollegor på andra avdelningar så som ekonomiavdelningen, ledningen, utbildningsteamet, lagret och säljavdelningen. Detta gör att organisationen upplevs väldigt platt och det är lätt att ta hjälp av varandra och lära av varandras kunskaper. Det arrangeras regelbundet tävlingar och du bjuds in till både kickoffer, utbildningar, konferenser, sommar- och julfester samt till after works.

Hela Headbrands andas framåtanda, god stämning och innovation. Vi lovar dig en riktigt grym arbetsplats med härliga kollegor.

ARBETSUPPGIFTER
Som Originalare på Headbrands kommer du att arbeta med originalarbete till broschyrer, folders, magasin, kataloger, eventmaterial och annonser. Du kommer att säkerställa att det material ni skickar för tryck håller de standards och riktlinjer som har satts upp. Du kommer jobba mot Nordens frisörer vilket är spännande och du kommer hela tiden behöva skräddarsy ditt arbete utefter vilket projekt och land du jobbar mot. Headbrands annonserar i nordens alla branschmagasin så det är viktigt att det materialet ni skapar verkligen fångar läsarens uppmärksamhet.

Denna tjänst passar dig som gillar att arbeta som Originalare och dig som tycker att denna bransch känns spännande, samt dig som vill ta ett kliv i karriären!

VI SÖKER DIG SOM
* Har eftergymnasial utbildning inom grafisk formgivning, typografi eller liknande

* Har minst tre års erfarenhet av att arbeta med grafisk formgivning, färgprofiler och/eller typografimallar
* Besitter goda kunskaper i Adobe-paketen
* Har en bra portfolio att visa upp, denna vi vill att du inkluderar i din ansökan
* Kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska, detta då båda språken kommer att användas dagligen i ditt arbete

För att trivas i denna roll tror vi att du är en person som trivs i att arbeta i en kreativ miljö där ingen dag är den andra lik och där tempot är högt. Du har lätt för att anpassa dig till förändringar och snabbt strukturera upp ditt arbetssätt, du är nyfiken och van att ta ansvar och självständigt driva din egen utveckling framåt. För dig är god sammanhållning viktigt och du är en teamplayer som gärna ställer upp för dina kollegor. Du har ett öga för detaljer, är prestigelös och tar kritik med en klackspark. Sist men inte minst så har du nära till skratt och inställningen att ingenting är omöjligt!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.