Logga in

Grafokett ordnar mötesplats för etikettbranschen

08 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Grafokett kommer tillsammans med konsultbolaget ÅF anordna ”LabelDay”

– ett event som kommer hållas den tredje maj i Malmö. Syftet med LabelDay är att skapa förståelse för vad globalisering och digitalisering har för inverkan på etikettens framtid.

I ett pressmeddelande säger Grafokett att packeteringsorganisationen AIPIA’s vd, Eef de Ferrante, medverkar som huvudpresentatör och kommer prata om framtidens smarta etiketter. Vidare berättar de att Johan Mårtensson, vd för Packbridge, kommer att vara konferensens moderator.

Om eventet säger Mårtensson så här:
– Jag tror att LabelDay kan bli en inspirerande och strategisk konferens. Jag gillar idén om att varva presentationer med korta workshops. Jag är också övertygad om att samarbete mellan olika parter aldrig har varit viktigare.

Holmbergs värvar två till ledningsgruppen – ökat fokus på it-lösningar

Magnus Granath (it-chef), Fredrik Fenberg (försäljningschef), Fredrik Nilsson (produktionschef), Peter Wessner (ekonomichef) på Holmbergs i Malmö.

Holmbergs i Malmö har nyligen rekryterat både ny försäljningschef och ny ekonomichef. Båda tar plats i ledningsgruppen. (mer…)

UPPDATERAD: Lägger ner kuvertverksamheten i Norden – de tar över

Upphör helt med sin kuvertverksamhet i Norden.

Investerar 10 miljoner i svensk förpackningstillverkning

Göteborgstryckeriet blir först i Norden/Baltikum att investera i Kolbus automatiserade linje för tillverkning av exklusiva boxar. ”Kunder vill undvika förpackningsproducenter i Asien och baltländerna”. (mer…)

Egmont startar tidning om e-sport

Omslaget till första numret, samt förlagsdirektör Marika Bark. (Bild: Egmont)

Tidningen, som fått namnet GLHF, kommer fokusera på några av de största titlarna inom e-sport såsom CS:GO, Leauge of Legends och Overwatch. I framtiden hoppas Egmont att tidningen ska gå att lansera på den brittiska, polska och norska marknaden. (mer…)

Kodak rusar på börsen efter lansering av kryptovaluta

Kodak lanserar i ett samarbete med Wenn Digital den egna kryptovaluta Kodakcoin tillsammans med en plattform för att sälja och kontrollera bilder. Börsvärdet rusade på nyheten och aktien var som mest upp nästan 300 procent. (mer…)

Tio kontor lämnar Koneo och bildar nytt bolag

Mia Åslander är marknadschef och Erik Asker är talesperson för nya Gibon-gruppen. (Bild: Gibon)

En ny medlemsägd företagsgrupp lanseras under namnet Gibon, bolaget satsar på att hjälpa små och medelstora företag med sin digitala transformation. (mer…)

Får order på digitala skyltar värd 65 miljoner kronor

Hurtigrutens nya hybridskepp MS Roald Amundsen och MS Fridtjof Nansen ska ta gäster närmare naturen med grön teknologi – blir världens första första elhybriddrivna expeditionsskepp. Zetadisplay-koncernen levererar digitala skyltar. (Bild: Hurtigruten)

ProntoTV som är en del av Zetadisplay-koncernen har tecknat ett avtal med Hurtigruten om digitala skyltar.

Svenskarna föredrar fortfarande fysiska julkort – minskade ”bara” med 9 procent

Enligt Postens prognos delade brevbärarna ut 20,5 miljoner vykort runt om i landet 2017. 

(mer…)

Lundéns Tryckeri investerar i digital etikettprinter

Lundéns Tryckeri i Göteborg blir först i Norden med nya digitala etikett-pressen Accuriolabel 190 från Konica Minolta. (mer…)